Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden

Anbefalte innlegg

Er Crysis 3 bra til å test Oc med? Om Bf4 klikker, Så går stats ned^!^

Koster nå 40Kr på Origin^!^ Om du lar Spillet være i menyen (Der det er mange tusen Fps) Så kan Coil whine forsvinner/Bedre seg, Manger7970/680 Eier prøvde dette (Den tråden jeg leste)

Bare kjør på med multi og drit i stats. Er bare gutter på 14 år som bryr seg om det uansett ;)

Haha, Only 2Weeks, Then i will laught at that statement^!^ :p

Prøvde bare mp, Dreit i Sp/TR... Men ikke en articfacts og boom greyscreen :(

Sa jeg skulle le :wee: Nå ler jeg :rofl:

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

FPS-drop i seg selv har ingenting med hvilken skjerm du har, Hz, G-sync eller ULMB.

Det har kun noe med hvor rask PCen er og hvor konsistent den klarer å prosessere f.eks bilder i spill.

At lasten kan være sterkt varierende er helt normalt, og da ønsker man å begrense maks-FPS slik at ytelsen ikke varierer for voldsomt. Kan være via G-sync, men den maks grensa kan være litt høy for visse dårlig optimaliserte spill når folk skal kjøre med 120/144Hz. Det hjelper ikke mot FPS-drop, men forhindrer for høy FPS.

Men også en for svak prosessor og minne kan fort forårsake at bunnlinja detter ned, slik at FPSen varierer kraftigere enn kun pga. skjermkortene. Med 1080p og 2x980 SLI, så er det nok mest sannsynelig prosessoren og systemet som er flaskehalsen. Alternativt et spill uten SLI-støtte eller lignende.

Kan skrive under på denne. Min i7 2600k i Watch Dogs på stock clocke hastighet er spillbart men det er ikke like smooth som når jeg hadde den på 4.5 GHZ overclocket.

Lenke til kommentar

Kva er spesielt med classified produkt?

Classified-kortene har tradisjonelt sett ikke vært låst av nVidia Greenlight-begrensningene. Dermed har man kunnet øke spenningen godt over det nVidia egentlig tillater. Resultatet er at kortene klokker langt bedre enn konkurrentene. De har også en bedre PCB, bedre VRM og ofte hatt sorterte brikker på kortene.

• Liker 1
Lenke til kommentar

4 stykk 980!?

4 stk middelklassekort er jo ikke så veldig imponerende.

imponerende nok for oss med "vanlige" lønninger.

PS. og når ble GTX980 et middelklassekort ?

Det er middelklasse for de som venter på "Titan 2"

ja man "venter" jo altid på noe.. men akkuratt nå så er det jo toppkortet. det slår jo 780ti.

Ps. jeg venter på Titan 3, så da blir 980 low end, Titan 2 mid-end da :p

Endret av Blaz3r
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er middelklasse for de som venter på "Titan 2"

ja man "venter" jo altid på noe.. men akkuratt nå så er det jo toppkortet. det slår jo 780ti.

Ps. jeg venter på Titan 3, så da blir 980 low end, Titan 2 mid-end da :p

Joda, man venter alltids på noe nytt. Men annenhver gang så kommer det High-End og Mid-End.

780/780Ti/Titan knuser GTX 980 med mye kraftigere VRM, større brikke, flere minnebrikker, bredere minnebuss, mer minnebåndbredde, og langt flere transistorer og shadere (mens titan i tillegg knuser den på FP64/dobbel presisjon og minnemengde). Og selv om middelklassekortet jevnt over så vidt klarer å slå forrige generasjon toppkort, så gir det bare enda mer lyst til å se hvordan maxwell-arkitekturen gjør seg på neste toppserie fra Nvidia. :dribble:

Samme greia var det med GTX 680. Var jo rene leketøyet sammenlignet med GTX 480/GTX580. Nei, elektronikk skal være sexy, med kurver, ikke noe grinete (coil whine) skinny greier. :love: Ikke kunne du bruke det som varmovn en gang! :rofl:

Kanskje GTX 980 Classified får ting til å se halv-High-end ut. :green:

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...