Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

 

 

Jeg tipper vi får skjermkort som fikser 4K 60 fps i 2018 uten problemer, men da har vi sikkert 6K eller 8K

Men hvis du skal tippe på Vulcan\Mantle\DX12

Som er de 3 fremtidrettet grafikkmonitorene.

Vil det kreve enorm kraft for å klare HDR (High-dynamic-range imaging)

i spill? For å gi bildekvalitet i spill som kan måles mot blueray filmer?

 

For jeg tipper den utviklingen veien går videre for spill kanskje bildekvaliteten på spillene i 2020 ser slik ut:

Snakkes mye på vulcan det vil bli levende grafikk. særlig på bilspill: http://www.cgriver.com/squir/11567-3d-cars.html

 

 

 

 

 

Mantle er ikkje en av de fremtidsrettede grafikkmotorene ;)

 

HDR finnes vel allerede i spill nå...

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vi ikke hatt HDR siden oblivion elns kom ut?

Mist siden 2009!

 

@LMH1

Du har flere spørsmål her på forumet enn det finnes påloggede brukere :p

90% av spørsmålene dine er umulig å svare på også. Ikkje for å slem, men det er nesten sant :)

Endret av Nizzen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Har vi ikke hatt HDR siden oblivion elns kom ut?

Mist siden 2009!

 

@LMH1

Du har flere spørsmål her på forumet enn det finnes påloggede brukere :p

90% av spørsmålene dine er umulig å svare på også. Ikkje for å slem, men det er nesten sant :)

 

Det er regjeringa som er skjult seg i en eneste form!

Lenke til kommentar

Har vi ikke hatt HDR siden oblivion elns kom ut?

Vi har hatt simulert HDR siden Oblivion kom ut, da prøvde man å skape samme effekt i spill som HDR på kamera. Måten man får til HDR på kamera er ved å ta to bilder: et med kort eksponering for å ta opp lyse områder, og et med lang eksponering for å ta opp mange detaljer i mørke områder. På den måten får man inntrykk av at bilder 

 

Den "nye" HDR går ut på å utvide det definerte farge- og kontrastrommet, skjermene har da fått 30 bits totalt for å definere graden av rødt, blått, og grønt opp fra 24 bits som er vanlig i dag.

Lenke til kommentar

Uff... Det er nok mange som kommer til å bli forvirret av HDR-begrepet nå er jeg redd. Nå vet jeg ikke hvor utbredt det er for folk uten fotointeresse men.

Det er jo litt feil å kalle foto for HDR ved å sette sammen flere eksponeringer til ett bilde. Som egentlig blir squeezed dynamic range. Men å endre på det blir vel umulig.

 

Med mindre man kaller det TVHDR. og FotoHDR.

 

Artikkelen fra Hexus:

 

"Equipped with 8GB of either GDDR5X or GDDR5 RAM on a 256-bit bus providing approx 12Gbps memory speed" - Det blir ikke 12 Gbps med GDDR5 vel :) Og det er vel for tidlig med GDDR5X. ...Så...

Lenke til kommentar

 

Visste noen andre her at man kan kjøpe skjermkort igjen på Elkjøp/Lefdal?   :hmm:

 

http://www.elkjop.no/product/data/ovrige-dataprodukter/MSIGTX980TI/msi-geforce-gtx-980ti-grafikkort-6-gb?scid=Pricecomparison2989

 

Prisene er ikkje så gale heller  :thumbup:

 

Visste ikke det nei. Kjekt å ha den muligheten også.

 

Det samme kortet er på tilbud til 6489,- kr hos CDON nå.

 

Prisforskjellen er verdt det, når det koster 3km på sykkelen for å hente skjermkortet på Elkjøp/lefdal. Bakdelen er at jeg har 3km med oppoverbakke hjem igjen :p Slipper fraktkostnader ved henting i butikk, og Elkjøp/Lefdal er SVÆRT snille ved reutr av varer. Iallefall her oppe i Molde. 

 

Kanskje de får inn MSI Pascal etterhvert. Tenk deg så utrolig lettvint å teste 3-way og quad sli, for så å levere det tilbake når du er ferdig :D

No questions asked 

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

Ser ut som bare på nettlager, så jeg er redd den sykkelturen blir litt lenger. :p

Kan man ikkje bestille og hente i butikk ?

 

 

Bare hvis de har på lager i den aktuelle butikken. Denne for eksempel har 2 handleknapper. En for levering via posten fra deres sentrallager. Og "Collect@store", der man ser under at det for øyeblikket er 20 butikker som har den på lager. Om din lokale Elkjøp er en av de på den lista, så kan du velge hent i butikk.

 

I Experts nettbutikk har man alltid mulighet til å velge utlevering i nærmeste Expert butikk om de ikke allerede har varen på lager. (Tror jeg)

Lenke til kommentar

Å handle på Elkjøp gjør det mye enklere med garanti og reklamasjon. Jeg har bestemt meg for å kjøpe min neste mobiltelefon hos Elkjøp i stedet for å bestille den i en eller annen nettbutikk. Problemet med kjøpe datakomponenter hos Elkjøp er at de ikke har så stort utvalg som Komplett & Co. Forresten jeg kunne ikke finne et eneste skjermkort fra Nvidia hos Elkjøp.

Lenke til kommentar

Å handle på Elkjøp gjør det mye enklere med garanti og reklamasjon. Jeg har bestemt meg for å kjøpe min neste mobiltelefon hos Elkjøp i stedet for å bestille den i en eller annen nettbutikk. Problemet med kjøpe datakomponenter hos Elkjøp er at de ikke har så stort utvalg som Komplett & Co. Forresten jeg kunne ikke finne et eneste skjermkort fra Nvidia hos Elkjøp.

 

De har msi gtx 980ti og msi gtx 970

 

WTF? Har de fjernet det i dag? Begge var jo på lager før i dag tilogmed

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

Å handle på Elkjøp gjør det mye enklere med garanti og reklamasjon. Jeg har bestemt meg for å kjøpe min neste mobiltelefon hos Elkjøp i stedet for å bestille den i en eller annen nettbutikk. Problemet med kjøpe datakomponenter hos Elkjøp er at de ikke har så stort utvalg som Komplett & Co. Forresten jeg kunne ikke finne et eneste skjermkort fra Nvidia hos Elkjøp.

 

De har msi gtx 980ti og msi gtx 970

 

WTF? Har de fjernet det i dag? Begge var jo på lager før i dag tilogmed

 

...ser sånn ut, får ikke opp noe resultat når jeg søker på MSI...

Lenke til kommentar

 

 

Å handle på Elkjøp gjør det mye enklere med garanti og reklamasjon. Jeg har bestemt meg for å kjøpe min neste mobiltelefon hos Elkjøp i stedet for å bestille den i en eller annen nettbutikk. Problemet med kjøpe datakomponenter hos Elkjøp er at de ikke har så stort utvalg som Komplett & Co. Forresten jeg kunne ikke finne et eneste skjermkort fra Nvidia hos Elkjøp.

 

De har msi gtx 980ti og msi gtx 970

 

WTF? Har de fjernet det i dag? Begge var jo på lager før i dag tilogmed

 

...ser sånn ut, får ikke opp noe resultat når jeg søker på MSI...

 

 

Nå dukka den opp igjen virker det som :p

 

http://www.elkjop.no/product/data/ovrige-dataprodukter/MSIGTX980TI/msi-geforce-gtx-980ti-grafikkort-6-gb?scid=Pricecomparison2989

 

http://www.elkjop.no/product/data/ovrige-dataprodukter/MSIGTX970/msi-geforce-gtx-970-grafikkort-4-gb

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...