imition Skrevet 29. august 2014 Del Skrevet 29. august 2014 God dag, kjære forumbrukere. Det har oppstått ett problem for meg, som jeg håper noen av dere kan hjelpe meg med. Jeg har en stasjonær PC, jeg har alltid brukt TP-kabel for internett, via nettverkskort i hovedkortet. Her om dagen, så var det tordenvær, og jeg er redd det tok kvelden for det nettverkskortet. Jeg tok da og smalt inn et nytt nettverkskort, fra en eldre PC jeg hadde stående. Men det fungerer fortsatt ikke når jeg starter pcen. Noen tanker og ideer rundt hva som kan være feil her? Takk på forhånd. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 29. august 2014 Del Skrevet 29. august 2014 Høres veldig rart om ikke hovedkortet er defekt, men normalsett burde ruteren også ta skade om det er lynnedslag. Går vel ut i fra du har drivere til det andre nettverkkortet? Prøvd en annen pc hvis mulig eller konsoll? Kanskje kabelen er brent i stykker? Lenke til kommentar
imition Skrevet 29. august 2014 Forfatter Del Skrevet 29. august 2014 Ruteren har ikke tatt skade av hva som har skjedd. Jeg er ikke 100% sikker på at det er lyn. Men var det som virket mest sannsynlig for meg, ettersom PCen fungerte ypperlig dagen før tordenværet, men når jeg skrudde den på dagen etterpå, fungerte ikke internett. Har prøvd kabelen på en annen pc, og det fungerer greit. Har dog ikke prøvd det nettverkskortet på en annen pc, enn den jeg hadde stående. Som ikke har vært i bruk på et år ca. Kan dobbelskjekke at det fungerer der. Og apropo det med drivere til nettverkskortet, nei. Det har jeg ikke. Men kan heller ikke huske at det var nødvendig, da jeg monterte det i den gamle pcen min. Skal dobbeltsjekke det også. Takk for svar. Lenke til kommentar
imition Skrevet 29. august 2014 Forfatter Del Skrevet 29. august 2014 Etter en nærmere titt trur jeg at nettverkskortet ikke fungerer på win 7. Det er av typen 3C905C-TXM fra 3Com. Noen som kan bekrefte dette? Lenke til kommentar
sjurtf Skrevet 29. august 2014 Del Skrevet 29. august 2014 (endret) Etter en nærmere titt trur jeg at nettverkskortet ikke fungerer på win 7. Det er av typen 3C905C-TXM fra 3Com. Noen som kan bekrefte dette? Google kan nok bekrefte det raskere og bedre enn noen her inne. Vil nok være for tilfeldig at noen her har kortet, og vet om det fungerer i windows. Edit: og ser denne tråden! Endret 29. august 2014 av sjurtf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå