Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

60 fps er jo i god doom /quake ånd det da. En måned eller to etter å ha ventet i minst en 12 år elns. :D

 

Joda 60 fps funker greit med G-Sync, men dette spillet er virkelig et spill med mye rask action. Ganske likt Quake 3 Arena vil jeg si. Så 144 fps og mer hadde ikke skadet. 

Lenke til kommentar

60 fps er jo i god doom /quake ånd det da. En måned eller to etter å ha ventet i minst en 12 år elns. :D

Doom 2016 er definitivt raskere enn doom 3. Er sikker på at det blir digg når fpslock forsvinner, noe som jeg mener er bekreftet. 

Har allerede spillt rimelig mye Doom i helga. Første dagen ble jeg level 15. Synes faktisk det er ganske gøy! Bare synn superhagla er ALT for god. "bazooka" er jo elendig...

 

Sammenlikner man flyten BF4 og BF hardline har nå online, så kan det ikkje sammenliknes. BF spilla flyter så utrolig bra! Det er bare en drøm å spille. Nesten alle andre onlinespill blir dritt i forhold. Nei jeg spiller ikkje CS....

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

60 fps er jo i god doom /quake ånd det da. En måned eller to etter å ha ventet i minst en 12 år elns. :D

Doom 2016 er definitivt raskere enn doom 3. Er sikker på at det blir digg når fpslock forsvinner, noe som jeg mener er bekreftet.

Har allerede spillt rimelig mye Doom i helga. Første dagen ble jeg level 15. Synes faktisk det er ganske gøy! Bare synn superhagla er ALT for god. "bazooka" er jo elendig...

 

Sammenlikner man flyten BF4 og BF hardline har nå online, så kan det ikkje sammenliknes. BF spilla flyter så utrolig bra! Det er bare en drøm å spille. Nesten alle andre onlinespill blir dritt i forhold. Nei jeg spiller ikkje CS....

Sist jeg spillte BF ble jeg skutt lenge etter jeg kom bak dekning og slikt så spille har ikke veldig bra nettkode. Ellers er BF gøy da.

Lenke til kommentar

 

 

60 fps er jo i god doom /quake ånd det da. En måned eller to etter å ha ventet i minst en 12 år elns. :D

Doom 2016 er definitivt raskere enn doom 3. Er sikker på at det blir digg når fpslock forsvinner, noe som jeg mener er bekreftet.

Har allerede spillt rimelig mye Doom i helga. Første dagen ble jeg level 15. Synes faktisk det er ganske gøy! Bare synn superhagla er ALT for god. "bazooka" er jo elendig...

 

Sammenlikner man flyten BF4 og BF hardline har nå online, så kan det ikkje sammenliknes. BF spilla flyter så utrolig bra! Det er bare en drøm å spille. Nesten alle andre onlinespill blir dritt i forhold. Nei jeg spiller ikkje CS....

Sist jeg spillte BF ble jeg skutt lenge etter jeg kom bak dekning og slikt så spille har ikke veldig bra nettkode. Ellers er BF gøy da.

 

 

Nå jar det jo kommet 60 og 120hz servere, og nettkoden er generelt mye bedre enn den var for lenge siden. Akkurat nå synes jeg det er en fryd å spille.

Lenke til kommentar

 

 

 

60 fps er jo i god doom /quake ånd det da. En måned eller to etter å ha ventet i minst en 12 år elns. :D

Doom 2016 er definitivt raskere enn doom 3. Er sikker på at det blir digg når fpslock forsvinner, noe som jeg mener er bekreftet.

Har allerede spillt rimelig mye Doom i helga. Første dagen ble jeg level 15. Synes faktisk det er ganske gøy! Bare synn superhagla er ALT for god. "bazooka" er jo elendig...

 

Sammenlikner man flyten BF4 og BF hardline har nå online, så kan det ikkje sammenliknes. BF spilla flyter så utrolig bra! Det er bare en drøm å spille. Nesten alle andre onlinespill blir dritt i forhold. Nei jeg spiller ikkje CS....

Sist jeg spillte BF ble jeg skutt lenge etter jeg kom bak dekning og slikt så spille har ikke veldig bra nettkode. Ellers er BF gøy da.

Nå jar det jo kommet 60 og 120hz servere, og nettkoden er generelt mye bedre enn den var for lenge siden. Akkurat nå synes jeg det er en fryd å spille.
Ser i allefall at folk klager enda selv om det helt sikkert er greit nok. Bare ikke bra nok til konkurranser og slikt. Er jo derfor folk holder seg til CS. Endret av Gralle
Lenke til kommentar

 

 

 

 

60 fps er jo i god doom /quake ånd det da. En måned eller to etter å ha ventet i minst en 12 år elns. :D

Doom 2016 er definitivt raskere enn doom 3. Er sikker på at det blir digg når fpslock forsvinner, noe som jeg mener er bekreftet.

Har allerede spillt rimelig mye Doom i helga. Første dagen ble jeg level 15. Synes faktisk det er ganske gøy! Bare synn superhagla er ALT for god. "bazooka" er jo elendig...

