Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden

Anbefalte innlegg

Mm - Tror også dette kanskje er et større problem når man begynner å kjøre på ekstreme oppløsninger som 4k+ hvor båndbreddekravene er surrealistiske. Gått på smellen å kjøpe billig hovedkort før, never again. :p

Ja. Kjipt HK gir kjip PC. ^^

Btw: Høyere oppløsning vil kreve mer båndbredde av VRAM, ikke av PCI-e bussen. PCI-e bussen overfører informasjon til og fra fra CPU og har mer med objekter, detaljer og diverse, og øker med hvor mange FPS maskinen dytter ut.

Og siden oppløsningen på generelt basis senker antall FPS (med mindre ekstrem CPU flaskehals), så vil båndbredden som trengs gå NED når oppløsning går opp, og vice versa. ;)

Det er ikke så ulogisk når man får hodet sitt rundt det. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

BTW:

Noen som kan svare meg på om man burde vente på 8 GB versjon av 9xx (hvis det kommer) så lenge man kun skal game på 1 stykk Swift (1440p). Noen som har noen formeninger om spill i løpet av de neste par årene vil maxe 4 GB minne på skjermkorta?

Jeg kan fortelle at 8GB versjonen av 980 ikkje er noe å vente på. 980 kneler lenge før 4GB vram bruk med 3x swift i BF4. Med bruk av bare 2.5GB vram, så klarer jeg akkurat å holde ~140 fps det meste av tiden medium grafikk. High er ikkje sjans engang. da er det ca 80fps.

Lenke til kommentar

BTW:

Noen som kan svare meg på om man burde vente på 8 GB versjon av 9xx (hvis det kommer) så lenge man kun skal game på 1 stykk Swift (1440p). Noen som har noen formeninger om spill i løpet av de neste par årene vil maxe 4 GB minne på skjermkorta?

Jeg kan fortelle at 8GB versjonen av 980 ikkje er noe å vente på. 980 kneler lenge før 4GB vram bruk med 3x swift i BF4. Med bruk av bare 2.5GB vram, så klarer jeg akkurat å holde ~140 fps det meste av tiden medium grafikk. High er ikkje sjans engang. da er det ca 80fps.

Er det med 2-way or 3-way, eller singel skjermkort? (regner med 2-way?)

Lenke til kommentar

BTW:

2-way i dag, men 3-way i morra :p Det er din feil, fordi du sendte ikkje kortet innen fristen. Altså du missa posten med noen få minutter :D

Lenke til kommentar

BTW:

2-way i dag, men 3-way i morra :p Det er din feil, fordi du sendte ikkje kortet innen fristen. Altså du missa posten med noen få minutter :D

:devil::devil::devil:

Ventet med vilje vettu! :evil: 3 min for å være presis^!^

Endret av Snusmumr1kk1
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ustock kjøler er ræv.

Ene kortet er 51C og det andre er 73C (oc1506) (980)

970 eier fjell , bare til å dra slideren til 1550 og folde i veg, stabil som snekkern på stock bios og 100% load 24/7

Endret av War
Lenke til kommentar

Ok, du slipper å risikere sleep så lenge skjermen er på da hvis sleep mode er avslått, men slår du aldri selve skjermen av? Min dårlige erfaring med DP fra tidligere er jo at selv om sleep ikke er aktiv på pc'en, så "forsvinner" DP skjermen hvis den har vært avslått en liten stund, sammen med vindusposisjonene mine.

Lenke til kommentar

Ok, du slipper å risikere sleep så lenge skjermen er på da hvis sleep mode er avslått, men slår du aldri selve skjermen av? Min dårlige erfaring med DP fra tidligere er jo at selv om sleep ikke er aktiv på pc'en, så "forsvinner" DP skjermen hvis den har vært avslått en liten stund, sammen med vindusposisjonene mine.

slår ikkje selve skjermene av nei. Nå har jeg ikkje så lang erfaring med 3x 1440p swift på èn maskin, men har ikkje hatt noen DP problemer etter det jeg kan komme på med 2x swift jeg har har hatt siden juli.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...