Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden

Anbefalte innlegg

Noen som vet ca når 8GB korta kan komme? For 4GB er nok litt lite når selv shadow of mordor med textur pakka krever 6GB alene eller 2.5-2.8GB video minne på en skjerm som stock :p (skal kjøre nvidia surround med spillet)

Skal man kjøre høy oppløsning, så er de gamle 780ti minst like bra. Tydeligvis bakdelen med "liten" minnebåndbredde på 9 serie korta.

http://www.guru3d.com/articles-pages/geforce-gtx-980-sli-review,1.html

Har allerede 2x 780 3GB. Og 780TI er uansett på vei ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Brant opp? Hvordan i all verden fikk du til det?

Først er det ustabilt på 100% last, alle jobbene før error, så dør hele pcen og på baksiden av kortet er det svidd 10mm hull gjennom hele kortet ca der vrm sitter.

De har vel fabrikklokket det litt vel mye for at det skal kunne brukes i 100% load annet en benchmark.

RMA er blitt en fulltidsjobb, minst.

Skal det være en skrue der? Hvem vet nå.

post-64596-0-78474400-1412318745_thumb.png

Endret av War
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei evga 780ti SC er de beste jeg har, valgte å sette de hjemme.

Blir vel byttet ut med 4x 980 , men siden det er TG-folde-case-rigg-prosjekt, så drøyer jeg den litt.

Kjøpte meg en enebolig så har ikke tid til å se på pcen engang.

Lenke til kommentar

Kanskje et teit spørsmål, men: Ser det blir nevnt at Shadow of Mordor krever 6Gig minne for å kjøre ultra.. Hva skjer når man kjører SLI med 2kort x 4Gig? Blir minnet kombinert, slik at man dermed kan kjøre Mordor i Ultra, eller er det ikke slik det virker?

Lenke til kommentar

Er ikke slik det virker, nei. Når to grafikkort jobber i tandem bruker de tilnærmet identiske data i hvert sitt minneområde for å fordele prosesseringen mellom seg, så det blir ikke utvidet eller kombinert. Skulle det vært slik måtte de ha hentet data fra hverandre gjennom PCIe, og det er lite gunstig med tanke på den ekstremt høye båndbredden og lave responstiden som kreves mellom VRAM og GPU.

Det er slik jeg har forstått det i alle fall. Garantert noen her som kan forklare det på bedre vis.

Lenke til kommentar

Tja, AMD er uaktuell nå når jeg har prøvd både Zotacs GTX 780 med triple-fan kjølinga, samt ASUS sitt GTX 980 referansekort.

Dersom massive teksturer blir en trend frykter jeg for at 4GB på 980'en blir i minste laget, dersom Shadow of Mordor brukest som et referansepunkt. Fant ut igår at allerede på high (high = 3GB+, ultra er 6GB+) maxer jeg ut minnet.

Er også litt usikker på om 2x6pin (150W+75W PCI?) strømkontakter duger for overklokking på vann.

Vurderer å levere det tilbake for å vente på custom PCB's.

Endret av Simen M
Lenke til kommentar

Tja, AMD er uaktuell nå når jeg har prøvd både Zotacs GTX 780 med triple-fan kjølinga, samt ASUS sitt GTX 980 referansekort.

Dersom massive teksturer blir en trend frykter jeg for at 4GB på 980'en blir i minste laget, dersom Shadow of Mordor brukest som et referansepunkt. Fant ut igår at allerede på high (high = 3GB+, ultra er 6GB+) maxer jeg ut minnet.

Er også litt usikker på om 2x6pin (150W+75W PCI?) strømkontakter duger for overklokking på vann.

Vurderer å levere det tilbake for å vente på custom PCB's.

Vet ikke om jeg ville sverget til SoM som referansepunkt når det kommer til minnebruk på AAA-spill fremover... 6GB er en nesten absurd mengde å bruke i 1080p. Det lukter dårlig optimalisering lang vei.

Angående 2x6-pin strømtilførsel så skal det holde i lange baner. Spesifikasjonene er slik du nevner, men de kan levere en god del mer enn det uten problemer. Det er nok VRM og power limit som kommer til å være første hinderet.

Lenke til kommentar

Tror jeg går for innlevering og midlertidlig bruk av mine gamle HD 6950 i påvente av et 980 som tåler mer juice, med mindre 28nm arkitekturen ikke tåler høye frekvenser over lengre tid. Er veldig usikker for øyeblikket siden jeg ikke har lagt merke til noe stor forskjell mellom 780'en og 980'en.

Lenke til kommentar

Er Crysis 3 bra til å test Oc med? Om Bf4 klikker, Så går stats ned^!^

Koster nå 40Kr på Origin^!^ Om du lar Spillet være i menyen (Der det er mange tusen Fps) Så kan Coil whine forsvinner/Bedre seg, Manger7970/680 Eier prøvde dette (Den tråden jeg leste)

Crysis 3 vil vel fungere. Dersom du har Metro: Last Light finnes det en egen benchmark funksjon jeg brukte for å teste fps-gain ved oc. Der får du en graph som viser fps ved gitte tidspunkt samt info om høyeste, laveste og gjennomsnittlig fps.

Heller ikke vits i å bry seg om stats på BF4. En time eller to så har du tilbake det du mistet uansett.

Endret av Simen M
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...