Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden

Anbefalte innlegg

Noen som vet om Digital Impuls i Trondheim har MSI 970 på lager?

Hva anbefales forresten av å kjøpe i forretning (DI) mot netthandel (Komplett) når prisene er like? Jeg føler meg tryggere med netthandel da jeg får 45 dagers returrett, i tilfelle prisene skulle droppe. :D

(Tid er ikke viktig, jeg er tålmodig nok til å vente på post :) )

De har på lager ja. Og 30 dagers åpent kjøp;) Var der i dag og folka der er trivelige

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter jeg nappet ut 1440P G-Sync monitoren min og kjørte alle benchmarkenne på en LG 1080P skjerm ble det plutselig andre boller. http://www.3dmark.com/3dm/4159874

Da gjelder det bare å prøve å få clocket CPUen, noe den ikke er villig til. Håper jeg ikke har fått en som overhode ikke er mulig å clocke....

edit: Etter litt fikling fikk jeg tilogmed overklokken CPUen litt. Ny score :

http://www.3dmark.com/3dm/4160499?

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Det virker som heatkiller gtx 670 blokker passer zotac 970.

Jeg tipper at denne listen er laget på samme måte som EKWB sin, etter bilder av PCB og ikke faktiske forsøk. Zotec 970 står på EKWB sin liste som kompitabel ("visual") men nå har altså noen testet dette og i praksis fungerer det ikke, fordi det er en ørliten forskjell fra 670 referanse PCB. Synd at det skal være så vanskelig, hvorfor gjør produsentene så mange endringer? =\
Lenke til kommentar

Hei, noen som kan anbefale meg hvilket GTX 970 kort jeg burde gå for?

Jeg kan ikke komme med en anbefaling, men jeg kan si hvorfor jeg valgte MSI 970 Gaming. Det var hovedsaklig fordi kortet har gjort det bra i tester av lydnivået samt at kjøleren går over til passiv modus når kortet ikke belastes alt for hardt. Det hjelper også at det ser ut til å klokke bra.

Selv har jeg ikke testet grensene for mine kort, men jeg har i det minste klart å benche med core på 1300* og minne på 1900 MHz. Siden det er to kort som klokkes synkront, er det jo en "svakeste-ledd-situasjon" og i så måte er jeg fornøyd med at de klokker såpass langt.

*) Under benching var frekvensen oppe i 1515 Mhz.

Takk til dere begge Bradbury og Lakus, sånt er veldig til hjelp for meg :)

Da blir det nok MSI på meg også. Hadde alltid hørt varmt om EVGA før men tror kanskje de bomma litt ang. 970 denne gangen. De hastighetene ser jo uansett ut til å klokkes bra så da er det ikke noe stress hvem som kommer med en klype mere MHZ ut av esken :)

Lenke til kommentar

Jeg tipper at denne listen er laget på samme måte som EKWB sin, etter bilder av PCB og ikke faktiske forsøk. Zotec 970 står på EKWB sin liste som kompitabel ("visual") men nå har altså noen testet dette og i praksis fungerer det ikke, fordi det er en ørliten forskjell fra 670 referanse PCB. Synd at det skal være så vanskelig, hvorfor gjør produsentene så mange endringer? =\

Har lest at xspc sin blokk kan passe etter litt modifikasjon. Men får håpe at ek lager blokker til 970, eller at noen kan teste heatkiller blokka på zotac 970.

Lenke til kommentar

Du skal kunne oppdage skjermkortet uavhengig med SLI, som kun er en funksjon for å kombinere ytelsen i spill.

Så du trenger ikke SLI-bro, og du trenger faktisk ikke noe driver en gang. Eneste kravet er at begge to er koblet til strøm, og sitter skikkelig ned i en tilfeldig PCI-e slot. Så hvis de ikke kommer opp i enhetsbehandling da, (måtte det være som f.eks "VGA - graphic card", "Unknown display adapter". eller som det faktiske navnet) så ville jeg sjekket at begge slottene og begge kortene funker.

1. Sett kort 1 ned i slot 1. Funker det? Hvis ja, gå videre til punkt:

2. Sett kort 2 ned i slot 1. Funker det? Hvis ja, gå videre til punkt:

3. Sett kort 1 ned i slot 2. Funker det? Hvis ja, gå videre til punkt:

4. Sett kort 2 ned i slot 2. Funker det? Hvis ja, gå videre til punkt:

5. Sett begge kortene ned i begge slottene. Gå i sikkermodus og sjekk enhetsbehandling derfra. Kommer det opp noen kort som spørsmålstegn, eller kommer det opp to kort under display adapters?

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Et gammelt CFX/SLI triks var vel å sette inn det ene kortet, slå på PC og installer drivere manuelt. Slå av PC, sett inn det andre kortet, slå på PC og la driverne installere seg automatisk. Slå av PC, sett på SLI/CFX-bro, slå på og så er det oppe å går.

Det var litt mer krøkkete "den gang da" og ikke sikkert det betyr noe i dag.

Generelt er feilsøkingen nevnt over her veien å gå.

Lenke til kommentar

Jeg får rundt 12 000 poeng med 980 x2 på stock clock (SLI er aktivert i Nvidia kontroll panelet).... Noe som ikke stemmer. Får helder ikke overclocket CPUen da Asus hovedkorte sende meg rett til "overclock failed" skjermen ved bootup, uansett hvor lite jeg har clocket. Vært en problemfylt build hele denne PCen...

Det er noe merkelig med vanlig FireStrike. Laster ikke kortene skikkelig i SLI. Sliter med det samme med 780Ti Classy på faseriggen. Kjør Extreme istedet :)

Lenke til kommentar

Det pleide jo å laste 2 kort riktig tidligere... Dumme med Extreme er at noobs uten lisens ikke får kjørt det :p

Kan forøvrig meddele at DI Trondheim har 6 stk MSI 970 Gaming-kort igjen. Ingen EVGA 980SC igjen, men vi får inn flere!

Endret av DuraN
Lenke til kommentar

Du skal kunne oppdage skjermkortet uavhengig med SLI, som kun er en funksjon for å kombinere ytelsen i spill.

Så du trenger ikke SLI-bro, og du trenger faktisk ikke noe driver en gang. Eneste kravet er at begge to er koblet til strøm, og sitter skikkelig ned i en tilfeldig PCI-e slot. Så hvis de ikke kommer opp i enhetsbehandling da, (måtte det være som f.eks "VGA - graphic card", "Unknown display adapter". eller som det faktiske navnet) så ville jeg sjekket at begge slottene og begge kortene funker.

5. Sett begge kortene ned i begge slottene. Gå i sikkermodus og sjekk enhetsbehandling derfra. Kommer det opp noen kort som spørsmålstegn, eller kommer det opp to kort under display adapters?

Takk for utfyllende svar:) Flyttet kortet som stod i slot 2 ned i slot 3, og da fungerte det, men har ikke nok lang sli-bride der, samt at ytelsen går ned til 4x :( Kommer ikke bilde fra noen kort fra slot 2. Defekt?

Lenke til kommentar

Takk for utfyllende svar:) Flyttet kortet som stod i slot 2 ned i slot 3, og da fungerte det, men har ikke nok lang sli-bride der, samt at ytelsen går ned til 4x :( Kommer ikke bilde fra noen kort fra slot 2. Defekt?

x4 slot'n skal ikke brukes i denne sammenheng. Har du noen andre kort (et eller anna) du kan teste i den grå/hvite porten? Hva har du satt på "Initiate Graphics Adapter" i BIOS?

• Liker 1
Lenke til kommentar

x4 slot'n skal ikke brukes i denne sammenheng. Har du noen andre kort (et eller anna) du kan teste i den grå/hvite porten? Hva har du satt på "Initiate Graphics Adapter" i BIOS?

Prøvde å skifte "Graphics adpter fra auto til pcie, ingen forandring. Prøvde også det gamle 7970 kortet i slot 2, ingen bilde.

Lenke til kommentar

Tenker jeg skal pensjonere mitt TriFire oppsett.

Men jeg klarer ikke å bestemme meg for om jeg skal gå for 2x 970 eller 1x 980 nå + evt. et til senere.

1080p 144Hz er hva jeg rocker på skjermfronten.

Kommer til å overklokke med kjøleren som står på kortene.

Hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
Vo0do0, den 26 Sept 2014 - 12:29, sa:Vo0do0, den 26 Sept 2014 - 12:29, sa:Vo0do0, den 26 Sept 2014 - 12:29, sa:

Tenker jeg skal pensjonere mitt TriFire oppsett.

Men jeg klarer ikke å bestemme meg for om jeg skal gå for 2x 970 eller 1x 980 nå + evt. et til senere.

1080p 144Hz er hva jeg rocker på skjermfronten.

Kommer til å overklokke med kjøleren som står på kortene.

Hva gjør jeg?

Hvis penger er en faktor hadde jeg definitivt gått for 2x 970.

Det er søren meg lite ekstra å hente på 980 kortene, men de koster jo vanvittig mye mer, plus i 1080p virker 2x980 helt unødvendig.

Billigste løsning i dag:

970 sli ca 5400kr

980 sli ca 9000kr

bf4_1920_1080.gif

Endret av Brahmeister
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...