JetzBullet Skrevet 29. august 2014 Del Skrevet 29. august 2014 Her er hele pakken. Thermal tape. Vram heatsink. Shims, hvis jeg måtte trenge det. Skjermkortene har egen heatsink på VRM1, må sikkert lage/kutte til heatsink til VRM2. Er det noe jeg har glemt her?. Har lest at de 4 boltene som skal feste KRAKEN G10 GPU-kjøler kan være for kort for noen AMD skjermkort. 1 Lenke til kommentar
€tt@n Skrevet 29. august 2014 Del Skrevet 29. august 2014 Hoooah, spent på dette prosjektet. Gleder meg til videre oppdateringer Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 29. august 2014 Forfatter Del Skrevet 29. august 2014 (endret) Takk matta, men i kveld blir det kalde granater samt BF4. Starter vel med det i morgen tenker jeg Til dere som har tenkt å skaffe KRAKEN G10 til AMD HD69XX-HD7970 samt R9 290/290X med referanse PCB. Det finnes VRM heatsink-kit som passer disse: Endret 29. august 2014 av JetzBullet Lenke til kommentar
€tt@n Skrevet 29. august 2014 Del Skrevet 29. august 2014 (endret) Det liker jeg å høre Kan vel si at det samme blir for meg ikveld Dette blir en topp hardware og gaming helg med denne tråden å følge med på samt haswell-e benchmarker og tester å lese Endret 29. august 2014 av matta1985 Lenke til kommentar
Zatsyre Skrevet 30. august 2014 Del Skrevet 30. august 2014 Nice! Har og 2 G10 med H55 på mine 6970 kort. Vurderer å kjøpe 2 280 kort selv.Gleder meg til å se bilder! Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 30. august 2014 Forfatter Del Skrevet 30. august 2014 (endret) Her er en liten update, møtte på litt utfordring. Her er kortets egen VRM heatsink. Vram heatsinkene er bare satt løst på, ikke limt ennu. Brukte plastlokket til H55 blokken som mal, som dere ser så må jeg frem med dremmelen på noen av Vram-heatsinkene,de må trimmes!.. jeg ikke har flere kutteskiver!. Trengte ikke shims. GPU chip er høyere enn metallrammen rundt den. Update kommer ut i neste uke engang. Endret 30. august 2014 av JetzBullet 1 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 30. august 2014 Del Skrevet 30. august 2014 (endret) Gleder meg til å se hvordan det gikk! Endret 30. august 2014 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 31. august 2014 Forfatter Del Skrevet 31. august 2014 Liten søndags update. Boltene til GPU-feste er ikke for korte . Bolthullene for GPU-kjøler til braketten måtte utvides(spor A-AMD), for trangt. De to Vram heatsinkene på toppen gikk klar, trenger ikke å trimme disse . Her er den eneste jeg må trimme 3-4 mm ned på heatsinken. Her er et mål fra Vram opp til G10braketten. Sikkert kjekt for noen å vite. Da er planen vanntett . Kjøpe inn noen kutteskiver til dremmel i mrg så er jeg i gang . 2 Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 1. september 2014 Forfatter Del Skrevet 1. september 2014 Mandags update : Vram-heatsink er nå trimmet. Tok av kjøler på GPU nr2 i dag. Sjekk ut ALLE luftlommene som har vært mellom chip og GPU-kjøler. Slik kom det fra fabrikk!! fysj!!. Nesten som et lite kunstverk når man ser etter . Nå er det ikke mye jobb igjen!. Neste utfordring blir plassering av radiatorene til H55. 1 Lenke til kommentar
€tt@n Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Ser veldig bra ut Jetz Gleder meg til å se kortene ferdig montert og få høre litt om hvordan varme/støy forbedringen er! Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 3. september 2014 Forfatter Del Skrevet 3. september 2014 (endret) Jeg også matta1985 . Planen var å sette skjermkortene på plass i dag, tenkte at det kunne være lurt å rengjøre H100i radiator først, siden jeg var så godt i gang(CPU). Så ser jeg sprekker på enden av slangen, gummi/plast har blitt morken i begge ender,begge sider. Fikk godkjent RMA så sender H100i i morgen, da er jeg vel ikke klar for oppstart før neste helg . Kan knipse noen bilder når skjermkortene er montert i HTPCn, helgen som kommer. Endret 3. september 2014 av JetzBullet Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 3. september 2014 Del Skrevet 3. september 2014 Jeg også matta1985 . Planen var å sette skjermkortene på plass i dag, tenkte at det kunne være lurt å rengjøre H100i radiator først, siden jeg var så godt i gang(CPU). Så ser jeg sprekker på enden av slangen, gummi/plast har blitt morken i begge ender,begge sider. Fikk godkjent RMA så sender H100i i morgen, da er jeg vel ikke klar for oppstart før neste helg . IMG_2159.JPG IMG_2167.JPG IMG_2170.JPG IMG_2171.JPG Kan knipse noen bilder når skjermkortene er montert i HTPCn, helgen som kommer. Kjipt, Men Kyrre.S hadde samme greie med sin tidligere H100I før han byttet over til ``cøstom`` kjøling. Tror jeg skal sjekke min H100i senere idag Lenke til kommentar
€tt@n Skrevet 3. september 2014 Del Skrevet 3. september 2014 Lekkert det første bildet med de noctua viftene til tross for at fargene på viftene er litt kjip) Keep up the good work Lenke til kommentar
kremt Skrevet 3. september 2014 Del Skrevet 3. september 2014 Hva koster alt dette med H100 på CPU + H55 på GPU + Kraken brakett Du hadde nok vært meget godt på vei mot vannkjøling for den prisen du allerede har brukt på ganske dårlig kjøling. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 3. september 2014 Del Skrevet 3. september 2014 Hva koster alt dette med H100 på CPU + H55 på GPU + Kraken brakett Du hadde nok vært meget godt på vei mot vannkjøling for den prisen du allerede har brukt på ganske dårlig kjøling. Man kan få H55 + bracket for 600Kr på tilbud komplett avogtil har, Så sikkert 2K for alt om han kjøpte på tilbud, ikke særlig nærme custom kjøling 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 3. september 2014 Del Skrevet 3. september 2014 Vi snakker ikke tilbud men full pris. Et veloverveid kjøp til full pris er alltid bedre enn impulskjøp på tilbud. Tilbud betyr bare at de må sette ned prisen for å bli kvitt det. Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 4. september 2014 Forfatter Del Skrevet 4. september 2014 Vi snakker ikke tilbud men full pris. Et veloverveid kjøp til full pris er alltid bedre enn impulskjøp på tilbud. Tilbud betyr bare at de må sette ned prisen for å bli kvitt det. Koster ikke mere enn en fuktig kveld på byn . Jeg ble hjemme, så da var det penger til overs . Dessuten er H100i + H55 + KRAKEN G10 en glimrende måte å holde en gaming-HTPC(Silverstone Grandia GD08) relativt kald for en ok pris. Custom kjøling hadde blitt mye dyrere, er vel oppi 3K for bare blokker til 2x GPU samt CPU?. Uansett så er det mine penger, mitt valg!. I allefall gøy å prøve ut . 3 Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 19. september 2014 Forfatter Del Skrevet 19. september 2014 Heisann godtfolk. Fikk ny H100i(CPU) på onsdag, dette tok litt lengre tid enn forventet. Har montert KRAKEN G10 på skjermkortene, de er nå i HTPCn. Slik har jeg smurt utover Noctua NT-H14 thermal compound. Først et veldig tynt lag over hele chipen, så en liten knært på midten av chipen. Slik ser det ut så langt. Denne helgen er jobbehelg, så får håpe at det blir tid til å gjøre seg helt ferdig. Update kommer Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 20. september 2014 Forfatter Del Skrevet 20. september 2014 Da er radiatorene festet. Utrolig hva man kan bruke trappelist av aluminium til . Ikke direkte pent men så skal jo HTPCn i hifi-benken, da er det bare fronten som vises . 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå