Snuggis Skrevet 29. juli 2016 Del Skrevet 29. juli 2016 Og der kom 900 serien i legacy...det gikk fort, serlig med tanke på TI..blir dårlig med optimalisering av driverene der fremover da...? http://pokde.net/blog/nvidia-maxwell-legacy-products/ Er ikke det jævlig tidlig? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 29. juli 2016 Del Skrevet 29. juli 2016 Og der kom 900 serien i legacy...det gikk fort, serlig med tanke på TI..blir dårlig med optimalisering av driverene der fremover da...? http://pokde.net/blog/nvidia-maxwell-legacy-products/ Er ikke det jævlig tidlig? Nåja, det er jo ikkje krise enda... Men noen liker jo å krisemaksimere alt på internett Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 29. juli 2016 Del Skrevet 29. juli 2016 (endret) Nåja, det er jo ikkje krise enda... Men noen liker jo å krisemaksimere alt på internett Lett for deg å si det Nizzen som hele tida kjøper det nyeste. nVidia vil helt klart at folk skal over på Pascal så fort som mulig og gjør derfor dette. Skjønner dem jo, men hva med dem som kjøpte 2 eller 3 stk Titan X for 1 år siden da? Særlig når man leser dette : Gamers who are running SLI configurations may also face issues if support for multi-GPU is missing, as new drivers won’t bring them any joy. Maxwell burde ikke ha vært på lagacy listen riktig enda. Er jo en positiv ting da, da slipper man å oppdatere drivere så lenge de man har er stabile og spilla man spiller funker uten nevneverdige problemer Endret 29. juli 2016 av Betroz 2 Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 29. juli 2016 Del Skrevet 29. juli 2016 Å gjøre ett år gamle kort legacy er jo helt på trynet. 7 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 29. juli 2016 Del Skrevet 29. juli 2016 (endret) GTX 780 fungerer flott enda på nye spill, så det er håp enda Ta det som står der med en klype salt, fordi gamle kort funker enda med nye sliprofiler... Endret 29. juli 2016 av Nizzen Lenke til kommentar
Koven Skrevet 30. juli 2016 Del Skrevet 30. juli 2016 GTX 780 fungerer flott enda på nye spill, så det er håp enda Ta det som står der med en klype salt, fordi gamle kort funker enda med nye sliprofiler... Dette viser kanskje hvor bra DX11-driverene er for Nvidia... kanskje Nvidia har innsett at dem ikke har noe mer å gå på når det gjelder DX12 med 900-arkitekturen, og at dem heller vil at folk skal gå over til pascal! Jeg tror at slaget er tapt for maxwell når det gjelder DX12 og vulkan! Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 30. juli 2016 Del Skrevet 30. juli 2016 Nå som jeg må ha mitt 980Ti på luft må jeg finne en bedre kjøler enn den som fulgte med. Har noen av dere tips? Hva er en Titan X/980Ti ref. EK blokk verdt? Acetal/Nickel versjonen. Lenke til kommentar
00034343 Skrevet 3. august 2016 Del Skrevet 3. august 2016 (endret) Nå som jeg må ha mitt 980Ti på luft må jeg finne en bedre kjøler enn den som fulgte med. Har noen av dere tips? Hva er en Titan X/980Ti ref. EK blokk verdt? Acetal/Nickel versjonen. Jeg vurderer https://www.amazon.com/EVGA-Hybrid-GeForce-Cooling-400-HY-0996-B1/dp/B00ZQ4PFX2 Jeg orker ikke overklokke, så der er problemet mitt. Endret 3. august 2016 av Dr Jones Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 7. august 2016 Del Skrevet 7. august 2016 (endret) Nvidia offers $30 to GTX 970 customers in class action lawsuit over RAM Nvidia settles GTX970 false advertising lawsuit How to get $30 refund for 970? Gjelder dette bare for folk som bor i USA og har kjøpt 970? Siden rettsaken har vært i USA. Endret 7. august 2016 av Gnålern Lenke til kommentar
La Menthe Skrevet 7. august 2016 Del Skrevet 7. august 2016 (endret) GTX 780 fungerer flott enda på nye spill, så det er håp enda Hva er din definisjon av flott? At den har tapt så mye ytelse at et eldre 7970 (R9 280X) yter på nivå med det, når det lå 20% bak for et par år siden? Mange liker å prishøye AMD for å ha tatt igjen Nvidia. Men i virkeligheten har ikke AMD gjort en eneste ting; det er Nvidias labre tilnærming som har skylden. Noe av det samme ser vi med 900-serien. Til tross for den konstante brølinga fra samtlige om at Maxwell hadde asynch compute ("driverne er ikke aktivert enda"), og at det hadde DX12-støtte, så er vi nå at Maxwell-arkitekturen er ubrukelig på DX12/Vulkan sammenlignet med Pascal. Endret 7. august 2016 av La Menthe Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 7. august 2016 Del Skrevet 7. august 2016 (endret) GTX 780 fungerer flott enda på nye spill, så det er håp enda Hva er din definisjon av flott? At den har tapt så mye ytelse at et eldre 7970 (R9 280X) yter på nivå med det, når det lå 20% bak for et par år siden? Mange liker å prishøye AMD for å ha tatt igjen Nvidia. Men i virkeligheten har ikke AMD gjort en eneste ting; det er Nvidias labre tilnærming som har skylden. Noe av det samme ser vi med 900-serien. Til tross for den konstante brølinga fra samtlige om at Maxwell hadde asynch compute ("driverne er ikke aktivert enda"), og at det hadde DX12-støtte, så er vi nå at Maxwell-arkitekturen er ubrukelig på DX12/Vulkan sammenlignet med Pascal. Hva er det du egentlig vil? Drit i Amd i en nvidia tråd da... Endret 7. august 2016 av Nizzen Lenke til kommentar
Koven Skrevet 7. august 2016 Del Skrevet 7. august 2016 GTX 780 fungerer flott enda på nye spill, så det er håp enda Hva er din definisjon av flott? At den har tapt så mye ytelse at et eldre 7970 (R9 280X) yter på nivå med det, når det lå 20% bak for et par år siden? Mange liker å prishøye AMD for å ha tatt igjen Nvidia. Men i virkeligheten har ikke AMD gjort en eneste ting; det er Nvidias labre tilnærming som har skylden. Noe av det samme ser vi med 900-serien. Til tross for den konstante brølinga fra samtlige om at Maxwell hadde asynch compute ("driverne er ikke aktivert enda"), og at det hadde DX12-støtte, så er vi nå at Maxwell-arkitekturen er ubrukelig på DX12/Vulkan sammenlignet med Pascal. Hva er det du egentlig vil? Drit i Amd i en nvidia tråd da... Og du har aldri nevnt nvidia i en AMD tråd? 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 7. august 2016 Del Skrevet 7. august 2016 GTX 780 fungerer flott enda på nye spill, så det er håp enda Hva er din definisjon av flott? At den har tapt så mye ytelse at et eldre 7970 (R9 280X) yter på nivå med det, når det lå 20% bak for et par år siden? Mange liker å prishøye AMD for å ha tatt igjen Nvidia. Men i virkeligheten har ikke AMD gjort en eneste ting; det er Nvidias labre tilnærming som har skylden. Noe av det samme ser vi med 900-serien. Til tross for den konstante brølinga fra samtlige om at Maxwell hadde asynch compute ("driverne er ikke aktivert enda"), og at det hadde DX12-støtte, så er vi nå at Maxwell-arkitekturen er ubrukelig på DX12/Vulkan sammenlignet med Pascal. Hva er det du egentlig vil? Drit i Amd i en nvidia tråd da... Og du har aldri nevnt nvidia i en AMD tråd?Jeg spurte ikkje deg Lenke til kommentar
