BALT3 Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 (endret) I følge coolingconfigurator så passer EK sine 760-blokker på Zotac 970. Da skal jeg benytte meg av MPX sitt tilbud og skaffe meg 970 SLi og vannkjøling med en gang. Endret 25. september 2014 av BALT3 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 Jeg forbinder Zotac med et jallamerke, tar jeg feil? Nei. Kjøper du Zotac kjøp referanse iallefall. AMP!-kortene pleide å være referansemodeller med ekstra VRMs, er det ikke slik lengre? Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 Trenger forslag, har ikke fomlet med OC siden 680 gtx så har vært ute av highend skjermort kjøret en stund. Henter 980 gtx etter jobb, kan noen anbefale program for OC? (afterburner fortsatt ok?), samt forslag på 24\7 innstillinger på 980 gtx med referanse kjøler? (gidder ikke stille på volt etc). Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 Prec. 16 var egentlig litt jævlig å bruke. Så lastet ned nyeste versjon av Msi afterburner ) Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 Jeg forbinder Zotac med et jallamerke, tar jeg feil? Nei. Kjøper du Zotac kjøp referanse iallefall. AMP!-kortene pleide å være referansemodeller med ekstra VRMs, er det ikke slik lengre? Vet ikke. Men hadde flere 780 kort med referanse-PCB der kjøleren ikke toucha minnebrikker osv. Så med referanse mener jeg både PCB og kjøler, helst. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 Ser forresten ut som den store AMD hemmeligheten i dag var kun R9 285 lansering i india. Så ikke noe nytt der desverre. Hadde håpet på en storlansering og priskrig med nvidia Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 Det var regnet som EKSTREMT usannsynlig all den tid Asetek har bekreftet at avtalen på levering av den nye kjøleløsningen er fra 1. kvartal 2015. Så ikke forvent noe R9 390X før den tid. Lenke til kommentar
Airdoodle Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 Kan noen forklare meg hva referansekort er og hva alternativet er? Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 (endret) Kan noen forklare meg hva referansekort er og hva alternativet er? Kort fortalt; Referansekort er rett og slett kort som bruker designet til nVidia. Alternativet er egne design fra produsentene. Eksempel: Referanse til venstre og egetdesigna kort til høyre. Begge fra Gigabyte Endret 25. september 2014 av Apox 1 Lenke til kommentar
Airdoodle Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 Kan noen forklare meg hva referansekort er og hva alternativet er? Kort fortalt; Referansekort er rett og slett kort som bruker designet til nVidia. Alternativet er egne design fra produsentene. Eksempel: Referanse til venstre og egetdesigna kort til høyre. Begge fra Gigabyte Det handler primært om kjøling og kortets ytre? Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 Kan noen forklare meg hva referansekort er og hva alternativet er? Kort fortalt; Referansekort er rett og slett kort som bruker designet til nVidia. Alternativet er egne design fra produsentene. Eksempel: Referanse til venstre og egetdesigna kort til høyre. Begge fra Gigabyte Det handler primært om kjøling og kortets ytre? Kortets kretskort (PCB) og dets layout, samt kjøler. Lenke til kommentar
Airdoodle Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 Jeg har som regel skjermkortene et par år hver gang jeg kjøper. Tenker nå å kjøpe 970, men er usikker på hvilket av kortene jeg bør satse på. Har lest gode anmeldelser av både Asus Strix og Gigabytes G1 Gaming. Ser de billigste variantene av 970 ligger på 2595,- mens Strix og G1 Gaming ligger på rundt 3190,-. Er det verdt å betale de ekstra hundrelappene for de to sistnevnte modellene, og hvilket av de ville du i så fall kjøpt? Lenke til kommentar
rhym Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 (endret) De to var testet her mot et til kort du heller bør kjøpe til 3190,- (fri frakt fra netonnet) MSI GeForce GTX 970 Gaming 4G Twin Frozr V. That brings us to the MSI GTX 970 Gaming 4G, and of the three it's this one that stands out as the best. The slightly lower than dual slot height of the cooler also makes it a good choice for those looking to run two GTX 970 cards in SLI. Furthermore, it has the beefiest power delivery system of all three cards, and with this we managed to overclock it to a level that actually surpassed the GTX 980 at stock speeds. Your mileage may vary, of course, but this is undeniably a fantastic result. Add in the super quiet operation and semi-passive cooling mode, and you've got yourself a truly awesome graphics card. Personlig kjøpte jeg heller stock Zotac'en på mpx for 2595,- . For stor prisforskjell. *edit* huska feil, G1 Gaming var ikke med i den testen. Men hvis den er på samme nivå som Strix så taper den vel allikevel Endret 25. september 2014 av rhym Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 Yeah! Fikk kortene mine kun 18 timer etter at jeg bestilte dem. Her er resultatet fra 3DMark11 Basic. 1x HD 5870: 4881 poeng 1x GTX 970: 13.653 2x GTX 970: 19.190 Den runden jeg kjørte med kun ett av de nye kortene ble visst ikke lagret. Kan man maks lagre ett resultat hvis man ikke betaler? Jeg skulle likt å sammenligne scoren for Graphics, men jeg orker ikke å ta ut et kort bare for å kjøre testen på nytt igjen med kun det ene. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 Hvorfor ikke bare slå av SLI i driveren Lenke til kommentar
Tommelom Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 Hadde selv nesten bestemt meg for MSI 970, men kom over Zotac'en til nevnte 2600. For mellomlegget kan man jo nesten kjøpe vannkjøling til kortet. Noen særes grunn til å holde seg unna Zotac? Selvsagt ikke så stille som MSI, men er det andre forskjeller? Lenke til kommentar
rhym Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 (endret) Den runden jeg kjørte med kun ett av de nye kortene ble visst ikke lagret. Kan man maks lagre ett resultat hvis man ikke betaler? Jeg skulle likt å sammenligne scoren for Graphics, men jeg orker ikke å ta ut et kort bare for å kjøre testen på nytt igjen med kun det ene. Leste akkurat en test (gidder ikke å grave den opp igjen) der det ble fastslått at 2x GTX 970 oppnår 167% av ytelsen til et enkelt GTX 670 (i snitt, over mange spill ala Crysis 3, Battlefield 4 etc) i 1440p, 4xAA. Og 147% i 1080p, 4xAA. Så det er vel noe av det du kan forvente deg. 3DMark har en litt mer...filosofisk tilnærming Research før jeg kjøpte meg et enkelt kort, må vel sette i et til når Oculus Rift skal drives neste sommer Endret 25. september 2014 av rhym Lenke til kommentar
Woodkid Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 Skaffet meg nylig MSI 970 og fikk testet i firestrike (ikke extreme). Usikker på hvor gode resultatene er, men holder vel for en som er sht når det gjelder overklokking. http://www.3dmark.com/fs/2812103 Lenke til kommentar
Ziff Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 Jeg hater å styre med å kjøre MSI AB eller diverse andre programmer som kan kræsje eller ikke risikere å fungere med nye drivere. Er det mulig å bare modde bios så klokkehastigetne endres permanent? Husker jeg gjorde dette på GF3 for 10 år siden. Lenke til kommentar
eyvind1 Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 Skaffet meg nylig MSI 970 og fikk testet i firestrike (ikke extreme). Usikker på hvor gode resultatene er, men holder vel for en som er sht når det gjelder overklokking. http://www.3dmark.com/fs/2812103 Er like under det jeg får med 2 stk 680. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå