Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Får mitt andre 980Ti idag regner jeg med.

 

Hvordan yter to av disse @1500 i spill på 1440P/144hz?

 

Med et kort klarte jeg med ganske bra med OC i f.eks battlefield 4. 

 

Fant ikke så gode tester på nettet (i min mening) og vil høre deres brukererfaringer. Ene kortet mitt er på vann, nye vil være på luft. Tipper at det går greit.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Får mitt andre 980Ti idag regner jeg med.

 

Hvordan yter to av disse @1500 i spill på 1440P/144hz?

 

Med et kort klarte jeg med ganske bra med OC i f.eks battlefield 4. 

 

Fant ikke så gode tester på nettet (i min mening) og vil høre deres brukererfaringer. Ene kortet mitt er på vann, nye vil være på luft. Tipper at det går greit.

Kjører 2x 980 Ti sammen med [email protected]. I BF4 på max settings ruller den stort sett på 144fps, får noen dips ned mot 100 når det er mye action. Tror ikke det er skjermkortene som bremser.

 

På GTAV mener jeg at jeg ligger rundt 100FPS i snitt. Kjører korta på stock frekvens (Asus Strix), har de i ett H440 kabinett så ikke allverdens kjøling.

Lenke til kommentar

Veldig sent ute til 980Ti festen men er ikke lenge siden jeg kjøpte meg ett kort. Jeg kjøpte brukt på Finn og tester bare om det yter som det skal. Kan ikke all verden om benchmarking og sånn men har kjørt Heaven og Fire Strike, og jeg lurte på om dere kunne gi tilbakemelding på om resultatene ser greie ut:

 

Har en 4690k Cpu og kjører 1440p skjerm om det er viktig :)

 

Fire Strike: 14686

Grafikk: 19293

Fysikk: 8889

Kombinert: 8102

 

Heaven: 2419

Fps:96.0 (Min 33,5. max 190,2)

 

Kjørte med disse innstillingene:

1.) 1920x1080, Fullscreen, 8x Anti-Aliasing
2.) Ultra Quality
3.) Extreme Tessellation

 

Håper noen gidder å ta en kikk og gi en tilbakemelding, men uansett så går det rimelig mye bedre enn med det gamle 680 jeg har hatt til nå :D

Lenke til kommentar

 

Så jeg ligger under det jeg burde? CPU går på 4.5ghz vet ikke hva minnet kjører. Hvordan finner jeg ut det?

 

Så du har den allerede på 4.5. Er så lenge siden jeg brukte 3DMark. Noen andre kan vel svare deg bedre her.

 

Ja Hovedkortet hadde slik OC knapp i UEFI som kjørte opp

prossesor og minne på automatisk overklokk.

Lenke til kommentar

 

 

Så jeg ligger under det jeg burde? CPU går på 4.5ghz vet ikke hva minnet kjører. Hvordan finner jeg ut det?

 

Så du har den allerede på 4.5. Er så lenge siden jeg brukte 3DMark. Noen andre kan vel svare deg bedre her.

 

Ja Hovedkortet hadde slik OC knapp i UEFI som kjørte opp

prossesor og minne på automatisk overklokk.

 

 Auto OC = ikke alltid så smart. Sjangsen for at overklokken din ikke er helt stabil er der, eller at CPU volten er altfor høy i forhold til nødvendig. Beste er å overklokke manuellt/selv.

Lenke til kommentar

Veldig sent ute til 980Ti festen men er ikke lenge siden jeg kjøpte meg ett kort. Jeg kjøpte brukt på Finn og tester bare om det yter som det skal. Kan ikke all verden om benchmarking og sånn men har kjørt Heaven og Fire Strike, og jeg lurte på om dere kunne gi tilbakemelding på om resultatene ser greie ut:

 

Har en 4690k Cpu og kjører 1440p skjerm om det er viktig :)

 

Fire Strike: 14686

Grafikk: 19293

Fysikk: 8889

Kombinert: 8102

 

Heaven: 2419

Fps:96.0 (Min 33,5. max 190,2)

 

Kjørte med disse innstillingene:

1.) 1920x1080, Fullscreen, 8x Anti-Aliasing

2.) Ultra Quality

3.) Extreme Tessellation

 

Håper noen gidder å ta en kikk og gi en tilbakemelding, men uansett så går det rimelig mye bedre enn med det gamle 680 jeg har hatt til nå :D

 

Du kan sammenligne med mitt system, nokså lik bare litt eldre CPU.

http://www.3dmark.com/compare/fs/9008763/fs/9003108#

 

Det der er mitt system stock vs OC. (gpu går høyere men men)

Lenke til kommentar

Etter at jeg gikk over til 1440P har jeg litt lyst til å oppgradere 970 kortet, men er usikker.

Enten blir det ett brukt 980ti, 1080 eller så blir det å vente på 1080ti å se hva som skjer da.

980ti koster jo også "bare" 2500kr mindre enn 1080 på finn og skal man kjøpe nytt kan man like greit kjøpe 1080.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...