Andrull Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Ganske blank på dette med å klokke grafikk kort i SLI konfig. Er det slik at en justerer over begge kortenne samtidigi i MSI Afterburner ? Har jo forstått det slik at kort i SLI må ha samme clock, så det virker jo logisk nok. Vil bare ha en bekreftelse siden jeg ikke får opp noen kort nummer 2 i programmet. Du kan velge å klokke de individuelt, men er som standard satt som som "låst" til hverandre. Du kan få noen ekstra poeng i benchmarks ved forskjellig klokk, men det SER jævelig ut. Med forskjellig frekvens vil du få Insane mengder Microstuttering. Husker det godt når kun det ene kortet throttlet, og selv om FPS-viseren viste 80 FPS så føltes det ut som 20-25 FPS. Høres ikke helt bra om ikke alle kortene kommer opp i programmet. Får du det opp i Nvidia og/eller GPU-Z? 1 Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Fikk opp sansen for Nvidia inspector. Ikke brukt før: http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=357956 Endelig kan jeg utnytte skjermkortene i CS:GO. ^^ (sikkert andre spill der ute som kan få litt bedre bilde hvor du har mulighet til å kaste HW på dem). Vanligvis ligger korta på usle 30 % belastning hver i CS. Og 280-300 FPS. Fikk skrudd på SSAA (supersampling), 4x4. Og bildet ble rene barnerumpa. Daaaamn, er så sykt mye som trenger å Anti-aliases i det spillet. Og nå jobber skjermkortene overtid (95-100 % alle mann). Synd ytelsen falt ned på rundt 110-120 FPS med noen litt stygge drops ned i 80 FPS. Får vel gå ned til 3x3 SSAA, da du merker slikt overraskende godt i CS. Kan i alle fall anbefale 2x2 for de med svakere maskiner. 4x4 SSAA = 2560x1440 oppløsning på skjerm gir 10240x5760 i renderoppløsning som så nedskaleres nd igjen. Eller 59 Megapiksler! Til sammenligning: Full-HD er bare 2MP... Mens 4K er ca 8MP. ... Gidder du å screenshot-e hvordan det ser ut? Hadde vært interessant å sett Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Du kan velge å klokke de individuelt, men er som standard satt som som "låst" til hverandre. Du kan få noen ekstra poeng i benchmarks ved forskjellig klokk, men det SER jævelig ut. Med forskjellig frekvens vil du få Insane mengder Microstuttering. Husker det godt når kun det ene kortet throttlet, og selv om FPS-viseren viste 80 FPS så føltes det ut som 20-25 FPS. Høres ikke helt bra om ikke alle kortene kommer opp i programmet. Får du det opp i Nvidia og/eller GPU-Z? Det var nok noe feilformulering av meg. Jeg får opp kortene både i Nvidia kontroll panelet og GPU-Z samt i "info" delen og sensor delen av MSI afterburner. Hadde bare ventet meg en hake i afterburner der jeg kunne velge hvilket kort jeg skulle stille på. Hadde jeg dog tatt meg 3 sekund og gått inpå setnings så hadde dette vært ganske klart hvordan det faktisk funker. Takker for svar uansett Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 (endret) ... Gidder du å screenshot-e hvordan det ser ut? Hadde vært interessant å sett Sure sure. MSAA4x (vanligst å bruke i spill): v2 MSAA4x3333.bmp SSAA4x: V2 SSAA2x+8xMSAA3333.bmp Ingen AA: v2 NO AA3333.bmp Og tok med 2xSSAA + 8xMSAA (4xSSAA er finest): V2 SSAA2x+8xMSAA3333.bmp Last ned og sjekk mot hverandre. Eneste som funker. Dog er det mulig man bør ha minst 1440p skjerm for at det ikke nedskaleres uten å zoome, og zooming er stress for direkte sammenligning. Edit: Slenger ved et ekstra bilde fra SSAA4x: SSAA4x.bmp v2 SSAA4x2222.bmp Endret 24. september 2014 av Andrull 1 Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Nice! Dette må jeg teste mer av selv. Takker! Lenke til kommentar
Mr. Spaceworld Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 Fort dere å slå til! Mpx.no har tilbud på Zotac GTX 970. Før 2799 nå 2795! Sparer hele 4 kroner! Måtte le litt når jeg så deres "salg". Merket med 0% avslag også, men igjen så har de jo vunnet da jeg reklamerer for det her. 1 Lenke til kommentar
War Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 Kjøp mange så kan du tjene hundrevis av tusen, du bestemmer selv hvor mye du vil spare. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 Man sparer alltid mye penger på å kjøpe skjermkort, punktum. - Jungel ord- Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 EVGA Bridgen er fet! deilig ytelse ble det også 2 Lenke til kommentar
War Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 (endret) Lys på brua, er det rart du møter på watt-veggen Endret 25. september 2014 av War Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 Lys på brua, er det rart du møter på watt-veggen null problem med watt... tipper maskinen bare bruker 6-700w ved belastning med 3 kort. Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 EVGA Bridgen er fet! deilig ytelse ble det også hvilket kabinett er det du har der? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 (endret) EVGA Bridgen er fet! deilig ytelse ble det også hvilket kabinett er det du har der? Jeg tipper LD Cooling PC-V7 Endret 25. september 2014 av Nizzen Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 EVGA Bridgen er fet! deilig ytelse ble det også hvilket kabinett er det du har der? LD Cooling V7 www.digitalimpuls.no Edition.. 420 / 420 Full orange Keen? Har to igjen som egentlig er ment for ansatte. Lenke til kommentar
BALT3 Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 Meh. Netonnet endret status på EVGA 970 fra "forventet på lager 25.09" til "forhåndsbestilling". Noen som vet om det kommer vannblokker til MSI sin 970? Denne har de på lager i alle fall. Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 EVGA Bridgen er fet! deilig ytelse ble det også hvilket kabinett er det du har der? Anbefaler LD for vannkjøling. Har PC-V7 selv, går over til PC-V8 for enda mer radiatorplass nå Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 EVGA Bridgen er fet! deilig ytelse ble det også hvilket kabinett er det du har der? LD Cooling V7 www.digitalimpuls.no Edition.. 420 / 420 Full orange Keen? Har to igjen som egentlig er ment for ansatte. skal sjekke om kontoen tillater det når jeg kommer hjem. Er på cruise i middelhavet for øyeblikket Lenke til kommentar
Cretinous Git Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 Fort dere å slå til! Mpx.no har tilbud på Zotac GTX 970. Før 2799 nå 2795! Sparer hele 4 kroner! Måtte le litt når jeg så deres "salg". Merket med 0% avslag også, men igjen så har de jo vunnet da jeg reklamerer for det her. Det står 2595,- nå. Fremdeles et lite avslag, men likevel svært god pris. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 Jeg forbinder Zotac med et jallamerke, tar jeg feil? Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 (endret) Jeg forbinder Zotac med et jallamerke, tar jeg feil? Nei. Kjøper du Zotac kjøp referanse iallefall. Endret 25. september 2014 av DuraN Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå