Tåkefyrste Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Synes Win8 er ganske fantastisk jeg, så gleder meg til Win10 hvis det er så bra som alle sier. 2 Lenke til kommentar
0l3M Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 1530MHz Core og 7920MHz Mem 42c under full load her med vannkjøling Gøy jeg høyere en 1530MHz Core og 7920MHz får jeg krasj :/ Lenke til kommentar
kremt Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Oc på alt, Fikk ikke gråskjerm på stock, Kun directX error. :/ Bf4 er det spillet som har klikket, Dog det eneste spillet som jeg gadd å installere. Skal uansett teste win.10 idag OK. Minner veldig om det jeg har erfart. Tror det da kan konkluderes med software bugs.. og ikke hardware/"mild" OC. Digg! har økt volten bittelitt fra 67 til 77Mv, Skal spille litt senere, Men windows 10 er det deligste Os jeg noen gang har brukt Er det brukbart til daglig sånn sett? Lenke til kommentar
stinger82 Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Har brukt windows 10 i noen dager nå. Fungerer ypperlig!!! Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Oc på alt, Fikk ikke gråskjerm på stock, Kun directX error. :/ Bf4 er det spillet som har klikket, Dog det eneste spillet som jeg gadd å installere. Skal uansett teste win.10 idag OK. Minner veldig om det jeg har erfart. Tror det da kan konkluderes med software bugs.. og ikke hardware/"mild" OC. Digg! har økt volten bittelitt fra 67 til 77Mv, Skal spille litt senere, Men windows 10 er det deligste Os jeg noen gang har brukt Er det brukbart til daglig sånn sett? Virker slikt, Dog har ikke testet mer enn 3-4Timer i bf4 så er ikke sikker, Viftene er på 100% hele tiden og selv da går den opp til 72¤C Ser etter aftermarket! Lenke til kommentar
0l3M Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Oppi 1530MHz Core/8000MHz Mem her nå Går igjennom Firestrike/Firestrike Extreme og Heaven Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Ja da ble det MSI GTX 970 på meg å Så langt er jeg kjempe, KJEMPE fornøyd med kortet. Prøvde Hitman Absolution med alt på full settings, fikk 55 FPS på average. Jeg legger merke til når jeg prøvde Goat Simulator at lys sånn som NVIDIA sa, er blitt mye mer realistisk. F.ex står jeg bak ett tre der sol lyser imellom tre så ser man lysstråler, eller på Hitman så lamper på veggen danner skygger og det ser veldig bra ut. Føler grafikken har fått ett nytt løft rett og slett, og ikke minst knall ytelse! Så det gamle skjermkortet kan bare kjøres over nå Begge viftene mine iallefall står stille, leste at noen har 1 vifte som går mens den andre står stille, litt merkelig hvis dette er sant men mitt virker som det skal. Var veldig forsiktig med å dra klistremerket fra vifta, de har brukt altfor sterkt lim etter min mening. Jeg har også såkalt "Coil whine" men dette så lenge jeg kan huske har vært på alle skjermkort jeg har hatt, og det er typisk ved høy FPS o.l .. Den er mye lavere dog enn noen andre kort jeg har hatt, men hører uansett ikke noe til den når jeg spiller for har jo lyd fra anlegget på. Ganske kult at MSI LED logoen kan programmeres også, det er jo det lille ekstra som jeg aldri fikk på tidl. skjermkort. Så alt i alt er jeg strålende fornøyd, men hadde ikke klart å velge hadde det vært for deres anbefalinger, så stor takk for det Lenke til kommentar
kremt Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Virker slikt, Dog har ikke testet mer enn 3-4Timer i bf4 så er ikke sikker, Viftene er på 100% hele tiden og selv da går den opp til 72¤C Ser etter aftermarket! Gå for vann nå Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Hehe, Vurderer faktisk en Rc bil, En gammel hobby jeg hadde når jeg mindre, Vil prøve å friske den opp etterhvert^!^ Dog vannkjøling til konfen! Lenke til kommentar
stinger82 Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Ett lite off-topic spørsmål. Sånn historisk sett, når vil vi begynne å se "levelige" priser på DDR4? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Ett lite off-topic spørsmål. Sånn historisk sett, når vil vi begynne å se "levelige" priser på DDR4? Opptil et år kanskje? Om ikke mer Kanskje når Skylake kommer? Lenke til kommentar
brukar2341 Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Der fikk jeg over 10K på FireStrike med 970 Da gir jeg opp Bencmarkingen på en stund 1 Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Ett lite off-topic spørsmål. Sånn historisk sett, når vil vi begynne å se "levelige" priser på DDR4? Når de begynner å spøtte ut flere brikker (samt at prisrigginga gir seg ) Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Prisne faller når produksjonen går opp og folk kjøper seg DDR4. Men folk kjøper seg ikke DDR4 før det faller i pris. Så det kan nok ta litt tid... ^^ Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Crucial 2133 mhz er jo ikkje veldig dyr. Det holder ji for 99,9% av brukerene. Båndbredden med ddr4 er jo helt sinnsyk! Bare idioter som kjøper 3200mhz ddr4 brikker Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Crucial 2133 mhz er jo ikkje veldig dyr. Det holder ji for 99,9% av brukerene. Båndbredden med ddr4 er jo helt sinnsyk! Bare idioter som kjøper 3200mhz ddr4 brikker Sier du bare fordi du ikke hadde råd til dem. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Crucial 2133 mhz er jo ikkje veldig dyr. Det holder ji for 99,9% av brukerene. Båndbredden med ddr4 er jo helt sinnsyk! Bare idioter som kjøper 3200mhz ddr4 brikker Sier du bare fordi du ikke hadde råd til dem. 4 Lenke til kommentar
Ziff Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 (endret) Jeg har også såkalt "Coil whine" men dette så lenge jeg kan huske har vært på alle skjermkort jeg har hatt, og det er typisk ved høy FPS o.l .. Den er mye lavere dog enn noen andre kort jeg har hatt, men hører uansett ikke noe til den når jeg spiller for har jo lyd fra anlegget på. Ugh. Likte ikke å høre at det var coil whine. Støy er førsteprioriteten min og jeg hadde lest mye bra om MSI. Det er vel kanskje ikke ille med støy på noen av 970 (selv om enkelte custom design drar endel mer strøm uten høyere klokkehastigheter... MSI er en av dem), men coil whine trenger jeg virkelig ikke i en veldig stille pc.... MSI 970 test hvor den trekker mye strøm (også diskutert i tråden der), virker som det er pga overklokking hensyn. Det er jo litt irriterende å sitte på et kort som trekker ekstra strøm hele tiden når jeg aldri overklokker mer enn ganske forsiktig (og jeg aksepterer ikke økt viftestøy, som begrenser OC uansett). MSI 970 trekker MER strøm enn 780 GTX (vanilla) under load: http://www.hardocp.com/article/2014/09/29/msi_geforce_gtx_970_gaming_4g_video_card_review/10#.VDA6Y6OUcfq Asus 970 som er den andre modellen jeg har vurdert, det kan jo se ut som det passer bedre for meg... de har strømbruken under kontroll, den ligger betydelig lavere enn 780 GTX under load... http://www.hardwarecanucks.com/forum/hardware-canucks-reviews/67488-asus-gtx-970-strix-oc-review-9.html Endret 4. oktober 2014 av Ziff Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 (endret) Ønsker du ikke økt strømtrekk, senk spenningen og klokkefrtekvensen... Det er ikke verre en det. Ja, selv om jeg nok hadde kjørt vannblokk om man var så følsom for støy uansett. Alle kort kan få coil-whine, og det er et komplekst problem som kan komme i kombinasjon med andre komponenter. Joda, visse design er nok mer utsatt enn andre. Noen har Coil-WHine, andre sliter aldri med det problemet. Har selv hatt fire 780 Classified innom huset, og ingen har hatt dette problemet. Mens andre på forumet sliter med dette på sine 7800 classy. Ja, av totalt kanskje 25-35 skjermkort opp gjennom tiden, så har aldri ett hatt ett med Coil Whine. Det er nok litt tilfeldig også hvem som får dette. Endret 4. oktober 2014 av Andrull Lenke til kommentar
Ziff Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 (endret) Joda, det er greit nok å klokke og justere spenning etter hva man ønsker av strømtrekk. Men her snakker vi om et kort som på stock trekker langt mer enn et annet kort på stock. De yter så godt som likt. Altså er det designet for å trekke mer, jeg vil anta at det er med tanke på overklokking, uten at resultatene på OC test var spesielt forskjellige heller. Jeg ser jo det strømtrekket som en ulempe og en kostnad gitt at de oppfører seg så likt ellers. Det kan uansett se ut som at Asus er et bedre valg for meg pga strømtrekket her, uavhengig av om vi kan si noe om hyppigheten på coil whine på noen av dem. Endret 4. oktober 2014 av Ziff Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå