Christian Thork Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 Hahah^^ Jaja^^ Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 18. november 2014 Del Skrevet 18. november 2014 Holder på med å oppgradere riggen min nå, og nå er det strengt tatt bare skjermkort som gjennstår. Jeg er i stuss på om jeg har noen grunn til å vente på 8GB kort eller ikke, og om det evt er andre ting som gjør at jeg bør avvente litt med kjøpet. Planen er i utgangspunktet å skaffe ett eller to 970/980 og hive EK blokker på de (håper på noe gode tilbud til Black Friday)Skal drive 1stk ROG Swift i all hovedsak, pluss to sekundære skjermer.Wait or not? Er det noen særlig sjangs for at 2560x1440@144hz blir å sluke mer enn 4GB minne i de nærmeste årene? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 18. november 2014 Del Skrevet 18. november 2014 New in Release 344.75:The latest GeForce Game Ready driver, release 344.75 WHQL, provides support for Maxwell’s new Multi-Frame Sampled Anti-Aliasing (MFAA) mode. In addition, this Game Ready WHQL driver ensures you'll have the best possible gaming experience for Far Cry 4, Dragon Age: Inquisition, The Crew, and World of Warcraft: Warlords of DraenorGame Ready Best gaming experience for Far Cry 4, Dragon Age: Inquisition, The Crew, and World of Warcraft: Warlords of DraenorGaming Technology Supports Multi-Frame Sampled Anti-Aliasing (MFAA article here) mode (GeForce GTX 970/980) MFAA can be enabled with this 344.75 WHQL driver and higher iterations of the GeForce driver will offer compatibility. Only a handful of games are supported, so this will be a first introduction. The first batch of games supported are: Assassin's Creed IV Black Flag DiRT Showdown Hitman: Absolution Assassin's Creed: Unity F1 2013 Just Cause 2 Battlefield 4 F1 2014 Saints Row IV Civilization V Far Cry 3 Splinter Cell: Blacklist Civilization: Beyond Earth Far Cry: Blood Dragon Titanfall Crysis 3 GRID 2 Wargame: European Escalation DiRT 3 GRID Autosport Additional Details: Installs PhysX System Software 9.14.0702 Installs HD Audio 1.3.32.1 Installs GeForce Experience 2.1.4.1 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 18. november 2014 Del Skrevet 18. november 2014 New in Release 344.75: Supports Multi-Frame Sampled Anti-Aliasing (MFAA article here) mode (GeForce GTX 970/980) Lagt inn driveren, men får ikke valget i nVidia settings... Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 18. november 2014 Del Skrevet 18. november 2014 Holder på med å oppgradere riggen min nå, og nå er det strengt tatt bare skjermkort som gjennstår. Jeg er i stuss på om jeg har noen grunn til å vente på 8GB kort eller ikke, og om det evt er andre ting som gjør at jeg bør avvente litt med kjøpet. Planen er i utgangspunktet å skaffe ett eller to 970/980 og hive EK blokker på de (håper på noe gode tilbud til Black Friday) Skal drive 1stk ROG Swift i all hovedsak, pluss to sekundære skjermer. Wait or not? Er det noen særlig sjangs for at 2560x1440@144hz blir å sluke mer enn 4GB minne i de nærmeste årene? Kan jeg aldri se for meg. Innen det blir brukt mer enn 4 gb minne er nok kortene dine for svake uansett, slik det alltid har vært opp igjennom. 3 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 18. november 2014 Del Skrevet 18. november 2014 (endret) Farcry 4 test fra meg: 1440p nvidia settings (ultra + nvidia ting) 980 sli 89 fps Stå stille ved begynnelsen av et savegame. 