Andrull Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Mm - Tror også dette kanskje er et større problem når man begynner å kjøre på ekstreme oppløsninger som 4k+ hvor båndbreddekravene er surrealistiske. Gått på smellen å kjøpe billig hovedkort før, never again. Ja. Kjipt HK gir kjip PC. ^^ Btw: Høyere oppløsning vil kreve mer båndbredde av VRAM, ikke av PCI-e bussen. PCI-e bussen overfører informasjon til og fra fra CPU og har mer med objekter, detaljer og diverse, og øker med hvor mange FPS maskinen dytter ut. Og siden oppløsningen på generelt basis senker antall FPS (med mindre ekstrem CPU flaskehals), så vil båndbredden som trengs gå NED når oppløsning går opp, og vice versa. Det er ikke så ulogisk når man får hodet sitt rundt det. Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Legger merke til at det er endel år siden jeg satt meg skikkelig inn i det tekniske med hardware.. Hehe Det blir spennende å se resultatene hvertfall! Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Swift? Fikk meg til å le^!^ Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Swift? Måtte faktisk google Taylor Swift for å bekrefte at det var riktig, er det et godt eller dårlig tegn? 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 BTW: Noen som kan svare meg på om man burde vente på 8 GB versjon av 9xx (hvis det kommer) så lenge man kun skal game på 1 stykk Swift (1440p). Noen som har noen formeninger om spill i løpet av de neste par årene vil maxe 4 GB minne på skjermkorta? Jeg kan fortelle at 8GB versjonen av 980 ikkje er noe å vente på. 980 kneler lenge før 4GB vram bruk med 3x swift i BF4. Med bruk av bare 2.5GB vram, så klarer jeg akkurat å holde ~140 fps det meste av tiden medium grafikk. High er ikkje sjans engang. da er det ca 80fps. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 BTW: Noen som kan svare meg på om man burde vente på 8 GB versjon av 9xx (hvis det kommer) så lenge man kun skal game på 1 stykk Swift (1440p). Noen som har noen formeninger om spill i løpet av de neste par årene vil maxe 4 GB minne på skjermkorta? Jeg kan fortelle at 8GB versjonen av 980 ikkje er noe å vente på. 980 kneler lenge før 4GB vram bruk med 3x swift i BF4. Med bruk av bare 2.5GB vram, så klarer jeg akkurat å holde ~140 fps det meste av tiden medium grafikk. High er ikkje sjans engang. da er det ca 80fps. Er det med 2-way or 3-way, eller singel skjermkort? (regner med 2-way?) Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 BTW: Noen som kan svare meg på om man burde vente på 8 GB versjon av 9xx (hvis det kommer) så lenge man kun skal game på 1 stykk Swift (1440p). Noen som har noen formeninger om spill i løpet av de neste par årene vil maxe 4 GB minne på skjermkorta? Jeg kan fortelle at 8GB versjonen av 980 ikkje er noe å vente på. 980 kneler lenge før 4GB vram bruk med 3x swift i BF4. Med bruk av bare 2.5GB vram, så klarer jeg akkurat å holde ~140 fps det meste av tiden medium grafikk. High er ikkje sjans engang. da er det ca 80fps. Er det med 2-way or 3-way, eller singel skjermkort? (regner med 2-way?) 2-way i dag, men 3-way i morra Det er din feil, fordi du sendte ikkje kortet innen fristen. Altså du missa posten med noen få minutter Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 (endret) BTW: Noen som kan svare meg på om man burde vente på 8 GB versjon av 9xx (hvis det kommer) så lenge man kun skal game på 1 stykk Swift (1440p). Noen som har noen formeninger om spill i løpet av de neste par årene vil maxe 4 GB minne på skjermkorta? Jeg kan fortelle at 8GB versjonen av 980 ikkje er noe å vente på. 980 kneler lenge før 4GB vram bruk med 3x swift i BF4. Med bruk av bare 2.5GB vram, så klarer jeg akkurat å holde ~140 fps det meste av tiden medium grafikk. High er ikkje sjans engang. da er det ca 80fps. Er det med 2-way or 3-way, eller singel skjermkort? (regner med 2-way?) 2-way i dag, men 3-way i morra Det er din feil, fordi du sendte ikkje kortet innen fristen. Altså du missa posten med noen få minutter Ventet med vilje vettu! 3 min for å være presis^!^ Endret 6. november 2014 av Snusmumr1kk1 3 Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 17060 i 3D Mark etter oppgraderingen. GPU-Z sier Power, SLI er cap grunn atm - hvor mye er det greit å øke vcore på et GTX 970? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 Elsker gigabyte sin kjøler helt stock (Flashet Bios til V4) Holder seg på 60-63¤C under F@H, mens 780Ti kortet 2 slotter under er på 81¤C (Ref. kjøler dog) Så er veldig imponert over stock kjøleren, Hehe har en fargerik pc nå^!^ Blått, Grønt, Gull, Rødt, hvit og sort Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 Burde vel være mest imponert over stock kjøleren som holder 81 grader med dobbelt så høyt strømtrekk. Og samtidig fjerner varmen ut av kabinettet. Men for all del, topp kort. Lenke til kommentar
War Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 (endret) Ustock kjøler er ræv. Ene kortet er 51C og det andre er 73C (oc1506) (980) 970 eier fjell , bare til å dra slideren til 1550 og folde i veg, stabil som snekkern på stock bios og 100% load 24/7 Endret 7. november 2014 av War Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 8. november 2014 Del Skrevet 8. november 2014 Gpu-Z viser ikke PhysX som enabled på verken 780Ti og 980 kortet? Lenke til kommentar
gthaman Skrevet 8. november 2014 Del Skrevet 8. november 2014 Med mindre vi snakker om han gærningen som ville kjøre ram"disk" på gpu for å avlaste bussenHahaha Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 8. november 2014 Del Skrevet 8. november 2014 Det er jo deilig med GTX 970 med The Crew, eller Assassin’s Creed Unity, eller Far Cry 4 til ca 3000kr! Lenke til kommentar
Ziff Skrevet 9. november 2014 Del Skrevet 9. november 2014 Noen som kjører DP til en 1440/1600/2160p skjerm uten problemer med svart skjerm/disconnect/sleep? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 9. november 2014 Del Skrevet 9. november 2014 Noen som kjører DP til en 1440/1600/2160p skjerm uten problemer med svart skjerm/disconnect/sleep? Vet ikkje med sleep, fordi jeg har aldri noe strømsparing på. Enten er maskinen på på max, ellers er den avslått eller så er jeg i bios Lenke til kommentar
Ziff Skrevet 9. november 2014 Del Skrevet 9. november 2014 Ok, du slipper å risikere sleep så lenge skjermen er på da hvis sleep mode er avslått, men slår du aldri selve skjermen av? Min dårlige erfaring med DP fra tidligere er jo at selv om sleep ikke er aktiv på pc'en, så "forsvinner" DP skjermen hvis den har vært avslått en liten stund, sammen med vindusposisjonene mine. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 9. november 2014 Del Skrevet 9. november 2014 Ok, du slipper å risikere sleep så lenge skjermen er på da hvis sleep mode er avslått, men slår du aldri selve skjermen av? Min dårlige erfaring med DP fra tidligere er jo at selv om sleep ikke er aktiv på pc'en, så "forsvinner" DP skjermen hvis den har vært avslått en liten stund, sammen med vindusposisjonene mine. slår ikkje selve skjermene av nei. Nå har jeg ikkje så lang erfaring med 3x 1440p swift på èn maskin, men har ikkje hatt noen DP problemer etter det jeg kan komme på med 2x swift jeg har har hatt siden juli. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå