Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

 

Kan vi få en oppsummering her av hvor høy clock 980ti brukerne har klart? Jeg kommer ikke forbi 1396 og er ganske misfornøyd med det. Har jeg bare fått ett mandags kort?

Hvordan leser du av frekvensen?
GPU-Z
Eller msi afterburner, eller et annet tilsvarende program fra Asus, Gigabyte, Evga etc...
Poenget mitt er at du kan få "feil" resultat avhengig av hvor du leser av. GPU-Z feks viser forskjellig ifra standarskjermen og sensoravlesning.

 

Jeg vet jo selvsagt hvordan man kan lese av :p

Hmm så jeg skal lese av ett annet sted mener du? I afterburner vises ikke boost clock, så derfor har jeg kun brukt GPU-Z.

 

Afterburner viser da boost clock helt fint. Sett på OSD monitoring, får du et fint overlay oppe til venstre :)

Lenke til kommentar

Det er en bug i nVidia driverene (365.19) som gjør at i nVidia kontroll panelet, under 'Manage 3D settings', så resetter den Vsync til On selv om jeg har satt den til av. Siden jeg har en G-Sync skjerm så vil jeg jo ikke ha Vsync på der! Så hver gang jeg skal spille må jeg inn og sette Vsync til off... Flere her som har lagt merke til dette?

 

Fant en til på nettet som også har denne buggen : her.

Lenke til kommentar

Det er en bug i nVidia driverene (365.19) som gjør at i nVidia kontroll panelet, under 'Manage 3D settings', så resetter den Vsync til On selv om jeg har satt den til av. Siden jeg har en G-Sync skjerm så vil jeg jo ikke ha Vsync på der! Så hver gang jeg skal spille må jeg inn og sette Vsync til off... Flere her som har lagt merke til dette?

 

Fant en til på nettet som også har denne buggen : her.

 

Det som beskrives er absolutt en bug, settings bør jo absolutt kunne lagres. Men jeg er usikker på om dette berører deg, ettersom du mener du ikke trenger V-Sync fordi du har G-Sync. Litt dumt sagt så er G-Sync det samme som V-Sync. Eneste forskjell er at skjermens oppdateringsfrekvens er dynamisk.

 

I begynnelsen kunne ikke G-Sync skjermer ha V-Sync skrudd av. Derfor var det heller ingen settings i kontroll panelet for å justere dette. Slik G-Sync fungerte på dette tidspunktet var slik at om skjermkortet ditt produserte mer fps enn skjermens høyeste oppateringsfrekvens. Så ble i praksis skjermen en helt vanlig skjerm med V-Sync skrudd på. For folk som får 300fps i SC:GO betyr det at på en 144Hz G-Sync skjerm med V-Sync skrudd på, så ble over halvpartene av frame'ene kastet i søpla. Løsningen for de som velger det, er altså nå, å skru av V-Sync. Dette trer da i kraft over 144fps.

 

Så om du har G-Sync skrudd på, og V-Sync skrudd av, så betyr det at du får tearing fritt bilde under 144fps, men at når skjermkortet lager mer fps enn det, så får du også tearing i bildet. Mens med både G-Sync og V-Sync på, så får du aldri tearing, men du får heller aldri vist mer enn 144fps.

 

Meg bekjent, så fungerer ikke ULMB med G-Sync på, og det er vel egentlig litt av grunnen til at man også kan skru av G-Sync slik at skjermen vil oppføre seg som en helt vanlig skjerm. I tillegg til at det kanskje finnes spill og applikasjoner som ikke takler G-Sync..

Lenke til kommentar

Det er en bug i nVidia driverene (365.19) som gjør at i nVidia kontroll panelet, under 'Manage 3D settings', så resetter den Vsync til On selv om jeg har satt den til av. Siden jeg har en G-Sync skjerm så vil jeg jo ikke ha Vsync på der! Så hver gang jeg skal spille må jeg inn og sette Vsync til off... Flere her som har lagt merke til dette?

 

Fant en til på nettet som også har denne buggen : her.

Du skal ha begge på :) Bare slå av G-Sync når man bencher  ;)

Lenke til kommentar

 

Det er en bug i nVidia driverene (365.19) som gjør at i nVidia kontroll panelet, under 'Manage 3D settings', så resetter den Vsync til On selv om jeg har satt den til av. Siden jeg har en G-Sync skjerm så vil jeg jo ikke ha Vsync på der! Så hver gang jeg skal spille må jeg inn og sette Vsync til off... Flere her som har lagt merke til dette?

 

Fant en til på nettet som også har denne buggen : her.

 

Det som beskrives er absolutt en bug, settings bør jo absolutt kunne lagres. Men jeg er usikker på om dette berører deg, ettersom du mener du ikke trenger V-Sync fordi du har G-Sync. Litt dumt sagt så er G-Sync det samme som V-Sync. Eneste forskjell er at skjermens oppdateringsfrekvens er dynamisk.

 

I begynnelsen kunne ikke G-Sync skjermer ha V-Sync skrudd av. Derfor var det heller ingen settings i kontroll panelet for å justere dette. Slik G-Sync fungerte på dette tidspunktet var slik at om skjermkortet ditt produserte mer fps enn skjermens høyeste oppateringsfrekvens. Så ble i praksis skjermen en helt vanlig skjerm med V-Sync skrudd på. For folk som får 300fps i SC:GO betyr det at på en 144Hz G-Sync skjerm med V-Sync skrudd på, så ble over halvpartene av frame'ene kastet i søpla. Løsningen for de som velger det, er altså nå, å skru av V-Sync. Dette trer da i kraft over 144fps.

 

Så om du har G-Sync skrudd på, og V-Sync skrudd av, så betyr det at du får tearing fritt bilde under 144fps, men at når skjermkortet lager mer fps enn det, så får du også tearing i bildet. Mens med både G-Sync og V-Sync på, så får du aldri tearing, men du får heller aldri vist mer enn 144fps.

 

Meg bekjent, så fungerer ikke ULMB med G-Sync på, og det er vel egentlig litt av grunnen til at man også kan skru av G-Sync slik at skjermen vil oppføre seg som en helt vanlig skjerm. I tillegg til at det kanskje finnes spill og applikasjoner som ikke takler G-Sync..

 

 

Stemmer, men slik jeg har fortstått det så skaper Vsync mer input lag, og derfor verdt å ha av uansett for meg. Skjermen min har 165 Hz, og selv om G-Sync er av over den grensa, så ser jeg ikke noe til screen tearing mens jeg spiller Battlefield 4 iallefall, så sant jeg ikke bevisst ser etter det da. Men denne nvidia kontroll panel buggen ikke var der med 262.00 driveren som funka veldig bra. Grunnen til at jeg har lagt inn en nyere driver er pga nye spill som Doom.

 

Hvilke spill takler ikke G-Sync da?

Lenke til kommentar

 

 

 

Du skal ha begge på :) Bare slå av G-Sync når man bencher ;)

Hva med økt input lag med V-Sync på da?

Er det noe du merker i spill?

Det kan avgjøre en skyteduell mellom meg og en annen i BF4 kanskje?
Skyld heller på gamle hjerneseller da ;)

 

G-sync med vsync er ikkje det samme som bare v-sync.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

G-sync med vsync er ikkje det samme som bare v-sync.

 

Ja hjernecellene mine begynner å bli grå :p

 

Nizzen har du Vsync på i NV ctrl panel da? Tanken min er bare å minimere input lag, men hvis det ikke spiller noen rolle når man også har på G-sync så... Noen som har fakta her?

Lenke til kommentar

 

G-sync med vsync er ikkje det samme som bare v-sync.

Ja hjernecellene mine begynner å bli grå :p

 

Nizzen har du Vsync på i NV ctrl panel da? Tanken min er bare å minimere input lag, men hvis det ikke spiller noen rolle når man også har på G-sync så... Noen som har fakta her?

Har v-sync på, fordi jeg synes det blir veldig smooth :)

 

Har klart meg med v-sync og g-sync siden Swift kom :)

 

Ikkje værre enn å teste selv. Poenget med g-sync er jo også at det gir v-sync lav inputlag i forhold til bare v-sync.

Lenke til kommentar

Når du slår på gsync har ikke vsync-innstillingen noen effekt. Grafikkdriveren overstyrer denne uansett om gsync er aktivert. Altså, ingen forskjell på gsync alene og gsync+vsync. Men det er stor forskjell på gsync og vsync; anbefaler å ta en titt på youtube for detaljerte forklaringer.

G-sync + vsync capper fps til skjermens frekvens. G-sync uten v-sync eliminerer tearing ved fps under skjermens frekvens.

 

 

Har du g-syncskjerm, så kan du teste dette selv :)

 

Jeg har hatt 6 stk g-syncskjermer :p

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Her er hva nVidia sa om dette :

 

For enthusiasts, we’ve included a new advanced control option that enables G-SYNC to be disabled when the frame rate of a game exceeds the maximum refresh rate of the G-SYNC monitor. For instance, if your frame rate can reach 250 on a 144Hz monitor, the new option will disable G-SYNC once you exceed 144 frames per second. Doing so will disable G-SYNCs goodness and reintroduce tearing, which G-SYNC eliminates, but it will improve input latency ever so slightly in games that require lighting fast reactions.

 

Så input lag vil øke når fps går over skjermens Hz når V-Sync er On i NV ctrl, som jeg trodde. Hva som menes med "ever so slightly", kan man lure på. Pro CS:GO spillere merker det, men om jeg vil det...tja.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Jeg fant dette på Geforce forum :

 

When you enable G-Sync in the "Set up G-SYNC" menu in the nvidia control panel, it changes the settings in the "Global Settings" tab in the "Manage 3D Settings" section of the control panel. Specifically it forces VSYNC to always be on. You can't turn it off.


To clarify: while G-SYNC is enabled you can click on the "Vertical sync" option (in "Global Settings" tab in "Manage 3D Settings" section) and change it to "off" but when you do this it causes the "Monitor Technology" option to revert to "Fixed Refresh" instead of G-SYNC and also turns G-SYNC off in the "Set up G-SYNC" section of the nvidia control panel. Thus effectively meaning you seemingly can't have G-SYNC enabled in any circumstance without also having the control panel auto enabling VSYNC as well. You can no longer ONLY have G-SYNC on and have the "Vertical sync" option off, because doing this just turns G-SYNC off entirely within the control panel.

 

Så best å bare la nVidia driverene styre dette da (så lenge G-Sync er på selvfølgelig)

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Jeg fant dette på Geforce forum :

 

When you enable G-Sync in the "Set up G-SYNC" menu in the nvidia control panel, it changes the settings in the "Global Settings" tab in the "Manage 3D Settings" section of the control panel. Specifically it forces VSYNC to always be on. You can't turn it off.

To clarify: while G-SYNC is enabled you can click on the "Vertical sync" option (in "Global Settings" tab in "Manage 3D Settings" section) and change it to "off" but when you do this it causes the "Monitor Technology" option to revert to "Fixed Refresh" instead of G-SYNC and also turns G-SYNC off in the "Set up G-SYNC" section of the nvidia control panel. Thus effectively meaning you seemingly can't have G-SYNC enabled in any circumstance without also having the control panel auto enabling VSYNC as well. You can no longer ONLY have G-SYNC on and have the "Vertical sync" option off, because doing this just turns G-SYNC off entirely within the control panel.

Så best å bare la nVidia driverene styre dette da (så lenge G-Sync er på selvfølgelig)
Er det en forumbruker som skrev dette, eller en fra nvidia?

 

 

Fant det;

 

http://www.geforce.com/whats-new/articles/g-sync-gets-even-better

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...