Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden

Anbefalte innlegg

Må jo nesten ha det til lands ja ... Gidder ikke handle i utlandet. Det har jeg gjort 1 gang, og jeg har aldri i mitt liv styrt så mye med en RMA.

3way SLI med GTX 980 Classy må jo sparke noe vilt i snadden det? :p

Edit: Kan forøvrig ikke se at Classy selges på linken din DuraN

http://eu.evga.com/products/prodlist.asp?family=GeForce%20900%20Series%20Family

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du ikke nok GPU-kraft, så har du ikke overklokket nok, det sa alltid bestefaren min. :wee:

Med to 780Ti, så kan du jo se selv, går du ofte tom for 3GB VRAM? Hvis ikke, så trenger du nok sikkert ikke vente på 8GB-versjonen. Eneste unntaket ville nok vært om planen er minst 3-Way (virker jo som om du tenker på det) eller 4-Way SLI. Da kan det nok han noe for seg.

Men hadde jeg orket å vente på det? Absolutt ikke. Kan fort ta en god stund, og da har sikkert allerede Titan 2 kommet, og GTX 1080 er rundt hjørnet.

Går tom for 3GB VRAM rett som det er, men noe stort problem er det nok ikke. Da jekker jeg heller ned SSAA'en litt, og vips er jeg innafor. Og så kan jeg nyte litt høyere framerate. ;)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Har gjort et røverbytte og et Asus X99S med 5930K er på vei i posten... Skal nok få orden på maskina :>

Interessant ok kan man miste opptil 20% ytelse på et 970 ved å kjøre det på 8x lane... Per i dag er det ikke veldig mange CPUer med støtte for 32+ channels såvidt jeg har fått med meg... dvs at veldig mange SLI systemer vil ha en CPU bottleneck.

Lenke til kommentar

Har gjort et røverbytte og et Asus X99S med 5930K er på vei i posten... Skal nok få orden på maskina :>

Interessant ok kan man miste opptil 20% ytelse på et 970 ved å kjøre det på 8x lane... Per i dag er det ikke veldig mange CPUer med støtte for 32+ channels såvidt jeg har fått med meg... dvs at veldig mange SLI systemer vil ha en CPU bottleneck.

Hvor har du lest dette? Det kan umulig stemme.

http://www.techpowerup.com/reviews/NVIDIA/GTX_980_PCI-Express_Scaling/

Endret av DuraN
Lenke til kommentar

Hvor har du lest dette? Det kan umulig stemme.

http://www.techpowerup.com/reviews/NVIDIA/GTX_980_PCI-Express_Scaling/

Kom over infoen på et forum, finner ikke linken igjen men skal prøve å grave den opp.

Tror Hw.no hadde noe lignende hvor de viste et tap på noe ytelse på et Gtx 560 kort også for noen år tilbake ved kjøring av 8xPCI vs 16x - rimilg å legge til grunn at dette problemet vil øke da båndbredden som trengs i dag er større.

Ser TechPowerUp nevner 5% ytelsetap i enkelte tilfeller.

For min del syntes jeg TechPowerUp sin forklaring høres mer realistisk ut enn nevnte 20%.

Lenke til kommentar

Interessant test. Synd de ikke testet med SLI++, da det faktisk ville vært mer realistisk scenario. Men siden forskjellen i ytelse ofte skalerer mot hvor mange FPS du har, så tipper jeg du kan se på de laveste oppløsningene de testet ved 1600x900 for å få et bedre sammenligningsutgangspunkt. Altså, en situasjon hvor GPUene ikke bli like stor flaskehals, som hadde vært lik i en SLI/3-Way/4-Way situasjon.

Uansett, Wors case Scenario virket som lå like under 10 % på PCI-e 4x 3.0, og mer normalt 2-5 %.

Dog: Det skal nevnes at det KAN hende informasjonsflyten over bussen blir enda mer kritisk når det er SLI, pga økt kommunikasjon melleom flere enheter (som jeg ikke tror går utelukkende over SLI-broen).

Kom over infoen på et forum, finner ikke linken igjen men skal prøve å grave den opp.

Tror Hw.no hadde noe lignende hvor de viste et tap på noe ytelse på et Gtx 560 kort også for noen år tilbake ved kjøring av 8xPCI vs 16x - rimilg å legge til grunn at dette problemet vil øke da båndbredden som trengs i dag er større.

Må huske på at PCI-e 3.0 bussen doblet båndbredden per kanal kontra 2.0 og firedoblet det kontra versjon 1.1. Så eldre tester vil ikke kunne sammenlignes. :)

Og så har du de værste HK'ene som bare har PCI-e 4x 2.0 på enkelte slots. De må man passe seg for.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Da blir det å teste overklokk på 780Ti kortet nå som alt er i hus, eller mangler hoved gpu, som jeg håper kommer i morgen :dribble: , har vært på postkontoret 4 dager på rad med i morgen :confused:

På ASRock Z87 Formula er det vel, 8x/8x når jeg kjører 2 kort? Vil ikke miste ytelse hehe, men så kommer det snart en I7 860 og et Hk jeg byttet til meg for 2 spill kuponger, Så putter jeg 780Ti kortet der.

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Det er jo det som er poenget :p

Det ligger ikke ute for salg i EU engang enda.

Så hvis jeg logger inn på EVGA sine sider med HideMyAss (VPN, US server), bestiller til mailboxen min i NJ (JetCarrier) så kan jeg få meg dette altså? Hmm.... :hmm:

Lenke til kommentar

Det er jo det som er poenget :p

Det ligger ikke ute for salg i EU engang enda.

Så hvis jeg logger inn på EVGA sine sider med HideMyAss (VPN, US server), bestiller til mailboxen min i NJ (JetCarrier) så kan jeg få meg dette altså? Hmm.... :hmm:

Da må du være bra kjapp, de to første batchene har blitt utsolgt på rundt 5 minutter... :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...