 

Sammenlikner man flyten BF4 og BF hardline har nå online, så kan det ikkje sammenliknes. BF spilla flyter så utrolig bra! Det er bare en drøm å spille. Nesten alle andre onlinespill blir dritt i forhold. Nei jeg spiller ikkje CS....

Sist jeg spillte BF ble jeg skutt lenge etter jeg kom bak dekning og slikt så spille har ikke veldig bra nettkode. Ellers er BF gøy da.
Nå jar det jo kommet 60 og 120hz servere, og nettkoden er generelt mye bedre enn den var for lenge siden. Akkurat nå synes jeg det er en fryd å spille.
Ser i allefall at folk klager enda selv om det helt sikkert er greit nok. Bare ikke bra nok til konkurranser og slikt. Er jo derfor folk holder seg til CS.

 

Fungerer bra for ESL. Min påstand er at  99% av klagene er at det er brukerene som suger, ikkje nettkoden :p

 

Sånn det får være nok off topic for i dag :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar

De hadde ikke med GTX Titan X i denne sammenligningen. Kan noen her som har Titan X SLI gi oss noen tall på FPS? Jeg hadde ikke trodd AMD kunne slått Nvidia med dagens generasjon. Forskjellen var bare +7FPS i UHD og +9FPS i QHD i AMDs favør.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

De hadde ikke med GTX Titan X i denne sammenligningen. 

Titan X og 980Ti er ganske like i ytelse, og sist nevnte var med. Siden AMD Fury X med 4GB vram leder i den benchen der, så vil ikke den extra vram'n på Titan X ha noe å si mot 6GB som 980Ti har.

Leste litt lenger opp her hvor du skrev du hadde 60FPS konstant med 980Ti i 1440p, samme som AMD fikk i den testen.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Håper nVidia kommer med bedre drivere snart... : AMD beats NVIDIA in early Doom benchmarks, with AMD dominating at 4K

Hvorfor vil du at Nvidia skal fikse drivere til en gammel alfa-versjon av et spill?

 

Det er uansett beta-versjonen av Doom som er sluppet nå. Der er nvidia sin ytelse selvsagt bedre. Så skal vi nok ikke se bort i fra at ytelsen blir enda bedre når det faktiske spillet kommer ut senere. For beta-versjonen av Doom har Nvidia en hotfix-driver (364.96) så vidt jeg kan se.

 

post-4368-0-12617000-1460994665_thumb.png

1440p

 

post-4368-0-35895700-1460994712_thumb.png

2160p/4k

 

http://wccftech.com/doom-open-beta-gpu-performance/

Lenke til kommentar

 

De hadde ikke med GTX Titan X i denne sammenligningen. 

Titan X og 980Ti er ganske like i ytelse, og sist nevnte var med. Siden AMD Fury X med 4GB vram leder i den benchen der, så vil ikke den extra vram'n på Titan X ha noe å si mot 6GB som 980Ti har.

Leste litt lenger opp her hvor du skrev du hadde 60FPS konstant med 980Ti i 1440p, samme som AMD fikk i den testen.

 

 

Ja, men det var med multiplayer betaen i helga, og den har konsoll grafikk med unntak av oppløsning og AA. Ingen avanserte innstillinger kan tukles med.

Lenke til kommentar

Godt poeng. Leste i dag at den endelige versonen av Doom skal få ulåst fps på PC! Blir spennende å se ytelsesforskjellene da.

Jepp, minimum FPS gir jo allerede en liten indikasjon.

Ser heller ikke ut som at noen single-GPU (standard klokke, ikke Nizzen-klokke... ;) ) konfigurasjoner klarer 60 fps i 4k (noe som ikke overasker meg).

Lenke til kommentar

 

Godt poeng. Leste i dag at den endelige versonen av Doom skal få ulåst fps på PC! Blir spennende å se ytelsesforskjellene da.

Jepp, minimum FPS gir jo allerede en liten indikasjon.

Ser heller ikke ut som at noen single-GPU (standard klokke, ikke Nizzen-klokke... ;) ) konfigurasjoner klarer 60 fps i 4k (noe som ikke overasker meg).

 

Jeg tipper vi får skjermkort som fikser 4K 60 fps i 2018 uten problemer, men da har vi sikkert 6K eller 8K  :wee:

Lenke til kommentar

 

Jeg tipper vi får skjermkort som fikser 4K 60 fps i 2018 uten problemer, men da har vi sikkert 6K eller 8K

Men hvis du skal tippe på Vulcan\Mantle\DX12

Som er de 3 fremtidrettet grafikkmonitorene.

Vil det kreve enorm kraft for å klare HDR (High-dynamic-range imaging)

i spill? For å gi bildekvalitet i spill som kan måles mot blueray filmer?

 

For jeg tipper den utviklingen veien går videre for spill kanskje bildekvaliteten på spillene i 2020 ser slik ut:

Snakkes mye på vulcan det vil bli levende grafikk. særlig på bilspill: http://www.cgriver.com/squir/11567-3d-cars.html

 

 

31-awesome-hdr-pictures-will-amaze-you-1

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...