Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden

Anbefalte innlegg

Simen M, den 30 Sept 2014 - 09:47, sa:

Skal bare si det at jeg merker ikke mye forskjell fra Zotac's GTX 780 med "Triple Silencer" prosjektet og ASUS' GTX 980 med referansekjøler, enda jeg har satt gpu-clocken opp med ca. 140MHz og minneclocken med ca. 600MHz.

Tror dere dette vil ordne seg etter hvert som nvidia pusher ut drivere eller?

Og har forresten noen klart en fornuftig hastighet på ASUS' 980 på referansekjøleren? :)

Skal jo være litt forskjell?

**

Grunnen til at man ikke føler noe kan jo være f.eks:

67764.png

Kort sagt at ytelsen var mer stabil på GTX 780Ti (og kanskje også på GTX 780?).

Men det kan også forklares med at 980 er kraftigere, og dermed gir høyere antall FPS, som igjen gjør at CPUen og RAM blir litt større flaskehals i visse sammenhenger. Hvis f.eks CPUen begrenser til 60 FPS på et gitt sted, så vil ikke FPS ved dette stedet gå opp med kraftigere skjermkort, og med økt ytelse andre steder så vil dette fremstå som mer ustabilt. Men det kan igjen være jeg som overkompliserer. ^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er som regel mem ja.

Men har vært borti at GPUen har vært svakt ustabil og dermed kanskje lagret noe info i minnet som er feil (artifacts). Men da har det som regel vært visse elementer som bugger seg med noen svarte artifacts, og går bort om du snur deg bort fra disse elementene. Da har jeg måtte klokke ned og restarte spillet.

Random svarte dotter på skjermen derimot, har nesten alltid vært rent Mem problem.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Hmm... 1510Mhz som max boost i bf4 (avg 1490Mhz) Var ikke helt stabilt etter en time med spilling :/ Usikker på om det er minnet (1955Mhz) eller core som er ustabil.. Tror det er core, Var på stock volt.

Er svarte articfacts Core ller mem? :=)

Mem

Merci!

Sett folk få opp minnet til 8Ghz, Trodde da 7.8Ghz skulle være stabilt :p

Tjener man på Klokking av minnet? Er jo en helt annen tech de bruker så jeg er usikker :p

Lenke til kommentar

Det er som regel mem ja.

Men har vært borti at GPUen har vært svakt ustabil og dermed kanskje lagret noe info i minnet som er feil (artifacts). Men da har det som regel vært visse elementer som bugger seg med noen svarte artifacts, og går bort om du snur deg bort fra disse elementene. Da har jeg måtte klokke ned og restarte spillet.

Random svarte dotter på skjermen derimot, har nesten alltid vært rent Mem problem.

Var ``store`` articfacts som forsvant om jeg snudde meg ja. Kanskje bare ty til litt volt eller senke klokken :hmm:

Elsker den nye patchen i bf4 :love:

Skal få testet litt mer :=)

Lenke til kommentar

Omtrent samme minnet/kontroller de bruker på GTX 780, 780Ti og 980 og 970? Ja, om man ser bort fra forskjellig produsent.

Klarer selv 7,9 GHz på alle mine GTX 780 (selv på vanlig vann), og fikk forståelse for at det var her de fleste 780Ti også endte. Og det til tross for 50 % flere minnebrikker per kort / større buss.

Mulig det bare er GDDR5 og/eller kontrolleren som ikke klarer mer.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Omtrent samme minnet/kontroller de bruker på GTX 780, 780Ti og 980 og 970? Ja, om man ser bort fra forskjellig produsent.

Klarer selv 7,9 GHz på alle mine GTX 780 (selv på vanlig vann), og fikk forståelse for at det var her de fleste 780Ti også endte. Og det til tross for 50 % flere minnebrikker per kort / større buss.

Fikk ikke over 7.2Ghz med mitt 780 med Hynix. Ser stabilt ut på 7.8Ghz, Var nok core. Avg boost er 1480Mhz, Max 1495Mhz.. Max temp er 70¤C selv med 91¤C i MSI af. Dog viften er på et høyt turtall :p

Lenke til kommentar

Shit?! Når jeg bestilte 970 hos NetonNet i går så hadde de kortet inne på lager, men i dag står det i nettbutikken at kortet må forhåndsbestilles. På "mine sider" står det bare at bestillingen er mottatt. Er det sannsynlig at de ikke har kort til meg for øyeblikket, selv om de hadde inne på lager når jeg bestilte?

Typisk at jeg må vente i to uker nå før det dukker opp i posten, nå som cte-patchen til bf4 er sluppet.

Update: Ringte netonnet. Hun jeg snakket med visste ikke helt, men trodde jeg hadde fått den siste varen de hadde på lager. Er ikke annet å gjøre enn å krysse fingrene da.

Endret av Airdoodle
Lenke til kommentar

Shit?! Når jeg bestilte 970 hos NetonNet i går så hadde de kortet inne på lager, men i dag står det i nettbutikken at kortet må forhåndsbestilles. På "mine sider" står det bare at bestillingen er mottatt. Er det sannsynlig at de ikke har kort til meg for øyeblikket, selv om de hadde inne på lager når jeg bestilte?

Typisk at jeg må vente i to uker nå før det dukker opp i posten, nå som cte-patchen til bf4 er sluppet.

Update: Ringte netonnet. Hun jeg snakket med visste ikke helt, men trodde jeg hadde fått den siste varen de hadde på lager. Er ikke annet å gjøre enn å krysse fingrene da.

Umulig å si for oss gitt.

Det kan være at du fikk den siste, men det er også noe treghet i systemet som gjør at det kan hende du må vente. Du får eventuelt se om du får noe sporignsnummer de neste virkedagene. Tar vel gjerne 0-3 dager før slikt sendes.

Lenke til kommentar

Fikk ikke over 7.2Ghz med mitt 780 med Hynix. Ser stabilt ut på 7.8Ghz, Var nok core. Avg boost er 1480Mhz, Max 1495Mhz.. Max temp er 70¤C selv med 91¤C i MSI af. Dog viften er på et høyt turtall :p

Ja, noen Hynix var krisedårlig. Krevde dog at det var Samsungminne når jeg kjøpte korta da, og forsåvidt fornøyd med det, selv om det er noe begrenset hvor viktig det er, når man uansett sitter med over 375 GB/s. :dribble:

Teoretisk / hypotetisk sett så ville jeg trodd det var vikigere for GTX980/970 å klare en god klokk på minnet enn GTX 780/780Ti, som hadde 50 % større minnebuss, og dermed ikke trenger så høy frekvens for å få god båndbredde. GTX 980 på 7,8 GHz ligger jo til sammenligning på ca 250 GB/s (eller 225GB/s originalt) :closedeyes:

Lenke til kommentar

Litt kjedlig å ha kjøpt 2 980er og en av de grommeste CPUenne på markede, men likevel ikke være i stand til å spille Shadow of Mordor da ultra setting da texture settingen krever 6gb(!) vram. Litt kjedlig at jeg solgte unna et Titan black for å kjøpe 980enne nå da... :p

Jeg ville ikke tatt det så tungt. Med slike krav er det spillet det er noe galt med, ikke kjøpet ditt :)

Lenke til kommentar

Bruker KUN GPU-z til å sjekke spenninger.

Svakt. Jeg har en ekstra Probe-It du kan få kjøpe, så kan du bruke multimeter. Bare 500 spenn! :D

Hehe, av software i alle fall. :p

Men ja, det hadde vært fantastisk mye mer praktisk å bruke det probe-kit'et enn jallamekk + multimeter/oscl.. Du har ikke tilfeldigvis tre stykk? :D

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...