Nizzen Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Det ene 980 G1 kortet mitt klarer max 1594, ikkje f... om det klarer litt til i firestrike extreme Må vel ha kaldtvann for at det skal klokke noe mere ville jeg tro. Nå kjører jeg disse G1 korta på luft til det kommer vannblokk. Før modda bios klarte jeg ca 1560mhz, så det er ikkje rare greiene det hjalp å bruke modda bios. Skal teste det et g1 kort i kveld med lav ASIC ca 65% for å se om det er noe mere futt i det med litt mere spenning. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Hmm.. Må få meg en kjøleløsning til Gpu før jeg tør gjøre noe. Noe lett å litt billig? Samme flasing metode som f.eks 700Serien? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 (endret) Hmm.. Må få meg en kjøleløsning til Gpu før jeg tør gjøre noe. Noe lett å litt billig? Samme flasing metode som f.eks 700Serien? enda lettere disable displayadapter in device manager cmd i admin mode nvflash -6 v2.rom y y Done... Evig lett. Hele guiden ligger på forige side. PS: Det er så lett at selv 14 og 15åringer klarer det Endret 27. oktober 2014 av Nizzen 1 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 (endret) Hehe, Takk Takk! Er allerede 1/8 av 120^^ Får kikke litt imorgen, Er ikke mye trøkk stock klarer :/ EDIT: Device manager i win10? Noen som veit? EDIT: Kanskje lete først, Deretter spør^^ Fant det. Endret 27. oktober 2014 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 (endret) Det dårligste kortet av 3 klarer nå ca 1570mhz. Beste klarer 1610mhz. På disse hastighetene er boostfrekvensen HELT stabil. Altså boosten har ikkje en yoyo effekt som frekvense går opp og ned. Gigabyte G1 kan trykt anbelfales både med og uten coustom bios Vil jo selvfølgelig ha høyere frekvens, men det skjer ikkje i dag tydeligvis... Endret 27. oktober 2014 av Nizzen Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Hehe, Kortet mitt klarer vell 1510Mhz elns stabilt med max volt, Men tempen blir for høy Du har skikkelig flaks med kortene dine Nizzen Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 (endret) Hehe, Kortet mitt klarer vell 1510Mhz elns stabilt med max volt, Men tempen blir for høy Du har skikkelig flaks med kortene dine Nizzen Gigabyte G1 er ikkje flaks, de ER generelt veldig bra. Det var ikkje de 3 andre referansekortene jeg hadde før G1 korta Der var det mye støy og mye "throttling" gitt. Det hadde hjulpet med køstom bios på dem, men kjøleren var ubrukelig for videresalg. Hadde tilogmed vannblokker til korta klare hjemme. Akkurat nå tør jeg påstå at Gigabyte G1 er det beste 980 kortet. Hvordan EVGA classified blir vil vise seg. Det er ikkje sikkert det blir så heftig som vi vil at det skal være. Tviler faktisk på at det blir like konge og legendarisk som GTX 780 classified da det kom Da mener jeg på luft/vann... Endret 27. oktober 2014 av Nizzen Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Burde ventet, Men har sverget til Evga^^ Har hatt mye støy ja, men ikke trottling. Håper Classy blir gode greier, Men tror ikke det blir et legendarisk kort som 780 er/var som du sier. 680 Classy var vell bare ``Piss```? Blir for teit å kjøre kortet på stock^^ Har flashet Bios, Men hvilken skulle jeg bruke, Brukte SCACX no limit, Riktig? 2 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Burde ventet, Men har sverget til Evga^^ Har hatt mye støy ja, men ikke trottling. Håper Classy blir gode greier, Men tror ikke det blir et legendarisk kort som 780 er/var som du sier. 680 Classy var vell bare ``Piss```? Blir for teit å kjøre kortet på stock^^ Har flashet Bios, Men hvilken skulle jeg bruke, Brukte SCACX no limit, Riktig? Du finner fort ut om det funker Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Funker gjør det^^ Får laste ned steam og et spill i full fart^^ Klare aldri å vente til neste dag med sånne ting^^ Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Nizzen, Orker du å sende meg en link til Bios UTEN boost så jeg kan få flashet imorgen? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Nizzen, Orker du å sende meg en link til Bios UTEN boost så jeg kan få flashet imorgen? Bruk evega px for å låse boost. kalles k-boost, hvis du er redd for boost Lenke til kommentar
Nødstopp Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 EVGA is happy to announce the product that you requested to be notified is now available. Classified snaaaart. Det havner på $700. Satser vi på 6000-6500,- i Norge? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 (endret) GTX 980 til rundt 600 $ ligger på rundt 4900kr, mens GTX 980 G1 Gigabyte ligger på rundt 630$ og 5300kr i Norge. Så rett under/på 6000kr er nok det jeg ville forventet ja. Dog, om man bruker EVGA sin butikk som utgangspunkt, så koster GTX 980 SC 550$ og 4690 i Norge. Det gir rett under 6100kr med lik skalering. Endret 28. oktober 2014 av Andrull Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 Nizzen, Orker du å sende meg en link til Bios UTEN boost så jeg kan få flashet imorgen? Bruk evega px for å låse boost. kalles k-boost, hvis du er redd for boost Livredd Hater boost, Liker å¨ha mer kontroll jeg ^^ Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 K-boost, låser det ikke bare spenningen? Du vil vel fortsatt få boost på klokkefrekvensen til grafikkkjernen? Mulig jeg misstolket funksjonen. Lenke til kommentar
Blaz3r Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 K-boost, låser det ikke bare spenningen? Du vil vel fortsatt få boost på klokkefrekvensen til grafikkkjernen? Mulig jeg misstolket funksjonen. er det ikke sånn at det låser frekvensen til max boost ? at den ikke klokker seg ned til base clock og slikt ? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 Kan godt hende. Men siden den står under spennings-fanen, så gikk jeg bare ut fra at det var spenningen de låste, slik at det ikke var så store spenningsfluktrasjoner. Men kan godt hende det dekker boost-frekvens også. I så fall så er det ganske konge. Ja, så slipper man passe på at BIOSen deaktiverer boost. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 Spørsmål! Hvordan funker Accelero Extreme IV eller Hybrid II eller lignende til Gpu? Har lyst å klokke men har ikke budsjett til loop før til mai så noe jeg kan bruke i mellomtiden? Har en ekstra H100I som evt kan brukes, Men usikker på om den kan det Lenke til kommentar
Nødstopp Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 (endret) Tja, du kan jo gå for en slik bracket som gjør at du kan montere AIO-kjøler på GPU. Corsair har HG10 på vei, som passer med alle kjølerne i Hydro-serien. Aner ikke når den kommer i butikkene her til lands da. Alternativet er vel NZXT Kraken G10, men da kan du ikke bruke H100i'n din, så det blir fort litt dyrt. Endret 28. oktober 2014 av Nødstopp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå