Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Håper å få kjøpt 980 til 2000kr. I så fall oppgraderer jeg til 980 sli i stedet for å kjøpe 1080

Det er lov å håpe :p 2800-3000kr tenker jeg :)

Tja, bare for at du ikke skal få rett så selger jeg to 980 med vannblokker for 2k pr stk :)

 

Hvilke vannblokker har du på? Jeg er definitivt interessert.

Lenke til kommentar

 

 

Håper å få kjøpt 980 til 2000kr. I så fall oppgraderer jeg til 980 sli i stedet for å kjøpe 1080

Det er lov å håpe :p 2800-3000kr tenker jeg :)

Tja, bare for at du ikke skal få rett så selger jeg to 980 med vannblokker for 2k pr stk :)

 

 

Jeg kjøper gjerne begge to, så kan jeg folde på de 24/7. Det er uansett en sinnsykt bra pris, ingen ting å tenke på  :)

Lenke til kommentar

 

Håper å få kjøpt 980 til 2000kr. I så fall oppgraderer jeg til 980 sli i stedet for å kjøpe 1080

Jeg vurderer litt på det å kjøpe meg et billig 980 ti 6gb også kjøre sli. Men logikken tilsier at jeg bare burde vente til 1080 TI.

Står i samme dilemma her, ett til 980 ti og vente på Volta, eller vente på neste ti :/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvilken res spiller dere på?

 

For 1440P, 144hz hadde 980Ti vært deilig. Jeg oppgraderer av den grunn til q080.

 

1440p. Holder jo med singel 980Ti, men 1080 har den lille extra ytelsen som er kjekk å ha da. 980Ti holder iallefall fint til nye Doom spillet så jeg.

Lenke til kommentar

 

 

 

Håper å få kjøpt 980 til 2000kr. I så fall oppgraderer jeg til 980 sli i stedet for å kjøpe 1080

Det er lov å håpe :p 2800-3000kr tenker jeg :)
Tja, bare for at du ikke skal få rett så selger jeg to 980 med vannblokker for 2k pr stk :)

Hvilke vannblokker har du på? Jeg er definitivt interessert.

Det er noen custom blokker fra Tyskland, for ek lager ikke til zotac amp kortet for det har custom PCB :)

Lenke til kommentar

 

Hvilken res spiller dere på?

 

For 1440P, 144hz hadde 980Ti vært deilig. Jeg oppgraderer av den grunn til q080.

 

1440p. Holder jo med singel 980Ti, men 1080 har den lille extra ytelsen som er kjekk å ha da. 980Ti holder iallefall fint til nye Doom spillet så jeg.

 

 

Det stemmer godt det. Den nyeste driveren til Nvidia gjorde bra utslag i Doom kontra 365.10 på mellom 10 - 20 fps. 

Spiller på 1440p, ultra nightmare og ligger på mellom 70 - 110 fps litt avhengig av hvor mye som skjer samtidig selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Hvem var det som sa at han skulle kjøpe AMD skjermkort bare fordi det så ut til å yte så bra i Doom "4" 2016? :p

 

Han så på betabench, der R 290 lå forran 980ti på 4k.

En eldre topic fra Alpha versjonen:

AMD Dooms Nvidia in benchmarks (gøy å lese kommentarene i etterkant) :D

 

http://www.pcgameshardware.de/Doom-2016-Spiel-56369/Specials/Benchmark-Test-1195242/

 

Ser ut som om det er en annen historie nå gitt!

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Hvem var det som sa at han skulle kjøpe AMD skjermkort bare fordi det så ut til å yte så bra i Doom "4" 2016? :p

 

Han så på betabench, der R 290 lå forran 980ti på 4k.

En eldre topic fra Alpha versjonen:

AMD Dooms Nvidia in benchmarks (gøy å lese kommentarene i etterkant) :D

 

http://www.pcgameshardware.de/Doom-2016-Spiel-56369/Specials/Benchmark-Test-1195242/

 

Ser ut som om det er en annen historie nå gitt!

 

Er jo som regel når spillet har kommet ut at man kan ta en vurdering av hva som yter best. 

Nå vet vi jo heller ikke om det er noen spesielle grunner til at Nvidia kortene yter såpass bra eller om det er rett og slett at Amd kortene er for dårlige , har manglende funksjonalitet ( hairworks på anyone? ).

 

Ser også at de ikke tester 390X kortene til Amd, derimot brukes det 290X som har 4Gb minne noe som kan være et problem for Amd sine kort da de selv har erkjent at de har elendig utnyttelse av minnet og trener derfor mer enn Nvidia.

Lenke til kommentar

Problemet er at det er OpenGL 4.3. GTX970 ligger vel rundt 50% over R9 390 i Wolfenstein, og her i Doom ser det ut som det er enda verre stilt for AMD. Vulkan støtte skal komme senere. Ikke at jeg tror på noen mirakler av den grunn med AMDs nåværende lineup. Men siste kapittel er altså enda ikke skrevet. Polaris kan jo selvfølgelig også endre stort på dette bildet. Men i AMDs tilfelle vil jo "stort" være å matche Nvidia slik det står nå. :p

 

Beta benchmarkene var interessante. Der så man en ytelsesforskjell direkte proporsjonal med antall shadere, og her er jo AMD historisk bedre stilt enn Nvidia. Bare synd de ikke får det frem etter optimaliseringene..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...