Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Men nå med 980 MFAA aktivert og 2x MSAA (som tilsvarer 4x MSAA) så får jeg til stabilt 125 fps (capped) på ett kort som nesten ikke bråker.

 

Kunne ikke vært mer fornøyd :D

 

Ikke for å ødelegge gleden din her, men prøv å sett 'Resolution Scale' fra standard 100 til 200% i BF4 du, og se fps'n droppe som en stein.

 

 

Det tror jeg så absolutt på. Mitt ønske er bare å ha best mulig grafikk i BF4 med stabilt + 120 fps, så da fungerer Ultra settings (uten AA Post) med MFAA veldig bra :dribble:

 

Tenkt på en ting, i BF4 - hva er forskjellen med å bruke DSR vs. resolution scale? Noen ytelses forskjeller?

 

En annen ting. Power target 125% uten å øke volt - vil det ha noe utslag i forhold til degradering av kortet? Trygt å bruke 24/7 så lenge temp er ok?

Endret av matta1985
Lenke til kommentar

 

 

Men nå med 980 MFAA aktivert og 2x MSAA (som tilsvarer 4x MSAA) så får jeg til stabilt 125 fps (capped) på ett kort som nesten ikke bråker.

 

Kunne ikke vært mer fornøyd :D

 

Ikke for å ødelegge gleden din her, men prøv å sett 'Resolution Scale' fra standard 100 til 200% i BF4 du, og se fps'n droppe som en stein.

 

 

Det tror jeg så absolutt på. Mitt ønske er bare å ha best mulig grafikk i BF4 med stabilt + 120 fps, så da fungerer Ultra settings (uten AA Post) med MFAA veldig bra :dribble:

 

Tenkt på en ting, i BF4 - hva er forskjellen med å bruke DSR vs. resolution scale? Noen ytelses forskjeller?

 

En annen ting. Power target 125% uten å øke volt - vil det ha noe utslag i forhold til degradering av kortet? Trygt å bruke 24/7 så lenge temp er ok?

 

for å si det sånn - ALT i Afterburner er trygt... hehe.

Lenke til kommentar

DSR skalerte ned alle elementer på skjermen, da spillet tror du har en skjerm med høyere oppløsning, det gjør ikke resoulution scale.

 

DSR har noen ekstra filtere på toppen, som gjorde at Aliasing forsvant helt, men gjorde også bildet en del mer uklart i BF4 kontra 200 % Res.Scale. Så gikk strengt talt tilbake til å bruke Res-Scale.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

 

 

 

Men nå med 980 MFAA aktivert og 2x MSAA (som tilsvarer 4x MSAA) så får jeg til stabilt 125 fps (capped) på ett kort som nesten ikke bråker.

 

Kunne ikke vært mer fornøyd :D

 

Ikke for å ødelegge gleden din her, men prøv å sett 'Resolution Scale' fra standard 100 til 200% i BF4 du, og se fps'n droppe som en stein.

 

 

Det tror jeg så absolutt på. Mitt ønske er bare å ha best mulig grafikk i BF4 med stabilt + 120 fps, så da fungerer Ultra settings (uten AA Post) med MFAA veldig bra :dribble:

 

Tenkt på en ting, i BF4 - hva er forskjellen med å bruke DSR vs. resolution scale? Noen ytelses forskjeller?

 

En annen ting. Power target 125% uten å øke volt - vil det ha noe utslag i forhold til degradering av kortet? Trygt å bruke 24/7 så lenge temp er ok?

 

for å si det sånn - ALT i Afterburner er trygt... hehe.

 

 

Godt å høre :)

 

Lest at Maxwell ikke gir noe bedre ytelse ved øking av spenning, men faktisk motsatt. Ganske spesielt.

(Ref.: http://www.hardocp.com/article/2014/10/08/nvidia_geforce_gtx_980_overclocking_video_card_review/4 )

 

DSR skalerte ned alle elementer på skjermen, det gjør ikke resoulution scale.

DSR har noen ekstra filtere på toppen, som gjorde at Aliasing forsvant helt, men gjorde også bildet en del mer uklart i BF4 kontra 200 % Res.Scale.

 

Takker for tydelig forklaring Andrull :)

Lenke til kommentar

Tenkte jeg bare skulle gjøre det klart, før det oppstår full forvirring. :p

Det har faktisk ikke noe med maxwell å gjøre, og et "problem" siden kepler med innføring av Boost og power limit. Men problemet er nok muligens tydeligere på Maxwell med sin enda strengere limit.

Fordelen er at det kan løses med å velge et kort som har høyere powerlimit, eller modde kortet/BIOS slik at du helt slipper å tenke på det. Gigabyte sitt kort har vel rimelig heftig power-limit (obs: vi snakker da om reell powerlimit, og ikke hva slags tall den bruker i MSI afterburner)

 

Dog viktig å skille med det og at høyere spenning gir lavere ytelse, for det er ingen direkte korrelasjon der. Selv om det altså indirekte vil kunen gi lavere ytelse, om du trigger PL.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
GeForce Hotfix driver 344.80
GeForce Hotfix driver 344.80

This is a beta driver that addresses the following issues:

 

  • GeForce GTX 980 displays texture shimmering when Texture Filtering Quality set to High Quality.
  • GPU outputs fuzzy lines over DisplayPort after a period of time following driver updates.
  • System hang up and black screen after power on with some monitors (DP1.2 & 4K/60Hz) + GTX980

http://nvidia.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/3607

Lenke til kommentar
  • GeForce GTX 980 displays texture shimmering when Texture Filtering Quality set to High Quality.

 

Står ikke i hvilke situasjoner eller spill. Siden det bare står 980, så trenger ikke 970 eiere legge inn denne da eller. Hmm tror jeg står over denne.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Klarer ikke å bestemme meg om jeg skal gå for sli gtx 970 mot single gtx980.

 

Irriterer meg grenseløst forøvrig at jeg ikke finner noen gtx 970 med radialvifte "reference design". Skal ha det i en liten case, og er avhengig av å ha nvidia sitt orginal design, men er jo umulig å oppdrive.

 

Vet at Ubisoft seneste titler har slitet med sli, men fks i bf4, så bæsjer jo gtx 970 sli på gtx980. Og er ikke så stor forskjell i pris på x2 gtx 970 mot x1 gtx 980

 

Hvis noen finner reference design gtx 970 vær så snill å si ifra

Lenke til kommentar

Klarer ikke å bestemme meg om jeg skal gå for sli gtx 970 mot single gtx980.

 

Irriterer meg grenseløst forøvrig at jeg ikke finner noen gtx 970 med radialvifte "reference design". Skal ha det i en liten case, og er avhengig av å ha nvidia sitt orginal design, men er jo umulig å oppdrive.

 

Vet at Ubisoft seneste titler har slitet med sli, men fks i bf4, så bæsjer jo gtx 970 sli på gtx980. Og er ikke så stor forskjell i pris på x2 gtx 970 mot x1 gtx 980

 

Hvis noen finner reference design gtx 970 vær så snill å si ifra

Mener du den typen med en vifte som dytter luft ut av kassa?

 

Det er en slik type på tilbud hos Komplett.no denne uka.

Lenke til kommentar

Takk. Jeg er visst blind.

 

Ser forvørig at det faktisk ikke finnes/ble laget reference til gtx 970.

 

SKal jeg nå allikevel gå for gtx 980. Hørtes kanskje teit ut, men jeg er så forbanna opptatt at alle farger skal matche osv, og det gainward kortet var ikke super sexy. Pluss det hadde mini DP som er litt ork.

 

Må jeg tenke her.

 

Forøvrig, vil 850W holde til gtx 980 sli. Er RM850W jeg har.

 

 

Kan jo hende det kommer noen gode tilbud på gtx 980 neste fredag. Hm

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Takk. Jeg er visst blind.

 

Ser forvørig at det faktisk ikke finnes/ble laget reference til gtx 970.

 

SKal jeg nå allikevel gå for gtx 980. Hørtes kanskje teit ut, men jeg er så forbanna opptatt at alle farger skal matche osv, og det gainward kortet var ikke super sexy. Pluss det hadde mini DP som er litt ork.

 

Må jeg tenke her.

 

Forøvrig, vil 850W holde til gtx 980 sli. Er RM850W jeg har.

 

 

Kan jo hende det kommer noen gode tilbud på gtx 980 neste fredag. Hm

 

Ja det holder :)

 

Bygget en vannkjølt maskin med 2x 290 og 4 kjerner i går med 850w psu. Det holdt lett. Da holder det også med 850 for 980 også. 980 sli bruker vel mist 1/3 mindre strøm enn 2x290 :)

Lenke til kommentar

Nye linuxdrivere for 9 serien:

 

346.16 beta

 

https://devtalk.nvidia.com/default/topic/788791/unix-graphics-announcements-and-news/linux-solaris-and-freebsd-driver-346-16-beta-/

 

 

Release highlights since 343.22:

  • Added support for the following GPUs:
    • GeForce GTX 970M
    • GeForce GTX 980M
  • Added support for the following EGL extensions:
    • EGL_EXT_device_base
    • EGL_EXT_platform_device
    • EGL_EXT_output_base
  • Fixed a bug that caused a blank screen when setting a mode requiring YUV 4:2:0 compression. These modes are not currently supported.
  • Fixed a bug that caused an incorrect DisplayPort link configuration to be displayed after a hotplug or unplug.
  • Added support for decoding VP8 video streams using the NVCUVID API on GPUs with VP8 hardware decode support.
  • Added the ability to increase the operating voltage on certain GeForce GPUs in the GeForce GTX 400 series and later. Voltage adjustments are done at the user's own risk. See the documentation on the "CoolBits" X configuration option in the README for details.
  • Added support for NVENC on GeForce GPUs. For more details on the NVENC SDK, see:

    https://developer.nvidia.com/nvidia-video-codec-sdk
  • Removed a sanity check in nvidia-installer that tested the availability of POSIX shared memory. The NVIDIA GPU driver has not required POSIX shared memory since release 270.xx.
  • Removed the NVIDIA Unified Memory kernel module, nvidia-uvm.ko, from the driver package on 32-bit architectures.
  • Added accelerated support for r8g8b8a8, r8g8b8x8, b8g8r8a8 and b8g8r8x8 RENDER formats.
  • Updated nvidia-settings to take advantage of GTK+ 3, when available. This is implemented by building the nvidia-settings user interface into separate shared libraries (libnvidia-gtk2.so, libnvidia-gtk3.so), and loading the correct one at run-time.
  • Added the nvidia-settings option --gtk-library to allow specifying the path of the directory containing the user interface library or the path and filename of the specific library to use.
  • Added support in nvidia-settings for a GTK+ 3 user interface on x86 and x86_64.
  • Added the nvidia-settings option --use-gtk2 to force the use of the GTK+ 2 UI library.
  • Updated nvidia-installer to install a file in the system's xorg.conf.d directory, when a sufficiently new X server is detected, to cause the X server to load the "nvidia" X driver automatically if it is started after the NVIDIA kernel module is loaded.
    This feature is supported in X.Org xserver 1.16 and higher when running on Linux 3.9 or higher with CONFIG_DRM enabled.
  • Improved the performance of nvidia-installer by enabling the use of parallel make when building the NVIDIA kernel modules. The concurrency level can be set with the --concurrency-level option, and defaults to the number of detected CPUs.
  • Updated nvidia-installer to determine default installation locations for libraries based on the presence of known paths in the ldconfig(8) cache and the filesystem, rather than hardcoded distro-specific paths.
  • Fixed a GLSL compiler bug that would produce corruption when running games such as Far Cry 3 in Wine.
  • Fixed the EGL_KHR_stream_cross_process_fd extension.
  • Fixed rendering corruption that sometimes happened when calling DrawElementsInstancedBaseVertexBaseInstance(), DrawElementsInstancedBaseInstance(), or DrawArraysInstancedBaseInstance().
  • Dramatically improved OpenGL Framebuffer Object creation performance.
  • Removed the limit on the maximum number of OpenGL Framebuffer Objects.
  • Updated the NVIDIA OpenGL driver to prefer $XDG_CACHE_HOME over $HOME as the default location for storing the GL shader disk cache.
  • Fixed a bug that rendered very bright garbage data onto some textures in UnrealEngine 4 applications. This issue is known as the "disco bug" by the UnrealEngine 4 Linux community.
  • Fixed a bug that could cause the CUDA debugger to fail after exiting X on systems with persistence mode enabled.
  • Fixed a bug that could cause silent and intermittent failures when a CUDA application writes to a peer device's memory with GPUDirect.
  • Improved compatibility with recent Linux kernels.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Hmm. Nå står valget mellom 980 asus strix, evga eller msi. Strix er vel det siste som er kommet, Men leser litt rundt og at noen anbefaler EVGA framfor ASUS. En var så misfornøgd han leverte inn ASUS kortet(hadde et evga først) og fikk et evga kort igjen.

 

Av alle tre er jo evga raskest ut av eska, men alle går å overklokke. Lavest mulig temp samt levetid er vel viktigst for min del. Kjekt å kunne overklokke, men redd for å redusere levetiden også.

 

Vanskelig å velge :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...