DuraN Skrevet 6. oktober 2014 Del Skrevet 6. oktober 2014 Er den RM PSU virkelig bare skit? Trodde Corsair lagde gode PSUer, RM er jo også slik at den spinner ikke opp før den blir hardt belastet Corsair lager ikke PSUer. De kjøper inn PSUer fra nært og fjærn, og slenger ofte bare på et Corsair-klistremerke++ (noen ganger setter de opp egne spesielle ønsker). Alt fra flinke til shabby og rimelige. Før i tiden så holdt de seg mest til dyre og veletablerte som Seasonic, og etter å ha gjort det bra i tester så har de byttet det ut med "rimeligere kinarøkkel", og fortsatt med de samme navnene. Så om det er en bra PSU kommer ann på hvem som har laget dem, og hva de har puttet i dem. At den skrur av vifta under lav last sier ingenting om kvaliteten. Nå må jeg personlig si at jeg ikke tror det er PSUen, men er enig i at RM-serien er massivt overvurdert. Laget av i beste fall middelmådige produsenter, som har en del skjit på samvittigheten, og selv om de har gjort endringer på innmaten, og har god effektivitet, så er det totale inntrykket av noe tvilsom kvalitet. Dog, av en del tester så har det elektriske aspektet vært godt innenfor, og i det minste i relativt ny tilstand så bør en vell fungerende enhet gjøre det mer enn bra nok. Men for all del, det kan jo hende din ikke funker helt som den skal, for som sagt, så er kvaliteten mellom dårlig til middelmådig, og kvalitetssikringen virker ikke å være det helt store det heller. RM-serien bruker CWT på de minste og Chicony på 750 og 850 iallefall. Samt at kablene er ekle. Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 6. oktober 2014 Del Skrevet 6. oktober 2014 Skal gi tilbakemelding når jeg kommer hjem fra jobb og får testet med AX1200i. Burde jeg da benytte PCIE strømkablene til AX? Siden de har 1x6+2 pin på hver enkelt kabel istedenfor 2x6+2 som står på kablene som fulgte med RM? Hvis det da viser seg at det er RM strømforsyninga som er problemet, burde jeg da gå for AX760/850 da istedenfor? Evt andre forslag vi er steinfornøyde med Fortron Source. meget lite RMA og fine enheter. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 6. oktober 2014 Del Skrevet 6. oktober 2014 (endret) Det kan man jo ta senere. Men ja, det er greie valg det. Benytt AX'en sine kabler ja. Selv om det nok ikke er noe stort problem på et såpass strømgjerrig kort, så er det ikke optimalt med 2x6+2. Ja, fikk helt sjokk, og hjertet hoppet over et slag når jeg testet dette på et av mine GTX 780 classy. (spenningsfallet var drøyt høyt) Endret 6. oktober 2014 av Andrull Lenke til kommentar
Vikingpus Skrevet 6. oktober 2014 Del Skrevet 6. oktober 2014 Spenningsfallet var høyt med slike kabler/PSU? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 6. oktober 2014 Del Skrevet 6. oktober 2014 Slike kabler. Men det vil følge strømtrekket fra skjermkortet, som nok var nærmere det dobbelte av hva du finner på et maxwell-kort. Du ønsker så tykke og så mange ledere (disse små kablene) som mulig. Å splitte de opp på slutten vil føre til mer strøm som går gjennom hver leder, som igjen gir et økende spenningstap. Lenke til kommentar
BALT3 Skrevet 6. oktober 2014 Del Skrevet 6. oktober 2014 Trodde en stund at jeg hadde gått inn i strømforsyningstråden, men neida, dette var rette tråden. Er det noen her som har prøvd å vannkjøle 970? Kan se ut som om kortene kjører så kaldt og effektivt at det nesten ikke er noe vits, stemmer det? 1 Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 6. oktober 2014 Del Skrevet 6. oktober 2014 Trodde en stund at jeg hadde gått inn i strømforsyningstråden, men neida, dette var rette tråden. Er det noen her som har prøvd å vannkjøle 970? Kan se ut som om kortene kjører så kaldt og effektivt at det nesten ikke er noe vits, stemmer det? Trenger uansett høyere powerlimit på de fleste kortene. Med mer spenning og høyere powerlimit kan vannkjøling være nyttig 1 Lenke til kommentar
BALT3 Skrevet 6. oktober 2014 Del Skrevet 6. oktober 2014 Dette er litt ukjent grunn for min del, er det noe som kan fikses med ny BIOS eller noe sånt? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 6. oktober 2014 Del Skrevet 6. oktober 2014 Det vil nok sannsyneligvis bli fikset med ny BIOS. De fikk det til på kepler og får det sikkert til på Maxwell. I aller verste fall må man hardmodde(lodde) seg bort fra problemet. Ikke noe kompliserte greier dog, og sikkert noe selv en amatør kunne gjort uten videre problem. Bare å kortslutte de passelig store shuntene (strømmålerene) med kanskje 1-2cm lang kobberkabel/loddetinn. Som da igjen gir lavere spenningsfall, og vil forvirre strømmåleren til å tro at det går vesentlig mindre strøm. Lenke til kommentar
Simen M Skrevet 6. oktober 2014 Del Skrevet 6. oktober 2014 (endret) La forresten merke til at den meldinga som kommer fram hele forbanna tida om at windows har oppdaget at systemet har "lav ytelse" gjør at 3dmark får sånn "time measurement data not available". Noen som vet hvordan man fjærner den beskjeden permament? Har prøvd alt åpenbart og alt jeg fant på google.. *bump* Anyone? Mener selvfølgelig den windows beskjeden. Endret 6. oktober 2014 av Simen M Lenke til kommentar
Brahmeister Skrevet 6. oktober 2014 Del Skrevet 6. oktober 2014 Simen M, den 06 Okt 2014 - 16:49, sa: Simen M, den 05 Okt 2014 - 22:36, sa: La forresten merke til at den meldinga som kommer fram hele forbanna tida om at windows har oppdaget at systemet har "lav ytelse" gjør at 3dmark får sånn "time measurement data not available". Noen som vet hvordan man fjærner den beskjeden permament? Har prøvd alt åpenbart og alt jeg fant på google.. *bump* Anyone? Mener selvfølgelig den windows beskjeden. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 6. oktober 2014 Del Skrevet 6. oktober 2014 Hvilket OS? Ikke sett det siden jeg la inn Win 8.1. Selv om jeg samtidig skaffet meg en saftig 6/8-kjerne CPU med HT, så kan kanskje hjelpe på å lure Windows. Var vel snakk om å deaktivere aero for å minke dette problemet i de tider jeg brukte Win 7. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 6. oktober 2014 Del Skrevet 6. oktober 2014 La forresten merke til at den meldinga som kommer fram hele forbanna tida om at windows har oppdaget at systemet har "lav ytelse" gjør at 3dmark får sånn "time measurement data not available". Noen som vet hvordan man fjærner den beskjeden permament? Har prøvd alt åpenbart og alt jeg fant på google.. *bump* Anyone? Mener selvfølgelig den windows beskjeden. Oppdatert til nyeste 3dmark og nyeste systeminfo? Lenke til kommentar
Simen M Skrevet 6. oktober 2014 Del Skrevet 6. oktober 2014 (endret) Simen M, den 06 Okt 2014 - 16:49, sa: Simen M, den 05 Okt 2014 - 22:36, sa: La forresten merke til at den meldinga som kommer fram hele forbanna tida om at windows har oppdaget at systemet har "lav ytelse" gjør at 3dmark får sånn "time measurement data not available". Noen som vet hvordan man fjærner den beskjeden permament? Har prøvd alt åpenbart og alt jeg fant på google.. *bump* Anyone? Mener selvfølgelig den windows beskjeden. [stort ekkelt bilde] Allerede prøv det, da det er ett av de første resultatene ved googling. Hvilket OS? Ikke sett det siden jeg la inn Win 8.1. Selv om jeg samtidig skaffet meg en saftig 6/8-kjerne CPU med HT, så kan kanskje hjelpe på å lure Windows. Var vel snakk om å deaktivere aero for å minke dette problemet i de tider jeg brukte Win 7. Er vel det, men vil jo helst beholde looken til win7. (sitat)*bump* Anyone? Mener selvfølgelig den windows beskjeden. Oppdatert til nyeste 3dmark og nyeste systeminfo? Klart det. Endret 6. oktober 2014 av Simen M Lenke til kommentar
Brahmeister Skrevet 6. oktober 2014 Del Skrevet 6. oktober 2014 (endret) Det bildet funker for meg, ellers er vel bare å slå av aero mens du bencher da, har vel ikke helt aspergers og er avhengig av aero akkurat da? Endret 6. oktober 2014 av Brahmeister Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 6. oktober 2014 Del Skrevet 6. oktober 2014 Tror egentlig jeg kom frem til at det ikke helt var noe god løsning som løste det for alle. Er et rimelig stor "bug" i Win7 som nekter å skrues av helt. Får kjøpe win 8.1 da vett Eneste OSet som funker for benchmarking. Gir høyere score og bedre ytelse i visse spill. Skal ikke mye fikling før man får det likt som win7, bare raskere. Lenke til kommentar
Simen M Skrevet 6. oktober 2014 Del Skrevet 6. oktober 2014 Det bildet funker for meg, ellers er vel bare å slå av aero mens du bencher da, har vel ikke helt aspergers og er avhengig av Aero akkurat da? Kanskje :/ Tror egentlig jeg kom frem til at det ikke helt var noe god løsning som løste det for alle. Er et rimelig stor "bug" i Win7 som nekter å skrues av helt. Får kjøpe win 8.1 da vett Eneste OSet som funker for benchmarking. Gir høyere score og bedre ytelse i visse spill. Skal ikke mye fikling før man får det likt som win7, bare raskere. Har ikke tenkt å bruke win8 av grunner jeg ikke skal diskutere her, så får vel leve med å slå av desktop composition som en "workaround" fram til winX blir et brukbart alternativ. Med mindre de bruker kontoinlogging som en faktisk DRM-metode. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 6. oktober 2014 Del Skrevet 6. oktober 2014 Det bildet funker for meg, ellers er vel bare å slå av aero mens du bencher da, har vel ikke helt aspergers og er avhengig av Aero akkurat da? Kanskje :/ Tror egentlig jeg kom frem til at det ikke helt var noe god løsning som løste det for alle. Er et rimelig stor "bug" i Win7 som nekter å skrues av helt. Får kjøpe win 8.1 da vett Eneste OSet som funker for benchmarking. Gir høyere score og bedre ytelse i visse spill. Skal ikke mye fikling før man får det likt som win7, bare raskere. Har ikke tenkt å bruke win8 av grunner jeg ikke skal diskutere her, så får vel leve med å slå av desktop composition som en "workaround" fram til winX blir et brukbart alternativ. Med mindre de bruker kontoinlogging som en faktisk DRM-metode. Da er det vel ikkje så nøye da... Lenke til kommentar
Simen M Skrevet 6. oktober 2014 Del Skrevet 6. oktober 2014 Da er det vel ikkje så nøye da... Klart det er, skal jo være unødvendig å måtte slå av en funksjon pga. Microsoft ikke kan fikse en så gammel bug. Lenke til kommentar
stinger82 Skrevet 6. oktober 2014 Del Skrevet 6. oktober 2014 Noe mer å hente på CPUen, eller makset ut OC på den? Kom meg over 11k, og vel så det http://www.3dmark.com/3dm/4278307 En stk åpen verandadør gjorde at jeg kunne hente ut "det lille ekstra" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå