Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden

Anbefalte innlegg

Da har jeg jassa opp swift og 2 980. Steike ta buttersmoothnes :) (kommer fra 60Hz 1080p)

Jeg sliter litt med plutselig fps drop men usikker hva det skyldes.

Jeg har ennå ikke sett noen av disse skjermene i drift. Finnes det steder i Norge hvor man kan se demo? Butikker? Er nysgjerrig på hva jeg går glipp av selv om jeg vet at jeg ikke takler TN.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg jassa opp swift og 2 980. Steike ta buttersmoothnes :) (kommer fra 60Hz 1080p)

Plutselig fps drops kan være lite minne. Har du 8GB minne og masse dritt i bakgrunnen?

Var litt slapp og satt bare i en 8GB brikke, skal sette i den andre også og teste litt. Lett å bli revet med, med så mye nytt hw ^^
Lenke til kommentar

Jeg har ennå ikke sett noen av disse skjermene i drift. Finnes det steder i Norge hvor man kan se demo? Butikker? Er nysgjerrig på hva jeg går glipp av selv om jeg vet at jeg ikke takler TN.

Om du ikke takler TN er det nok bare å smørre seg med tålmodighet. Svartnivået og fargekontrastene er helt ræva. :)
Lenke til kommentar

Er det i alle spill, eller bare noen? Eventuelt hvilke?
Har bare testet skjermen gode 2 timer så kan ikke si så mye om det. Det var silkemykt når jeg testet bf4 og cod. Om det skyldes gsync eller høyere oppdateringsfrekvens på skjermen er jeg noe usikker på, dog er ikke begge to sammen så gæli det heller :D Det er nok andre som kan gi deg svar i andre spill. Regner med det er endel som har anskaffet skjermen. Men back to topic, vet ikke om det eksisterer en tråd med nevnte skjerm eller noe tilsvarende.
Lenke til kommentar

Er det i alle spill, eller bare noen? Eventuelt hvilke?
Har bare testet skjermen gode 2 timer så kan ikke si så mye om det. Det var silkemykt når jeg testet bf4 og cod. Om det skyldes gsync eller høyere oppdateringsfrekvens på skjermen er jeg noe usikker på, dog er ikke begge to sammen så gæli det heller :D Det er nok andre som kan gi deg svar i andre spill. Regner med det er endel som har anskaffet skjermen. Men back to topic, vet ikke om det eksisterer en tråd med nevnte skjerm eller noe tilsvarende.

Like this? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1611806

:green:

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

FPS-drop i seg selv har ingenting med hvilken skjerm du har, Hz, G-sync eller ULMB.

Det har kun noe med hvor rask PCen er og hvor konsistent den klarer å prosessere f.eks bilder i spill.

At lasten kan være sterkt varierende er helt normalt, og da ønsker man å begrense maks-FPS slik at ytelsen ikke varierer for voldsomt. Kan være via G-sync, men den maks grensa kan være litt høy for visse dårlig optimaliserte spill når folk skal kjøre med 120/144Hz. Det hjelper ikke mot FPS-drop, men forhindrer for høy FPS.

Men også en for svak prosessor og minne kan fort forårsake at bunnlinja detter ned, slik at FPSen varierer kraftigere enn kun pga. skjermkortene. Med 1080p og 2x980 SLI, så er det nok mest sannsynelig prosessoren og systemet som er flaskehalsen. Alternativt et spill uten SLI-støtte eller lignende.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Vær klar over det grunnleggende Crawler 123. Det er først når du har blitt godt kjent med nytt utstyr og går tilbake til det du brukte før, at du virkelig kan forstå hvor mye som potensielt er å hente i ny HW.

Det skal være så mye bedre for at du opplever en revolusjon med en gang (gammel vane vond å vende). Men det er ikke alltid så mye som skal til for at du nesten ikke har mulighet til å gå tilbake til det du har brukt tidligere.

Dette gjelder for en ny bil, ny tv, ny stereo osv. Så er veldig spent på hva du konkluderer med etter 1 - 2 uker :)

Lenke til kommentar

Digital Impuls Trondheim har iallefall en Swift på demo kobla til 2 780Ti Classified :)

Lenke til kommentar

Er det bare meg som er døv, eller er det ingen som har EVGA 970(ACX2) eller 980(stock eller aftermarket kjøler) kort inne?

Tror nok det tar en stund før situasjonen stabiliserer seg. Å sitte på gjerdet å vente til noe faktisk er på lager kan være vanskelig når en mengde folk gjør nøyaktig det samme. Vet om flere gribber som har tenkt å plukke opp de første EVGA 970 ACX 2.0 korta som kommer på lager.

Og slik vil det nok sikkert være så lenge ikke markedet blir mettet om kanskje en måneds tid eller no. Spesielt på populære kort og de ekstra gode kjøpene.

Så det kan nok lønne seg å forhåndsbestille.

Spesielt med norsk returordning så kan det være mange som har forhåndsbestilt flere steder, slik at de umiddelbart får de første, og deretter avbestiller der det ble forsinkelser.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Har noen noe spill og anbefale som er veldig bra ut og krever mye? Jeg klarer ikke å utfordre skjermkortene mine noe særlig, i dem spillene jeg har.

F.eks planetside 2, flyter det fint selv i 4k med alt på ultra.

Er litt merkelig, har egentlig ikke opplevd dette når jeg har kjøpt nye skjermkort før. Det har liksom alltid vært noen spill som har vært veldig krevende.

Jeg spiller på en 2560x1600 skjerm til vanlig, og der har jeg rundt 120-150 fps i dem spillene jeg tester på max.

Så da blir det liksom bare benchmarking å gjøre.

Men det ser ihvertfall pent ut i pcen. Hehe

post-62564-0-31784100-1413285189_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Er det bare meg som er døv, eller er det ingen som har EVGA 970(ACX2) eller 980(stock eller aftermarket kjøler) kort inne?

Tror nok det tar en stund før situasjonen stabiliserer seg. Å sitte på gjerdet å vente til noe faktisk er på lager kan være vanskelig når en mengde folk gjør nøyaktig det samme. Vet om flere gribber som har tenkt å plukke opp de første EVGA 970 ACX 2.0 korta som kommer på lager.

Og slik vil det nok sikkert være så lenge ikke markedet blir mettet om kanskje en måneds tid eller no. Spesielt på populære kort og de ekstra gode kjøpene.

Spesielt med norsk returordning så kan det være mange som har forhåndsbestilt flere steder, slik at de umiddelbart får de første, og deretter avbestiller der det ble forsinkelser.

Jeg skal bare spille gamle Sid's Beyond Earth frem til FC4 kommer, kanskje jeg ikke trenger mer enn mine to gamle travere frem til det? (2x5870)

Lenke til kommentar

Har noen noe spill og anbefale som er veldig bra ut og krever mye? Jeg klarer ikke å utfordre skjermkortene mine noe særlig, i dem spillene jeg har.

F.eks planetside 2, flyter det fint selv i 4k med alt på ultra.

Er litt merkelig, har egentlig ikke opplevd dette når jeg har kjøpt nye skjermkort før. Det har liksom alltid vært noen spill som har vært veldig krevende.

Jeg spiller på en 2560x1600 skjerm til vanlig, og der har jeg rundt 120-150 fps i dem spillene jeg tester på max.

Så da blir det liksom bare benchmarking å gjøre.

Men det ser ihvertfall pent ut i pcen. Hehe

attachicon.gifgtx980sli.jpg

BF4 i Ultra og 1600p + 150-200 % resolution scale (om du tørr så kan du ha 2-4x MSAA også).

Ps: Skru av antialiasing post for best effekt.

Crysis 3 er jo et naturlig valg der også, selv om første verdenen du starter i er litt kjip. Vil nok i seg selv få selv 1600p uten noe mer fancy få de korta til å knele.

Deretter har du jo spill som dette, som du trenger SLI eller bedre for å kunne spille delvis bra på full grafikk:

- Assasins Creed IV

- Wolfenstein: The New Order (husk å deaktiver 60 FPS-grensa... gitt at du får så mye mer)

- Metro Last light (pass opp for Supersampling, mulig maskinen kneler under visse steder med mye lyseffekter)

- Tomb Raider (uspillelig med ett kort, men liker flere kort å klarer hele 93 % skalering med SLI, og da blir det plutselig ganske greit i 1600p)

- Far Cry 3 - Ikke verdens tyngste nå til dags, men et enkelt 980 klarer bare å karre til seg 40 FPS ish. Og skalerer svært godt i SLI (90 %).

Planetside 2 er nok ikke noe grafisk fint eller krevende spill, så ikke sjokkerende om det ikke tok det meste av ressurser nei. ^^

GTA IV - Kun krevende for PC pga. elendig koding, og svært variabel støtte for SLI. (opprinnelig støtter det ikke det) Ikke fryktelig gøy å teste en kraftig rigg på.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Jeg skal bare spille gamle Sid's Beyond Earth frem til FC4 kommer, kanskje jeg ikke trenger mer enn mine to gamle travere frem til det? (2x5870)

Hvis det ikke haster, hvorfor ikke bare la skjebnen bestemme når du skal få nye kort. Bestill fra favorittplassen og se når kortet dukker opp i posten. ;)

Lenke til kommentar

Firestrike Ultra

3493 graphics score

http://www.3dmark.com/3dm/4354173

(MSI GTX 980 Gaming 4G @1560/8100)

http://www.3dmark.com/fs/2967202

6655 with NVIDIA GeForce GTX 980(2x) and Intel Core i7-5960X

I morra så skal jeg se hva 3 stk gtx980 gjør med FS ultra :p

6631 with NVIDIA GeForce GTX 980(2x) and Intel Core i7-4790K

http://www.3dmark.com/3dm/4357838

Er ikke meningen å blusse opp den evige diskusjonen som ofte dukker opp under "Hjelp til kjøp og salg av PC" seksjonen, men litt morsomt å se forskjellen i resultatene på den "dårlig" 4 kjerner cpuen og den "sinnsyke" 8 kjerner cpuen.

Lenke til kommentar

Firestrike Ultra

3493 graphics score

http://www.3dmark.com/3dm/4354173

(MSI GTX 980 Gaming 4G @1560/8100)

http://www.3dmark.com/fs/2967202

6655 with NVIDIA GeForce GTX 980(2x) and Intel Core i7-5960X

I morra så skal jeg se hva 3 stk gtx980 gjør med FS ultra :p

6631 with NVIDIA GeForce GTX 980(2x) and Intel Core i7-4790K

http://www.3dmark.com/3dm/4357838

Er ikke meningen å blusse opp den evige diskusjonen som ofte dukker opp under "Hjelp til kjøp og salg av PC" seksjonen, men litt morsomt å se forskjellen i resultatene på den "dårlig" 4 kjerner cpuen og den "sinnsyke" 8 kjerner cpuen.

hehe.. "kjempegøy" :)

• Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...