Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden

Anbefalte innlegg

11åringer som skal ha 4way-classy-ti i trondheim skal jeg betale for å klippe gress osv hos meg så de får inntekt. Tenk så kjipt å være "gamer" (hard core oc går ikke på 11års-lønn) og må mase på foreldrene om pc-penger som får hakeslep av cpu-prisene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

16372_10203686866150495_6651279989100585

Okei så jeg driver å kjører med disse verdiene for tida :D

Må si Watch Dogs ble jo bare enda mer smooth!

i7 prosessoren min fikk seg en rimelig overklokk også fra 3.4 til 4.2ghz så begynner å hjelpe nå!

Føler jeg har fått en helt annen PC. Mye bedre enn Gigabyte GTX 580 driten og stock i7 clock.

Min rig btw:

i7 2600k @ 4.2 GHZ

MSI GTX 970

Corsair Vengeance 8 GB 1600mhz DDR3

Asus P8Z68-V Pro 3 Gen

Corsair HX 1050w PSU

Kingston HyperX 125 GB SSD & 1 TB Seagate Barracuda

CM Storm Strooper Kabinett

Kan ikke bare GTA 5 komme da.. Jeg vil sjekke om jeg trenger ett kort te for SLI :p

Lenke til kommentar

Har noen andre hatt ett EVGA GTX 980 SC?
Jeg kjøpte ett fra Digital Impuls, og møtte umiddelbart på problemer. Driveren krasjer hele tiden, selv om den ikke belastes. Dvs at den krasjer f.eks med en gang jeg logger inn. Så følger gjerne en reboot etter at driveren har krasjet 3-4 ganger og skjermen blir svart.
Har hørt noe om ustabile 980 når de er fabrikk OC.
Har prøvd med både 344.11 og 344.16 driveren, samt full formatering av Win 7 Ulti x64

Endret av Vikingpus
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte ett fra Digital Impuls, og møtte umiddelbart på problemer. Driveren krasjer hele tiden, selv om den ikke belastes. Dvs at den krasjer f.eks med en gang jeg logger inn. Så følger gjerne en reboot etter at driveren har krasjet 3-4 ganger og skjermen blir svart.

Har prøvd med både 344.11 og 344.16 driveren, samt full formatering av Win 7 Ulti x64

Jeg gar 2 stk evga 980sc. Ingen probkem. Dårlig psu?
Lenke til kommentar

Typisk at man har fucka til driverinstalleringen. Man har ikke brukt noen AMD-drivere (AMD/ATI-skjermkort)? Ikke installert med Clean install, eller at andre ymse drivere.

Endret av mna
Lenke til kommentar

Jeg har en Corsair RM750 PSU, kjører da 2 separate kabler fra PSU, selv om en kabel har 2x6+2 pin på seg.
Har også en AX1200i liggende som jeg kan teste med.
Resten av PC er i7 4790k Devil's Canyon, Samsung 840 EVO 500GB Kingston HyperX 16GB ram, Gigabyte H97N-WiFi. Sto ett 690 GTX i den før, og det var ikke noen problemer med driverkrasj med denne.
Jeg har også mistanke til HK, da det er noe galt med BT modulen i denne fra før. (brukes til DiNovo)
Litt OT: Før jeg formaterte var det slik at plutselig forsvant BT modulen fra enhetsbehandling når maskinen var ny, før den plutselig begynte å fungere igjen, men da med Microsoft driver.
Turte da ikke å installere driveren som egentlig hører til, og det fungerte greit.
Så satte jeg i 980 kortet, og da begynte også BT modulen å tulle igjen (får sånt rødt BT ikon nede på oppgavelinjen) og kopler seg da til og fra i enhetsbehandling.
Etter at jeg formaterte, så installerte jeg driveren som hører til på nytt. Denne fungerte en liten stund, men 3-4 reboots senere var den vekk fra enhetsbehandling.
Så tror nok jeg kommer til å kjøre RMA på HK også uansett.
Skal prøve å få testet skjermkortet i en annen maskin

Endret av Vikingpus
Lenke til kommentar

Er den RM PSU virkelig bare skit? Trodde Corsair lagde gode PSUer, RM er jo også slik at den spinner ikke opp før den blir hardt belastet
All maskinvaren jeg har nevnt står i ett Lian Li TU200, så har derfor visse begrensinger for et permanent oppsett hva kommer til PSU. RM er 18cm dyp, og PSUen MÅ være fullmodulær.
Så tips til andre som ikke er større 18cm i dybde taes imot med takk :D

Lenke til kommentar

Er den RM PSU virkelig bare skit? Trodde Corsair lagde gode PSUer, RM er jo også slik at den spinner ikke opp før den blir hardt belastet

Corsair lager ikke PSUer. De kjøper inn PSUer fra nært og fjærn, og slenger ofte bare på et Corsair-klistremerke++ (noen ganger setter de opp egne spesielle ønsker). Alt fra flinke til shabby og rimelige. Før i tiden så holdt de seg mest til dyre og veletablerte som Seasonic, og etter å ha gjort det bra i tester så har de byttet det ut med "rimeligere kinarøkkel", og fortsatt med de samme navnene.

Så om det er en bra PSU kommer ann på hvem som har laget dem, og hva de har puttet i dem. At den skrur av vifta under lav last sier ingenting om kvaliteten.

Nå må jeg personlig si at jeg ikke tror det er PSUen, men er enig i at RM-serien er massivt overvurdert. Laget av i beste fall middelmådige produsenter, som har en del skjit på samvittigheten, og selv om de har gjort endringer på innmaten, og har god effektivitet, så er det totale inntrykket av noe tvilsom kvalitet.

Dog, av en del tester så har det elektriske aspektet vært godt innenfor, og i det minste i relativt ny tilstand så bør en vell fungerende enhet gjøre det mer enn bra nok. Men for all del, det kan jo hende din ikke funker helt som den skal, for som sagt, så er kvaliteten mellom dårlig til middelmådig, og kvalitetssikringen virker ikke å være det helt store det heller.

Lenke til kommentar

høres ikke ut som det er skjermkort, men man vet jo aldri. ingen GTX980 har vært defekt / DOA hos oss enda. viser det seg derimot at det er defekt så kommer du bare tilbake :)

Lenke til kommentar

Hadde en RM650 som sa ZZZT og døde. Jeg var nok bare uheldig med enheten, men det er ikke akkurat PSUer av toppkvalitet... Corsair var greie nok til å gi meg pengene tilbake, da.

Bruker for tiden en AX760, som er en av de absolutt beste strømforsyningene i den ytelsesklassen. Den er noe dyr, men kan anbefales på det sterkeste. OEM er Seasonic. ;)

Merket også liten til ingen forskjell i viftestøy fra RM'n til denne, om det er noe du legger vekt på.

Så har vi jo også denne tråden. :)

Lenke til kommentar

Skal gi tilbakemelding når jeg kommer hjem fra jobb og får testet med AX1200i.
Burde jeg da benytte PCIE strømkablene til AX?
Siden de har 1x6+2 pin på hver enkelt kabel istedenfor 2x6+2 som står på kablene som fulgte med RM?
Hvis det da viser seg at det er RM strømforsyninga som er problemet, burde jeg da gå for AX760/850 da istedenfor? Evt andre forslag

Endret av Vikingpus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...