3-way 980 sli 127fps på samme plass. Dette var på eksakt samme plass med nyeste driver. Fornøyd med skaleringen Endret 18. november 2014 av Nizzen Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 18. november 2014 Del Skrevet 18. november 2014 Testet ut Star Citizen i dag med gtx 980 sli. I hangar modulen med skipet mitt: 1600p= 60-65 fps @ Very High I 4k = 27-32 fps @ Very High Så måtte jeg jo prøve å "supersample" opp til 6k. Ca 5-7 fps @ Very high. Så jeg trenger noen bedre skjermkort Fikk ikke tatt noen gode screenshots, er ikke implementert i spillet tror jeg. Så tok shadowplay recording og tok ut en frame fra vlc. Imponerende teksturer i det spillet. 1 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Farcry 4 test fra meg: 1440p nvidia settings (ultra + nvidia ting) 980 sli 89 fps Stå stille ved begynnelsen av et savegame. 3-way 980 sli 127fps på samme plass. Dette var på eksakt samme plass med nyeste driver. Fornøyd med skaleringen Godt å høre! Så får vi se hvor kresen FarCry4 er på minne. Hvor mye av de 4GB'ene på korta bruke den i spillet? (selv om jeg forstår at det ikke er ensbetydende med hvor mye VRAM det krever på maks). Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Brukte opp til 3.7gig minne på singel 980 her 1080P, dog alt maxa ut på aa etc. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Testet litt FarCry 4 jeg også og ytelsen er bedre enn Assassins Creed Unity, det er sikkert. Kjører samme settings som Nizzen (men 1200p) og får god fps, men har sett den droppe ned noen ganger, så ikke over 60 fps hele tiden. Jeg har dog 970 SLI, men det har 90% av ytelsen til 980 SLI så. Har sett noen bugs i spillet allerede, så kommer helt sikkert mange flere patcher Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 (endret) FC4 bench : Ta det der med en klype salt, for minimums fps dropper mer enn vist her når man faktisk spiller. Edit : nVidia settings i spillet som stresser mer enn Ultra. Virker som singel GTX 980 er det minste man bør ha til dette spillet... Endret 19. november 2014 av Betroz Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 (endret) Nice.Dog, en ytelsetest fra et spill kan:1. Ikke sammenlignes over forskjellig utgangspunkt. Min. FPS kan ofte påvirkes en del med CPU og RAM hastighet, og annet.2. Ikke sammenlignes med tilfeldig spilling. Det er et utdrag fra et område som testerene mener er representabelt for spillet i helhet. (Alternativt så har utviklerene lagt ved dette) Så at du får lavere minste FPS er absolutt å forvente i en del situasjoner.Skulle de testet gjennom hele spillet og oppgitt en min. FPS så ville det i mange spill vært så lav at det gir et elendig bilde på ytelsen du kan forvente og ikke være sammenlignbart. F.eks om FPS faller ned til 0 så vil alle kort virke like gode. Det jeg vil frem til er at dette gjelder alle spill-tester, så tror ikke man trenger å ta det med en klype mer salt enn andre. Endret 19. november 2014 av Andrull Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 (endret) Liker hvordan Nvidia holder på om dagen: MFAA / Temporal AA kommer 10 år etter AMD, og presenteres som noe nytt. Gameworks har ødelagt PC-porter i over et år, og selv ikke Far Cry 4 slipper unna der det har store problemer med bakgrunnsstreaming. Gameworks sørger for at Far Cry 4 har innstillinger kalt NVIDIA, nydelig Det hjelper også på at spillet stinker konsolldesign i likhet med BF4 og andre "nyskapende" AAA-FPS som Borderlands. G-sync er en gamechanger, men det blir ikke støtte for AMD-kort, og de nekter å støtte den åpne standarden til displayport som til og med er bedre for spill De har kommet med noen gode kort de siste åra, men de gjør jo alt de kan for å få meg til å ikke kjøpe dem. EDIT: Jeg trodde Far Cry 4 var en god port, men det er det jo heller ikke når bakgrunnstreaming av data ikke fungerer som det skal. Endret 19. november 2014 av N o r e n g 2 Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Liker hvordan Nvidia holder på om dagen: MFAA / Temporal AA kommer 10 år etter AMD, og presenteres som noe nytt. Gameworks har ødelagt PC-porter i over et år, og selv ikke Far Cry 4 slipper unna der det har store problemer med bakgrunnsstreaming. Gameworks sørger for at Far Cry 4 har innstillinger kalt NVIDIA, nydelig Det hjelper også på at spillet stinker konsolldesign i likhet med BF4 og andre "nyskapende" AAA-FPS som Borderlands. G-sync er en gamechanger, men det blir ikke støtte for AMD-kort, og de nekter å støtte den åpne standarden til displayport som til og med er bedre for spill De har kommet med noen gode kort de siste åra, men de gjør jo alt de kan for å få meg til å ikke kjøpe dem. EDIT: Jeg trodde Far Cry 4 var en god port, men det er det jo heller ikke når bakgrunnstreaming av data ikke fungerer som det skal. herregud - kjenner jeg blir sliten i skallen av å lese de innleggene dine. nVidia PRØVER i hvert fall å få til en bedre spillopplevelse for gamere / brukere. tror du virkelig at AMD hadde kommet med "free sync" hvis ikke G-Sync hadde kommet fra nvidia? det er naivt og DUMT å tro. hvorfor i alle dager skal nvidia gi bort løsningen på dette problemet til AMD gratis / eller i det hele tatt når de i utgangspunktet ikke bryr seg? så; gå hjem og ta på deg AMD klærne dine og "nyt" oppsettet du sitter på. gud skal vite at du ikke har testet 970/980 evt 780 heller og dermed bare har lest deg frem til "fasiten" på internett. what the hell - du har ikke testet 290/290X heller - så her vet du like lite om hvordan kortene fungerer over tid. am i wrong? det blir som å prøvekjøre biler. de ER forskjellige, men begge ruller fra A - B. 2 Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Liker hvordan Nvidia holder på om dagen: MFAA / Temporal AA kommer 10 år etter AMD, og presenteres som noe nytt. Gameworks har ødelagt PC-porter i over et år, og selv ikke Far Cry 4 slipper unna der det har store problemer med bakgrunnsstreaming. Gameworks sørger for at Far Cry 4 har innstillinger kalt NVIDIA, nydelig Det hjelper også på at spillet stinker konsolldesign i likhet med BF4 og andre "nyskapende" AAA-FPS som Borderlands. G-sync er en gamechanger, men det blir ikke støtte for AMD-kort, og de nekter å støtte den åpne standarden til displayport som til og med er bedre for spill De har kommet med noen gode kort de siste åra, men de gjør jo alt de kan for å få meg til å ikke kjøpe dem. EDIT: Jeg trodde Far Cry 4 var en god port, men det er det jo heller ikke når bakgrunnstreaming av data ikke fungerer som det skal. Så du har testet FreeSync? Har vel kun støtte for det i enkelte AMD-kort foreløpig også? Mantle funker på samtlige skjermkort? Proprietær teknologi har begge to. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 herregud - kjenner jeg blir sliten i skallen av å lese de innleggene dine. nVidia PRØVER i hvert fall å få til en bedre spillopplevelse for gamere / brukere. tror du virkelig at AMD hadde kommet med "free sync" hvis ikke G-Sync hadde kommet fra nvidia? det er naivt og DUMT å tro. hvorfor i alle dager skal nvidia gi bort løsningen på dette problemet til AMD gratis / eller i det hele tatt når de i utgangspunktet ikke bryr seg? så; gå hjem og ta på deg AMD klærne dine og "nyt" oppsettet du sitter på. gud skal vite at du ikke har testet 970/980 evt 780 heller og dermed bare har lest deg frem til "fasiten" på internett. what the hell - du har ikke testet 290/290X heller - så her vet du like lite om hvordan kortene fungerer over tid. am i wrong? det blir som å prøvekjøre biler. de ER forskjellige, men begge ruller fra A - B. Nei, jeg tror ikke Adaptive-Sync hadde kommet like fort som det nå gjør om Nvidia ikke hadde lansert G-sync i fjor. I mine øyne er det helt greit om G-sync ikke kan brukes på AMD-kort så lenge Nvidia støtter Adaptive-Sync, slik det ser ut til å bli nå er det dessverre slik at du enten må kjøre Nvidia-kort og betale ekstra for en skjerm med G-sync eller kjøre AMD og betale noe annet for en skjerm med Adaptive-Sync. Det blir dårlig konkurranse for priser på skjermer med G-sync hvis Nvidia nekter å støtte Adaptive-Sync, og det liker jeg ikke på noen måte. Er det noe jeg virkelig misliker er det å låse meg til en produsent når det er ingen åpenbare tekniske grunner for at denne nedlåsingen må skje. Det har nå gått et år siden G-sync ble lansert, og vi har enda ikke hørt snurten om en ASIC for G-sync som skal senke kostnadene for skjermer med G-sync, og jeg tviler på at Nvidia ser noen grunn til å designe en ASIC for G-sync istedet for å bruke en FPGA-løsning når de ikke har noe økonomisk grunn til dette. G-sync krever en handshake for hver frame med oppdatering for å sikre seg om at skjermen er klar, noe som skaper betydelig input-lag om ytelsen i spillet er nok til å overstige maksimal refresh-rate. I Adaptive-Sync etablerer GPUen oversikt over når skjermen er klar for en ny frame ved å gjøre en handshake ved begynnelsen, i teorien skal det derfor ikke bli noe inputlag fra Adaptive-Sync uansett framerate. Jeg planlegger forøvrig å fortsette å nyte mitt tre år gamle oppsett, et 980 er jo tross alt bare 50-60% raskere enn 7970 og det å kjøre spill på Ultra har jo handlet mer om e-penis enn faktisk spillopplevelse de siste åra Jeg er enig i at det blir som med biler, og i likhet med norske veier har også grafikken stagnert. Så du har testet FreeSync? Har vel kun støtte for det i enkelte AMD-kort foreløpig også? Mantle funker på samtlige skjermkort? Proprietær teknologi har begge to. Nei, jeg har ikke testet Adaptive-Sync, poenget mitt var at om Nvidia nekter å la AMD-kort bruke G-sync burde de i det minste støtte Adaptive-Sync. Det blir interessant å se hva som skjer når Intel begynner å bruke Adaptive-Sync for å øke batterilevetiden på laptopene sine, da har jo Nvidia også en grunn til å støtte dette med tanke på at de er veldig interesserte i å pushe gaming på laptoper. Mantle har enda til gode å fjerne grafikkvalg fra Nvidia-brukere, fra Gameworks har jeg ikke sett et eneste spill der forbrukeren ikke har endt opp som taperen til syvende og sist. Jeg kommer ikke til å bli spesielt glad om AMD lanserer en spesiell grafikkteknologi som krever Mantle, det tjener ikke meg som forbruker på noen måte å måtte eie både Nvidia- og AMD-kort for å få alle grafikkvalgene i spill. 4 Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Hvilket program bruker dere til å overklokke 970/980? Jeg bruker for tiden MSI Afterburner 4.0 og sliter med ustabilitet i Win 8.1 64-bit. Samme kort på annen maskin i Win 7 64-bit går fjellstabilt med samme program og samme overklokking. Spillene er også de samme. Føler det er ingenting som skal til før driver kræsjer i Win 8.1. Andre som har erfart dette? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Hvilket program bruker dere til å overklokke 970/980? Jeg bruker for tiden MSI Afterburner 4.0 og sliter med ustabilitet i Win 8.1 64-bit. Samme kort på annen maskin i Win 7 64-bit går fjellstabilt med samme program og samme overklokking. Spillene er også de samme. Føler det er ingenting som skal til før driver kræsjer i Win 8.1. Andre som har erfart dette? Bruker MSI Afterburner selv, og nei ikke opplevd det siden jeg kun bruker Windows 7 fortsatt. Har du nyeste 344.75 driver da? Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Yes, jeg har nyeste driver på begge maskinene. Problemet mitt ligger som sagt i Win 8.1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå