Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

 

Viftene bråker som bare det, så har lyst å slippe å skru de opp. Ser viftene har vært oppe i 65 %

+ den står i stua...Tidligere har den vært på maks 84 med overklokk, er noe som har skjedd i det siste... Den er kjøpt i oktober eller november. Ser det er andre som har den nede mellom 70 og 80.

Nå vet jeg ikke hvor god kjøling du har i ditt COSMOS SE kabinett, men det har jo mye å si da. Har du mulighet for å sette vifter i sidedøra på det? Det kan hjelpe. Så må du regne med at 980Ti blir varm, sånn er det bare dessverre. I en stue PC så passer et 970 kort bedre da disse ikke blir like varme.

Hadde 970 MSI gaming før den hadde 68 i begynnelsen og 72 etter ett års bruk. Har 5 noctua vifter og en inne i kabinettet, så de burde gjøre en god jobb med flytte lufta ut.. Skulle gjerne ha vannavkjølte hvis jeg hadde hatt råd...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde 970 MSI gaming før den hadde 68 i begynnelsen og 72 etter ett års bruk. Har 5 noctua vifter og en inne i kabinettet, så de burde gjøre en god jobb med flytte lufta ut.. Skulle gjerne ha vannavkjølte hvis jeg hadde hatt råd...

 

Dumt spørsmål kanskje, men blåste du det MSI 970 kortet for støv? Ellers kan det jo tenkes at viftene på det begynte å bli dårligere da.

Lenke til kommentar

AMD har meget bra ytelse i Hitman 2016 i DX 12, både som single gpu og crossfire. Noe jeg la merke til er at frametime i crossfire virker elendig i forhold til nVidia. Faktisk veldig likt slik det var før da AMD ikkje hadde framepace på 7970. Det hjelper ikkje med høyere fps, hvis det er masse "microstuttering"

 

http://www.guru3d.com/articles_pages/hitman_2016_pc_graphics_performance_benchmark_review,8.html

 

Nå er det sikker noen som igjen vil ha det til at jeg er nVidia fanboy, men det er jeg altså ikkje. ;)

 

Malvado og Koven kommer nok snart og forsvarer AMD i dette tilfellet. Bare vent å se  :wee:

Endret av Nizzen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

AMD har meget bra ytelse i Hitman 2016 i DX 12, både som single gpu og crossfire. Noe jeg la merke til er at frametime i crossfire virker elendig i forhold til nVidia. Faktisk veldig likt slik det var før da AMD ikkje hadde framepace på 7970. Det hjelper ikkje med høyere fps, hvis det er masse "microstuttering"

 

http://www.guru3d.com/articles_pages/hitman_2016_pc_graphics_performance_benchmark_review,8.html

 

Nå er det sikker noen som igjen vil ha det til at jeg er nVidia fanboy, men det er jeg altså ikkje. ;)

 

Malvado og Koven kommer nok snart og forsvarer AMD i dette tilfellet. Bare vent å se  :wee:

 

Your wish has come true! Tips , ikke forveksle vodka flaska med genie flaska !!

 

Er det ikke nå vi skal si at DX12 spill ikke er så farlige enda eller ønsker du heller å høre at det er trolig pga Freesync ikke fungerer som det skal i dette DX12 spillet?

 

Ærlig talt, ingen aning på hvorfor det skjer, kjekt om det fikses, men hvis ikke så er det jo tydelig at opplevelsen blir bedre på Nvidia kort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

AMD har meget bra ytelse i Hitman 2016 i DX 12, både som single gpu og crossfire. Noe jeg la merke til er at frametime i crossfire virker elendig i forhold til nVidia. Faktisk veldig likt slik det var før da AMD ikkje hadde framepace på 7970. Det hjelper ikkje med høyere fps, hvis det er masse "microstuttering"

 

http://www.guru3d.com/articles_pages/hitman_2016_pc_graphics_performance_benchmark_review,8.html

 

Nå er det sikker noen som igjen vil ha det til at jeg er nVidia fanboy, men det er jeg altså ikkje. ;)

 

Malvado og Koven kommer nok snart og forsvarer AMD i dette tilfellet. Bare vent å se  :wee:

 

Your wish has come true! Tips , ikke forveksle vodka flaska med genie flaska !!

 

Er det ikke nå vi skal si at DX12 spill ikke er så farlige enda eller ønsker du heller å høre at det er trolig pga Freesync ikke fungerer som det skal i dette DX12 spillet?

 

Ærlig talt, ingen aning på hvorfor det skjer, kjekt om det fikses, men hvis ikke så er det jo tydelig at opplevelsen blir bedre på Nvidia kort.

 

 

Ser ut som om det er noe rart ved selve spillet:

 

http://www.pcgameshardware.de/Hitman-Spiel-6333/Specials/Episode-2-Test-Benchmarks-DirectX-12-1193618/

 

 

Om Hitmans DX12 implementering er kjent for å bli bedre multithreading, en høyere ytelse CPU grensen og støtte fra Asynchronous Compute på AMD grafikkort å tilby. Disse punktene er knyttet til den moderne APIer DirectX 12 og vulkansk alltid kalt, men skjuler den mørke siden: Low-level programmering tar spillutviklerne helt i ansvaret for grafikkdriveren er ikke lenger i stand skrå implementeringer "utenfra" bare å bøye. Utviklere har ergo større friheter, men må forholde seg også med hele ressursforvaltning. Det kan gå galt mye som nesten alle DX12 spill viste i den første offentlige versjonen.

 

Den gode nyheten: Når du skal teste den nyeste versjonen Hitman, ble problemene begrenset - minst siden den andre dagen av testing. Den Sapienza Content funnet med versjon 1.1.0 måten i spillet (oppdateringen er ca 4,3 GB i størrelse) og ble overrasket over å starte med en svært god ytelse.Bare en nærmere titt avslørte den falske start; noen grafikkalternativer ble alltid satt til den laveste verdien, selv om grafikken meny motsatte påstander.Resultatet var ikke bare gode bildefrekvens, men også i stor grad skjemmende teksturer og en aggressiv LOD system. Etter oppdatering til versjon 1.1.2 kan Hitman: Episode 2 beundres med maksimal detaljer og faktisk gjør en god figur.

*Google translate fra Tysk* :p

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så summa sumarum Nizzen så er det feil i programmeringen og implementeringen i DX12 som gjør at spillet ikke fungerer optimalt?

Kommer ikke som et sjokk , hadde utviklerne faktisk vært litt flinkere til å bruke funksjonene til skjermkortene riktig og ikke minst optimalisert ytelsen i forhold til DX12 og til Nvidia / Amd hadde vi trolig sluppet å irriterer oss over så utrolig mye dritt som mange nylanserte spill har, uavhengig av skjermkortet man eier.

 

Personlig så er jeg møkka lei av Nvidia og Amd sine "forskjeller" på drivernivå som gjør at om du er heldig så får du en bra opplevelse i et navngitt spill mens er du såpass uheldig at du eier et grønt eller rødt kort at du faktisk må vente med å få "optimale" om du i det hele tatt får det , opplevelse...

 

Så om jeg legger fra meg den "røde kappa" så må jeg si at jeg virkelig hater Amd sin implementering av dårlige funksjoner som utviklerne ikke greier å få fnatt i på helvetes mange år , den elendige og nesten helt idiotiske støtten til utviklere som faktisk prøver å utnytte skjermkortene maksimalt og den herskens ustabile DX som mange ganger begrenser hvem som får lov til å spille spillet avhengig av OS.

 

Så spørs det om jeg gidder å ta på meg kappa igjen eller om jeg skal ha på den grønne som jeg har liggende. Noen som donerer et 980 ti kort?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tempen i maskinen har senket seg drastisk i noen spill. Jeg flasha tilbake til org. bios. På den forrige var strømsparing av, så den bruke 100% 24/7. 

Blir deilig når jeg får skaffet meg den ekstra radiatoren. Forhåpentligvis kan jeg game på 4500 uten at tempen går over 70¤C. ^^

 

Skulle ikke du selge din 5960X da?

Lenke til kommentar

 

Tempen i maskinen har senket seg drastisk i noen spill. Jeg flasha tilbake til org. bios. På den forrige var strømsparing av, så den bruke 100% 24/7. 

Blir deilig når jeg får skaffet meg den ekstra radiatoren. Forhåpentligvis kan jeg game på 4500 uten at tempen går over 70¤C. ^^

 

Skulle ikke du selge din 5960X da?

 

Får kjøpe en billig rad av min gode venn Kyrre.S. Så ordner iallefall "varme" problemet mitt. :)

Samtidig med den 240 radden får jeg brukt vifter jeg allerede har, så blir veldig billig! :-D

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...