Kyrre S. Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 (endret) Må jo nesten ha det til lands ja ... Gidder ikke handle i utlandet. Det har jeg gjort 1 gang, og jeg har aldri i mitt liv styrt så mye med en RMA. 3way SLI med GTX 980 Classy må jo sparke noe vilt i snadden det? Edit: Kan forøvrig ikke se at Classy selges på linken din DuraN http://eu.evga.com/products/prodlist.asp?family=GeForce%20900%20Series%20Family Endret 6. november 2014 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 BTW: Noen som kan svare meg på om man burde vente på 8 GB versjon av 9xx (hvis det kommer) så lenge man kun skal game på 1 stykk Swift (1440p). Noen som har noen formeninger om spill i løpet av de neste par årene vil maxe 4 GB minne på skjermkorta? Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Dette med spill og minnebruk er debattert tusen sider opp og ned. Kommer helt an på spillene som kommer de neste par årene, som er riiiimelig umulig å spå med mindre du ringer Snåsakaill'n. Min personlige mening på spørsmålet ditt er "nei" Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Personlig meninger (litt avhengig av hvem personen er) er velkommen. 4 GB er sansynligvis nok. Check. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Folk har snakket om det der i evig tid og svaret har enda ikke forandret seg. Du går tom for kraft lenge før du går til for vram i nesten alle tilfeller. Lenke til kommentar
War Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Med mindre vi snakker om han gærningen som ville kjøre ram"disk" på gpu for å avlaste bussen Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 (endret) Har du ikke nok GPU-kraft, så har du ikke overklokket nok, det sa alltid bestefaren min. Med to 780Ti, så kan du jo se selv, går du ofte tom for 3GB VRAM? Hvis ikke, så trenger du nok sikkert ikke vente på 8GB-versjonen. Eneste unntaket ville nok vært om planen er minst 3-Way (virker jo som om du tenker på det) eller 4-Way SLI. Da kan det nok han noe for seg. Men hadde jeg orket å vente på det? Absolutt ikke. Kan fort ta en god stund, og da har sikkert allerede Titan 2 kommet, og GTX 1080 er rundt hjørnet. Går tom for 3GB VRAM rett som det er, men noe stort problem er det nok ikke. Da jekker jeg heller ned SSAA'en litt, og vips er jeg innafor. Og så kan jeg nyte litt høyere framerate. Endret 6. november 2014 av Andrull Lenke til kommentar
War Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 (endret) Man venter ikke på noe, man kjøper nå og da. Skal man vente kan man likegodt vente på neste hele tiden og ta med seg alle drømmene i grava. Endret 6. november 2014 av War 1 Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Har gjort et røverbytte og et Asus X99S med 5930K er på vei i posten... Skal nok få orden på maskina :> Interessant ok kan man miste opptil 20% ytelse på et 970 ved å kjøre det på 8x lane... Per i dag er det ikke veldig mange CPUer med støtte for 32+ channels såvidt jeg har fått med meg... dvs at veldig mange SLI systemer vil ha en CPU bottleneck. Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 (endret) Har gjort et røverbytte og et Asus X99S med 5930K er på vei i posten... Skal nok få orden på maskina :> Interessant ok kan man miste opptil 20% ytelse på et 970 ved å kjøre det på 8x lane... Per i dag er det ikke veldig mange CPUer med støtte for 32+ channels såvidt jeg har fått med meg... dvs at veldig mange SLI systemer vil ha en CPU bottleneck. Hvor har du lest dette? Det kan umulig stemme. http://www.techpowerup.com/reviews/NVIDIA/GTX_980_PCI-Express_Scaling/ Endret 6. november 2014 av DuraN Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Har gjort et røverbytte og et Asus X99S med 5930K er på vei i posten... Skal nok få orden på maskina :> Interessant ok kan man miste opptil 20% ytelse på et 970 ved å kjøre det på 8x lane... Per i dag er det ikke veldig mange CPUer med støtte for 32+ channels såvidt jeg har fått med meg... dvs at veldig mange SLI systemer vil ha en CPU bottleneck. Hvor har du lest dette? Det kan umulig stemme. http://www.techpowerup.com/reviews/NVIDIA/GTX_980_PCI-Express_Scaling/ Kom over infoen på et forum, finner ikke linken igjen men skal prøve å grave den opp. Tror Hw.no hadde noe lignende hvor de viste et tap på noe ytelse på et Gtx 560 kort også for noen år tilbake ved kjøring av 8xPCI vs 16x - rimilg å legge til grunn at dette problemet vil øke da båndbredden som trengs i dag er større. Ser TechPowerUp nevner 5% ytelsetap i enkelte tilfeller. For min del syntes jeg TechPowerUp sin forklaring høres mer realistisk ut enn nevnte 20%. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 (endret) Interessant test. Synd de ikke testet med SLI++, da det faktisk ville vært mer realistisk scenario. Men siden forskjellen i ytelse ofte skalerer mot hvor mange FPS du har, så tipper jeg du kan se på de laveste oppløsningene de testet ved 1600x900 for å få et bedre sammenligningsutgangspunkt. Altså, en situasjon hvor GPUene ikke bli like stor flaskehals, som hadde vært lik i en SLI/3-Way/4-Way situasjon. Uansett, Wors case Scenario virket som lå like under 10 % på PCI-e 4x 3.0, og mer normalt 2-5 %.Dog: Det skal nevnes at det KAN hende informasjonsflyten over bussen blir enda mer kritisk når det er SLI, pga økt kommunikasjon melleom flere enheter (som jeg ikke tror går utelukkende over SLI-broen). Kom over infoen på et forum, finner ikke linken igjen men skal prøve å grave den opp. Tror Hw.no hadde noe lignende hvor de viste et tap på noe ytelse på et Gtx 560 kort også for noen år tilbake ved kjøring av 8xPCI vs 16x - rimilg å legge til grunn at dette problemet vil øke da båndbredden som trengs i dag er større. Må huske på at PCI-e 3.0 bussen doblet båndbredden per kanal kontra 2.0 og firedoblet det kontra versjon 1.1. Så eldre tester vil ikke kunne sammenlignes. Og så har du de værste HK'ene som bare har PCI-e 4x 2.0 på enkelte slots. De må man passe seg for. Endret 6. november 2014 av Andrull Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Mm - Tror også dette kanskje er et større problem når man begynner å kjøre på ekstreme oppløsninger som 4k+ hvor båndbreddekravene er surrealistiske. Gått på smellen å kjøpe billig hovedkort før, never again. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 (endret) Da blir det å teste overklokk på 780Ti kortet nå som alt er i hus, eller mangler hoved gpu, som jeg håper kommer i morgen , har vært på postkontoret 4 dager på rad med i morgen På ASRock Z87 Formula er det vel, 8x/8x når jeg kjører 2 kort? Vil ikke miste ytelse hehe, men så kommer det snart en I7 860 og et Hk jeg byttet til meg for 2 spill kuponger, Så putter jeg 780Ti kortet der. Endret 6. november 2014 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Edit: Kan forøvrig ikke se at Classy selges på linken din DuraN http://eu.evga.com/products/prodlist.asp?family=GeForce%20900%20Series%20Family Det er jo det som er poenget Det ligger ikke ute for salg i EU engang enda. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Det jeg trodde, Teoretisk sett, hvordan er det med først 980 med non-refrence kjøler? så 780Ti med renfrence kjøleren to slotter nedefor? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Edit: Kan forøvrig ikke se at Classy selges på linken din DuraN http://eu.evga.com/products/prodlist.asp?family=GeForce%20900%20Series%20Family Det er jo det som er poenget Det ligger ikke ute for salg i EU engang enda. Så hvis jeg logger inn på EVGA sine sider med HideMyAss (VPN, US server), bestiller til mailboxen min i NJ (JetCarrier) så kan jeg få meg dette altså? Hmm.... Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Edit: Kan forøvrig ikke se at Classy selges på linken din DuraN http://eu.evga.com/products/prodlist.asp?family=GeForce%20900%20Series%20Family Det er jo det som er poenget Det ligger ikke ute for salg i EU engang enda. Så hvis jeg logger inn på EVGA sine sider med HideMyAss (VPN, US server), bestiller til mailboxen min i NJ (JetCarrier) så kan jeg få meg dette altså? Hmm.... Da må du være bra kjapp, de to første batchene har blitt utsolgt på rundt 5 minutter... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå