Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvem var det som sa at han skulle kjøpe AMD skjermkort bare fordi det så ut til å yte så bra i Doom "4" 2016? :p

 

Han så på betabench, der R 290 lå forran 980ti på 4k.

En eldre topic fra Alpha versjonen:

AMD Dooms Nvidia in benchmarks (gøy å lese kommentarene i etterkant) :D

 

http://www.pcgameshardware.de/Doom-2016-Spiel-56369/Specials/Benchmark-Test-1195242/

 

Ser ut som om det er en annen historie nå gitt!

 

Etter det jeg skjønner så sliter AMD med OpenGL i de fleste titler som benytter seg av det. I Doom kjører AMD kun på OpenGL 4.3, mens NVIDIA kjører OpenGL 4.5. id Software valgt av en eller annen grunn og ikke slippe Doom med Vulkan API noe jeg tolker som at det ikke var helt uten grunn at NVIDIA sto på scenen med id Software når de presenterte GTX 1080. Tester blir som regel utført på dag 1 og når Vulkan kommer til Doom snart glemmer de fleste å gå tilbake å gjøre en skikkelig test på nytt. Smart trekk av NVIDIA i så fall om målet var å få AMD til å se dårlig ut.

 

Ser at noen også klager på at de hadde god FPS i betaen før det plutselig skjedde noe. Noen snakker om 60 FPS og ned til 30 FPS. https://www.reddit.com/r/Amd/comments/4j3t1w/doom_performance_is_doomed/

 

Doom flyter greit nokk på min 290X på 55-75 FPS på Ultra (1440p). Får 70-90 FPS om jeg slår av litt på "shadow quality". Spiller vanligvis kun Campaign da multiplayer i Doom ikke er min stil. Grei pauseunderholdning mens vi venter på Overwatch.

Endret av Gralle
Lenke til kommentar

 

 

Håper å få kjøpt 980 til 2000kr. I så fall oppgraderer jeg til 980 sli i stedet for å kjøpe 1080

Jeg vurderer litt på det å kjøpe meg et billig 980 ti 6gb også kjøre sli. Men logikken tilsier at jeg bare burde vente til 1080 TI.

Står i samme dilemma her, ett til 980 ti og vente på Volta, eller vente på neste ti :/

 

Tror vi skal begge vente på neste ti versjon.

 

Hvilken res spiller dere på?

 

For 1440P, 144hz hadde 980Ti vært deilig. Jeg oppgraderer av den grunn til q080.

Jeg har et problem med Windows 10 (Det finnes verktøy for å få det til å slutte og sende informasjon om deg, bruker kun win10 til gaming), og du kan slå av oppdatering slik at du ikke pinger helt forferdelig plutselig fordi windows vil oppgradere seg, gotta have dat dx 12..

 

 

Kjører jeg 144hz vil ikke kortet klokke ned mer enn 810mhz, kjører jeg 120hz så går det ned til 135mhz????. Og så lat som jeg er, så kjører jeg 144hz skjermen min på 120hz pga det.

 

(Kunne ha midtskjermen på 144hz på windows 8.1 og la kortet klokke ned til 135mhz).

Endret av Dr Jones
Lenke til kommentar

Kjøpe nå... kjøpe senere. 

 

For meg er dette nå enkelt, jeg venter til neste tittel med fantastisk grafikk som jeg bare må spille. GTX970-4GB gjorde jobben med alt jeg ville spille fra siste halvår 2015 og første halvår 2016. Før det hadde jeg et HD6950.

Enkelte stortitler driver kjøpene mine og plattformen er ellers fra januar 2009 og holder seg godt ennå.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøpe nå... kjøpe senere. 

 

For meg er dette nå enkelt, jeg venter til neste tittel med fantastisk grafikk som jeg bare må spille. GTX970-4GB gjorde jobben med alt jeg ville spille fra siste halvår 2015 og første halvår 2016. Før det hadde jeg et HD6950.

Enkelte stortitler driver kjøpene mine og plattformen er ellers fra januar 2009 og holder seg godt ennå.

 

Hva slags spill liker du da unge mann? :)

Lenke til kommentar

 

Kjøpe nå... kjøpe senere. 

 

For meg er dette nå enkelt, jeg venter til neste tittel med fantastisk grafikk som jeg bare må spille. GTX970-4GB gjorde jobben med alt jeg ville spille fra siste halvår 2015 og første halvår 2016. Før det hadde jeg et HD6950.

Enkelte stortitler driver kjøpene mine og plattformen er ellers fra januar 2009 og holder seg godt ennå.

 

Hva slags spill liker du da unge mann? :)

 

Haha takk takk, er ikke ofte man får høre "unge mann" lenger :p

 

Mye rart egentlig. Det jeg har spilt mest på PC siste halvåret (spiller også litt på konsoll) er titler som

MM (mad max), FO4, FC:P, TC:TD og litt MGSV (men ikke mye ennå). Samt en del andre "mindre titler" men de nevnte har fått flest timer i denne perioden. HD6950 var langt over overmoden og derfor jeg byttet når FO4 skulle komme men det funket greit med en del mindre titler.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

 

 

Mitt kort klokker seg ned selv med 144hz skjerm. Mener de fikset det i en driver. (Som de slapp for et par mnd siden).

Jeg avinstallerte windows sine drivere og la inn fra nvidia. Da jeg fikk 40 fps mer i bf4 av å gjøre det.

 

Jeg er ikke den eneste: https://www.google.no/?gws_rd=ssl#q=bad+fps+in+windows+10

 

Eller slå av IGP i bios?

 

KP, det hadde ikke slått meg før du nevnte det. Har vanligvis brukt hovedkort uten IGP.

 

EDIT: Den sto slik at den skulle automatisk bruke skjermkort hvis det ble detektert :)

Endret av Dr Jones
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...