Straigthlegger Skrevet 29. august 2014 Del Skrevet 29. august 2014 Hjelp ! Fikk ny pc idag fra Komplett. Hovedkort Gigabyte F2a78m-d3h med 4 gig innstallert minne. Installert W7 64 bit Ultimate selv. Installert alle chipset drivere osv som fulgte med på DVD. "Ytelse" i oppgave behandler rapporterer 3,2 gig i bruk. BIOS sier 4 gig installert. System S/W på medfølgende DVD sier 3.2 gig i bruk. Samme windows versjon er innstallert på en eldre pc. Der er alle 4 gig tilgjengelig. Kan noen hjelpe meg å få tak i de siste 0.8 gig'ene mine !? /terje Lenke til kommentar
Blaz3r Skrevet 29. august 2014 Del Skrevet 29. august 2014 har du dedikert skjermkort ? mulig de 0.8 går til minne for apuen din ? Lenke til kommentar
sjurtf Skrevet 29. august 2014 Del Skrevet 29. august 2014 (endret) Du har ikke installert 32bits(x86) windows tilfeldigvis? Og har et eksternt skjermkort tilfeldigvis? Endret 29. august 2014 av sjurtf Lenke til kommentar
Straigthlegger Skrevet 29. august 2014 Forfatter Del Skrevet 29. august 2014 Ikke eget skjermkort(integrert på cpu) og det er 64 bit ver av w7! Kan det integrerte skjermkortet rappe så mye minne ? Lenke til kommentar
Blaz3r Skrevet 29. august 2014 Del Skrevet 29. august 2014 Ikke eget skjermkort(integrert på cpu) og det er 64 bit ver av w7! Kan det integrerte skjermkortet rappe så mye minne ? ja det kan bruke så mye minne ja. og mer også, men det går vel ann å stille i bios. hva har du tenkt å bruke pcen til ? Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 29. august 2014 Del Skrevet 29. august 2014 I følge http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=4875#sp så kan integrert grafikk snike til seg opptil 2GB minne. Lenke til kommentar
Straigthlegger Skrevet 29. august 2014 Forfatter Del Skrevet 29. august 2014 Bare enkle oppgaver som Word,Outlook, browse osv. Ifølge spec så skulle dette greie seg for enkle spill, HD filmer osv. Mao, mer enn godt nok for meg. Bør jeg legge på 4 gig til eller kjøpe et nytt skjermkort til samme pris ? Lenke til kommentar
Blaz3r Skrevet 29. august 2014 Del Skrevet 29. august 2014 (endret) Bare enkle oppgaver som Word,Outlook, browse osv. Ifølge spec så skulle dette greie seg for enkle spill, HD filmer osv. Mao, mer enn godt nok for meg. Bør jeg legge på 4 gig til eller kjøpe et nytt skjermkort til samme pris ? til din bruk så ville jeg kjøpt 4 gig til. 4 gig totalt i dag er ikke mye. heller kjøpe et dedikert skjermkort senere om du føler for å spille mer. Endret 29. august 2014 av Blaz3r Lenke til kommentar
Straigthlegger Skrevet 30. august 2014 Forfatter Del Skrevet 30. august 2014 Ok,gutter. Takk for all hjelp. Problemet anses som løst. Jeg burde vel ha skjønt det selv, men det er første pc uten eget skjermkort, så litt uvant. En erfaring rikere... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå