vegard23 Skrevet 29. august 2014 Del Skrevet 29. august 2014 Hei jeg leter etter en gaming desktop til 7500 kr. Mest til gaming og skole arbeid. Jeg har litt ide på deler. Trenger ikke stor harddisk det har jeg . Jeg lurer på når du bygger PC om du må betale for Windows eller om du kan fp det gratis. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 29. august 2014 Del Skrevet 29. august 2014 (endret) Hehe, tror Microsoft har lyst til å tjene litt penger, selv om du gjør litt av jobben med å installere selv... Men er du student kan det tenkes du har mulighet til å få Windows-lisens via skolen. I gamle dager het det MSDN, så ble det MSAA (Academic Alliance eller noe sånt). Snakk med IT, les på skolenettet, og ikke gi deg før du har fått tak i noen som veit om ordningen og gidder å ta seg bryet med å melde deg inn. Eneste jeg ikke fikk der da jeg var student var Office. XP, Vista, Server; det var bare å plukke lisenser Har du skjerm? Tastatur? Mus? De gjenspeiler ihvertfall 30% av budsjettet ditt, og således veldig avgjørende for hvor mye kraft som kan puttes inn i kabinettet Endret 29. august 2014 av newman221 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 29. august 2014 Del Skrevet 29. august 2014 (endret) Man må nok betale med mindre man går for piratkopi. PC i deler - Intel Gamer Sprek Gaming-PC med Intel Core i5 og Geforce GTX760 Noe slik funger nok, men er noe stiv pris. Du finner nok billigere om du leter litt på prisguide.no og prisjakt.no Du bør velge Z97 chipset siden eldre er neppe oppdatert bios på, og da må du en tidligere cpu som ikke er haswell refresh. coolermaster 212 evo er god cpu kjøler. Endret 29. august 2014 av LMH1 Lenke til kommentar
vegard23 Skrevet 29. august 2014 Forfatter Del Skrevet 29. august 2014 Jeg fikser mus og tastatur og skjerm. Ingen grunn til å involvere dette i budsjettet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå