Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden

Anbefalte innlegg

? Her må du nok komme med noe spesifikt. Designet for å trekke mer?

1. De to testene du referer til er jo vidt forskjellige og kan ikke sammenlignes. Du har kanskje en bedre hvor de to er sammenlignet mot hverandre?

F.eks: Ved den øverste testen så er kortet klokket godt opp fra referansekortet:

"Our testing has revealed the actual in-game frequency to be 1366MHz while gaming, which is well over the reference spec of 1.1GHz boost."

Og da er det ikke rart at kortet fort bruker en del strøm. For å kjøre normalt på så høy frekvens så er nok også spenningen en del høyere. Og her kommer mitt poeng inn. Sett på referansespenning og referansefrekvens, så vil kjernen bruke nøyaktig like mye strøm (i snitt i alle fall, for det vil alltids være litt individuelle tilfeldige forskjeller).

2. GPUen får de vel strengt talt fra Nvidia, og ikke noe de lager selv. Så der er det nok ikke noen spesiell forskjell. Og det er vel fortsatt temperaturen til GPUen som styrer viftehastigheten? Det er nok uansett kortet med den BESTE kjøleren som vinner, og ikke marginale forskjeller i effekt. Et skjermkort med kraftigere VRM og PCB vil ofte få et lavere spenningsfall og dermed bruke MINDRE strøm, så logikken ved at det "trekker mer pga overklokking" ser jeg ikke helt. Det måtte i så fall vært en watt ekstra pga. kraftigere vifter elns.

Men for all del, jeg skal ikke argumentere FOR MSI-kortet kontra det fra Asus, da jeg personlig sjeldent handler MSI-utstyr om det finnes alternativer. ;) Det er altså bare logikken her jeg synes det skorter litt på. :)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ugh. Likte ikke å høre at det var coil whine.

Det er minimalt :) på mine forrige XFX 8800 GTS 640m, XFX GTX 295, Gigabyte GTX 580, har det vært mye mer :) Så er nok ikke bare MSI som har det, du kan være uheldig og få det hos andre produsenter også. Når jeg spiller hører jeg som sagt ikke til det fordi lyden fra anlegget overgår men jeg må nesten da sette øret inntil skal jeg ønske å høre det. Jeg er knallfornøyd hvertfall, kortet blir jo ikke varmt i det hele tatt :)

Lenke til kommentar

Okey det her var litt kult egentlig.. Så jeg installerte denne MSI Gaming APP som var på CDen som fulgte med skjermkortet. Prøvde nå OC mode, tok en benchmark på Hitman Absolution og fikk utrolig mye bedre score på FPS!

Avg 71
Max 92
Min 60
Kjekt lite program dette! Har installert Afterburner også men tør ikke å kødde for mye med verdiene.
Forrige gang fikk jeg 55 FPS på Average. Dette kortet har ikke sluttet å imponere meg enda :D
Morsomt hva noen få MHZ har å si i forskjell..
gamingapp_1.jpg
Lenke til kommentar

Der fikk jeg over 10K på FireStrike med 970 :w00t: Da gir jeg opp Bencmarkingen på en stund :p

sprekt, fikk 8200 på extreeme med 780tix2

Prøver fortvilt og nå 11K med mitt 970, men stopper på 10899 :/

Det går nok til slutt. :)

Eksempel på score > 11k vs Zunn's score

Det var det jeg også trodde, men det virker som kortet er veldig ustabilt om man klokker det mer enn rundt 200Mhz+ (Core,Memory), og resultatet blir da merkelig nok ca 9200, uansett om det praktisk sett ikke burde være slik..

Lenke til kommentar

Hmm... Har fulgt med på OCn, Men er det mulig å flashe enda`? Bf4 klikker fortere på 87Mv + <-- 77mv + <-- 67mv +. Tror det har noe med power target å gjøre.. Spesielt ihvertfall :p

Få ha det på nesten stock da, :p

EDIT; Ble kicka pga noen var på kontoen min, Har fått endel av de mld... Så har oppdatert alt :p Får håpe bf4 ikke fryser pga noen prøver å hacke meg :/

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Der fikk jeg over 10K på FireStrike med 970 :w00t: Da gir jeg opp Bencmarkingen på en stund :p

sprekt, fikk 8200 på extreeme med 780tix2

Prøver fortvilt og nå 11K med mitt 970, men stopper på 10899 :/

Det går nok til slutt. :)

Eksempel på score > 11k vs Zunn's score

Det var det jeg også trodde, men det virker som kortet er veldig ustabilt om man klokker det mer enn rundt 200Mhz+ (Core,Memory), og resultatet blir da merkelig nok ca 9200, uansett om det praktisk sett ikke burde være slik..

Taper noen poeng med win 7 vs 8.1 også. I sammenligningen der har han andre win 8.1 og høyere klokk på både CPU og GPU.

Lenke til kommentar

sitter på Gigacon med Rolf ved siden her..

Lufter tanken med å gå for 3 x 980 referanse med vannblokk.... må jo HAMRE HAN SURE ANDRULL I 3DMARK!!!!

http://kingpincooling.com/forum/showthread.php?t=2886

Vmod + powerlimit bort = 1700Mhz?

Lager Digitalimpuls vmod på bestilling? :green:

jupp.

Sendte opp 2 blokker og betaling for det siste kortet til deg.... :D

1700Mhz på deg også?

Lenke til kommentar

sitter på Gigacon med Rolf ved siden her..

Lufter tanken med å gå for 3 x 980 referanse med vannblokk.... må jo HAMRE HAN SURE ANDRULL I 3DMARK!!!!

http://kingpincooling.com/forum/showthread.php?t=2886

Vmod + powerlimit bort = 1700Mhz?

Lager Digitalimpuls vmod på bestilling? :green:

jupp.

Sendte opp 2 blokker og betaling for det siste kortet til deg.... :D

1700Mhz på deg også?

Håper da på MINST 1700mhz :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...