La Menthe Skrevet 7. august 2016 Del Skrevet 7. august 2016 (endret) Poenget jeg prøver å få fram er at GTX 780 har mistet 20% av ytelsen, og jeg bruker det for å underbygge klagemålet flere brukere har ovenfor et selskap som lar sin eldre kort dø, for å tvinge folk til å kjøpe deres nye produkter. Sammenligningen med R9 280X var for å gi deg et klarere bilde over det store tilbakesteget 700-serien har tatt. Endret 7. august 2016 av La Menthe Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 7. august 2016 Del Skrevet 7. august 2016 Poenget jeg prøver å få fram er at GTX 780 har mistet 20% av ytelsen, og jeg bruker det for å underbygge klagemålet flere brukere har ovenfor et Nvidia som lar sin eldre kort ligge ut og dø, for å tvinge folk til å kjøpe deres nye produkter. Sammenligningen med R9 280X var for å gi deg et klarere bilde over hvor stor tilbakesteg 700-serien har tatt. 780 overklokker like bra og yter like bra som før, så det må da være greitt? Folk bytter jo ikkje akkurat fra 780 til 280x nå i 2016... Har man 780 i dag, så gir man jo faen i 280x uansett... Er man ikkje fornøyd med 780 i dag, så er det jo bare å kjøpe et bedre skjermkort. F.eks 1080 eller titan xp. Lag en egen tråd for nVidia vs Amd, siden du liker å diskutere det så godt 1 Lenke til kommentar
La Menthe Skrevet 7. august 2016 Del Skrevet 7. august 2016 (endret) Hva har hvordan GTX 780 overklokker med saken å gjøre? Vi sitter her og snakker om at Nvidia etterlater kortene sine for å dø, og jeg viser til hvordan et GTX 780 mistet 20% av ytelsen sin over årene. Hvordan du kan sette til side dette faktumet, er meg en gåte... Er man ikkje fornøyd med 780 i dag, så er det jo bare å kjøpe et bedre skjermkort. F.eks 1080 eller titan xp. Så folk som kjøper grafikkort, må bare akseptere at kortene deres blir "obsolete" etter 2-3 år? Lag en egen tråd for nVidia vs Amd, siden du liker å diskutere det så godt Jeg foretrekker å diskutere Nvidia-kort i denne tråden, slik jeg nå gjør. Det var ei heller jeg som startet denne diskusjonen; jeg kom bare inn med min input om saken. Lite visste jeg at et lite "push" av meg, der jeg stilte deg til veggs for påstanden din, skulle utløse en sånn raseri i deg... Endret 7. august 2016 av La Menthe 2 Lenke til kommentar
La Menthe Skrevet 7. august 2016 Del Skrevet 7. august 2016 780 overklokker like bra og yter like bra som før Løgn. GTX 780 yter 20% dårligere enn før. Dette vet du fordi jeg ga deg referanse på det lenger oppe, og har gjort det samtlige andre ganger andre steder, i tillegg til å repetere det i det uendelige på Maskinvare-forumet. 2 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 7. august 2016 Del Skrevet 7. august 2016 Jeg skrev: "GTX 780 fungerer flott enda på nye spill, så det er håp enda" Det stemmer jo, så hva er problemet? Det er jo ikkje slik at det ikkje fungerer. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 7. august 2016 Del Skrevet 7. august 2016 780 overklokker like bra og yter like bra som før Løgn. GTX 780 yter 20% dårligere enn før. Dette vet du fordi jeg ga deg referanse på det lenger oppe, og har gjort det samtlige andre ganger andre steder, i tillegg til å repetere det i det uendelige på Maskinvare-forumet. Så hvis man spillte bf4 ved release og fikk 100fps, så får man nå 80fps med samme instillinger nå? Løgn eller fakta? Bevis det du Lenke til kommentar
IceHeim Skrevet 7. august 2016 Del Skrevet 7. august 2016 Om nVidia faktisk har gjort kortet dårligere f.eks. iform av drivere som ikke lenger yter det samme som eldre drivere så er dette veldig sleipt. Skulle det bare være at AMD blir mer optimalisert over tid så ser jeg ikke problemet, annet enn at det er synd for AMD som ikke får vist styrken til kortet før det er "avleggs". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå