Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bruker KUN GPU-z til å sjekke spenninger.

Svakt. Jeg har en ekstra Probe-It du kan få kjøpe, så kan du bruke multimeter. Bare 500 spenn! :D

Hehe, av software i alle fall. :p

Men ja, det hadde vært fantastisk mye mer praktisk å bruke det probe-kit'et enn jallamekk + multimeter/oscl.. Du har ikke tilfeldigvis tre stykk? :D

Har bare 2, bruker det ene selv. Men det holder jo å lese av det ene kortet? :)

Lenke til kommentar

Spiller kjøling noe rolle på disse små mini-kortene? Altså, 1,2V er jo nada, og knapt regnet som overvoltage på kepler.

Og vi snakker jo fortsatt bare om 28nm, så GPUen bør takle selv 1.3 og 1.4V fint. Ja, gitt at VRMen ikke er alt for dårlig selvsagt. Men siden man uansett har powerlimit, så spiller det ingen rolle. Den vil begrense deg uansett.

Lenke til kommentar

Bruker KUN GPU-z til å sjekke spenninger.

Svakt. Jeg har en ekstra Probe-It du kan få kjøpe, så kan du bruke multimeter. Bare 500 spenn! :D

Hehe, av software i alle fall. :p

Men ja, det hadde vært fantastisk mye mer praktisk å bruke det probe-kit'et enn jallamekk + multimeter/oscl.. Du har ikke tilfeldigvis tre stykk? :D

Har bare 2, bruker det ene selv. Men det holder jo å lese av det ene kortet? :)

Som regel, men så ser det finere ut å ha på alle tre da vett. :p

I disse dager derimot så er det forskjellig PSU på korta, og vidt forskjellig spennignsfall inn til de. Derfor hadde det vært praktisk å se at det ikke påvirker spenningen inn til GPU. Og da må jeg nesten sammenligne.

Tre stykk er derimot mest for fremtidsrettet og estetisk.

Men ja, så fremt det er en fornuftig pris så kjøper jeg gjerne det ene settet. :p

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Spiller kjøling noe rolle på disse små mini-kortene? Altså, 1,2V er jo nada, og knapt regnet som overvoltage på kepler.

Og vi snakker jo fortsatt bare om 28nm, så GPUen bør takle selv 1.3 og 1.4V fint. Ja, gitt at VRMen ikke er alt for dårlig selvsagt. Men siden man uansett har powerlimit, så spiller det ingen rolle. Den vil begrense deg uansett.

Njaa, Temp er 70¤C med 80% vifterhastighet.. er en liten jet motor ja :p Skal se om Evga skal selge Acx 2.0 som en egen kjøling, Slik de gjorde med en Titan kjøler.. Så får jeg bestilt en slik, Dog nå er det jo nesten sikkert jeg skal ha SLI så da er det best mer referanse igjen.

http://www.kitguru.net/components/graphic-cards/zardon/asus-gtx980-strix-oc-review/21/

Ser ikke ut som om at de kortene er bedre til klokking enn mitt. Dog trenger en Bios oppdatering på kortet (Uten Boost skiten)

Lenke til kommentar

70 grader er da ikke mye? Ja, jeg vil si at det at det rett og slett er helt unødvendig lite. :)

Øk spenningen og senk viftehastigheten. 80-90 grader er helt toppers for et skjermkort.

Jo høyere temp, jo mer effektiv blir kjølingen pga større deltaT.

Skal ikke lengre enn til GTX 400-serien før 90 grader nærmest ble ansett som BRA. Hvor GTX 480 som regel holdt mellom 95-104 grader.

ja, selv 290x/290 er ment å kjøre på nærmere 95 grader.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

70 grader er da ikke mye? Ja, jeg vil si at det at det rett og slett er helt unødvendig lite. :)

Øk spenningen og senk viftehastigheten. 80-90 grader er helt toppers for et skjermkort.

Jo høyere temp, jo mer effektiv blir kjølingen pga større deltaT.

Skal ikke lengre enn til GTX 400-serien før 90 grader nærmest ble ansett som BRA. Hvor GTX 480 som regel holdt mellom 95-104 grader.

Trodde at skjermkort likte å være i 70¤C sonen, Kun gammel vane da :p

Skal teste med temp senere idag når jeg får tid til Bf4 igjen :)

Vanskelig å finne sweetspot på denne Gpu`en, Har prøvd i noen dager nå :p

Max spenning jeg kan få ut av kortet er 1.25V elns, stock var val 1.83V elns :p

Lenke til kommentar

Bah, tror mine 970 lider av seriøs coilwhine. Trodde det var PSU jeg, men det viser seg at det er skjermkortet. Er en skikkelig høy pipelyd som endrer tone etter hvor mange FPS jeg får, forplanter seg også gjennom headsettet siden jeg har hodetelefonforsterker, så jeg hører lyden OVER lyden i spillet.

Faen skal jeg gjøre da? De tar vel ikke imot retur pga coil whine?

Endret av Apox
Lenke til kommentar
Apox, den 30 Sept 2014 - 18:22, sa:

Bah, tror mine 970 lider av seriøs coilwhine. Trodde det var PSU jeg, men det viser seg at det er skjermkortet. Er en skikkelig høy pipelyd som endrer tone etter hvor mange FPS jeg får, forplanter seg også gjennom headsettet siden jeg har hodetelefonforsterker, så jeg hører lyden OVER lyden i spillet.

Har du ikke angrerett?

Lenke til kommentar

Jeg har sånn på min Gigabyte GTX 580 også.. Tror ikke det har noe med coil å gjøre i det hele tatt. Virker som det er noe annet, men det er typisk som du sier at pipelyden endrer seg iforhold til FPS..

I mitt tilfelle gjerne jo høyere FPS jo lysere tone.. Men ser ikke sammenhengen med man får lyd i coilen fordi FPSen går som en berg og dalbane, da lages den lyden ett annet sted. Og utrolig nok noen kort har det mens andre ikke!

Lenke til kommentar

Jo, kan vel benytte den men da må jeg betale returfrakt selv, noe som er ganske kjipt da det er et defekt produkt.

Har forøvrig veldig lite lyst til å sende tilbake også da jeg ikke har noe alternativt skjermkort å kjøpe.

Frakt er jo ikke allverdens da, jeg hadde aldri i livet orka å sitte med noe coil whine dritt, men hadde selvfølgelig sjekka om butikken ville tatt det i retur som "defekt" før jeg hadde brukt angreretten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...