kremt Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Klokk ramen din til 1600, du kjører 1333 nå. Utgjør faktisk litt i BF hvertfall. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 (endret) Mitt kort klarer ikke 13mhz + på Kjernen, Bruker Prec. 16? Noe som jeg gjør galt? Går greit med over 25Mhz over boost (altså 137¤-ish ettelleranna) Ikke med volt på max heller . Endret 24. september 2014 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Programmet dere bruker til klokking? Selv liker jeg MSI Afterburner, men jeg vet ikke om kanskje mer seriøse overklokkere bruker andre programmer. Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Hadde bare problemer med Precision X, MSI AB funka dog fjell. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Hadde bare problemer med Precision X, MSI AB funka dog fjell. Bytter da Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Sikkert brukerfeil, men jeg liker nå MSI AB sin UI bedre uansett så da var det lett valg. Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Nå klarte jeg ikke vente lenger, så da er to stk MSI Gtx 970 bestilt. Siden jeg har lunkne erfaringer med Nvidia Surround, så kjøpte jeg like godt en ny skjerm også. Den skal erstatte to av de tre jeg bruker i dag. Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Nå som folk har begynt å få seg 900-serien kort, og monstrøse 8-kjernere, så forventer jeg at noen snart klarer å slå en gammel rekord (har klart mer, men eneste jeg tok bilde av) Og ja, det er lov å overklokke sånn - da slipper vi maset ditt om at gammel hw er best osv osv. kast de veterankortene dine og bli med i gjengen. 8 core og Maxwell for president! 5 Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Mitt kort klarer ikke 13mhz + på Kjernen, Bruker Prec. 16? Noe som jeg gjør galt? Går greit med over 25Mhz over boost (altså 137¤-ish ettelleranna) Ikke med volt på max heller . Du har vel sjekket at den kjørte på riktig timings da du forsøkte 1600 MHz? Ellers blir det ustabilt. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Kortet har noe innihelv#¤% med Coil whine... Whiner med 60fps :/ Lenke til kommentar
Nødstopp Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Nå som folk har begynt å få seg 900-serien kort, og monstrøse 8-kjernere, så forventer jeg at noen snart klarer å slå en gammel rekord (har klart mer, men eneste jeg tok bilde av) Og ja, det er lov å overklokke sånn - da slipper vi maset ditt om at gammel hw er best osv osv. kast de veterankortene dine og bli med i gjengen. 8 core og Maxwell for president! Med rett over 12k i extreme med reference 980 SLI virker det slettes ikke umulig å slå Andrull's score med to Classy... Om de klokker like langt som enkelte har forutsatt, that is. Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Nå som folk har begynt å få seg 900-serien kort, og monstrøse 8-kjernere, så forventer jeg at noen snart klarer å slå en gammel rekord (har klart mer, men eneste jeg tok bilde av) Og ja, det er lov å overklokke sånn - da slipper vi maset ditt om at gammel hw er best osv osv. kast de veterankortene dine og bli med i gjengen. 8 core og Maxwell for president! Med rett over 12k i extreme med reference 980 SLI virker det slettes ikke umulig å slå Andrull's score med to Classy... Om de klokker like langt som enkelte har forutsatt, that is. Skal slite med å klare 15k. Med CPU på 4.9 Ghz og kortene på 1700, KANSKJE. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Er ikke 3K på Valley Extreme HD lavt for overklokket 980? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 (endret) Coil whine, fryktelig plagsomme greier. Derfor prøver jeg å satse på andre utgaver enn referansen, selv om jeg ikke overklokker. Endret 24. september 2014 av efikkan Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Valley kræsjer plustlig på stock... Tror jeg må ty til med en reinstallasjon av Windows imorgen Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 (endret) Nå som folk har begynt å få seg 900-serien kort, og monstrøse 8-kjernere, så forventer jeg at noen snart klarer å slå en gammel rekord (har klart mer, men eneste jeg tok bilde av) Og ja, det er lov å overklokke sånn - da slipper vi maset ditt om at gammel hw er best osv osv. kast de veterankortene dine og bli med i gjengen. 8 core og Maxwell for president! Hahaha. Herlig. Spørs om jeg ikke må kjøre i gang en ny runde med benching. Dog i stor tvil om jeg klarer å skvise ut 15,5K poeng ut av min gamle PC. Var ikke den mest monstrøse overklokket på på skjermkortet haakon. Holder du igjen, just in case jeg skulle gått forbi, slik at du kan slå meg ned på jorden igjen? Sikkert brukerfeil, men jeg liker nå MSI AB sin UI bedre uansett så da var det lett valg. Ble bare rot med Precision X 16, så bytte til MSI AB sjøl. Endret 24. september 2014 av Andrull 2 Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Nå som folk har begynt å få seg 900-serien kort, og monstrøse 8-kjernere, så forventer jeg at noen snart klarer å slå en gammel rekord (har klart mer, men eneste jeg tok bilde av) Og ja, det er lov å overklokke sånn - da slipper vi maset ditt om at gammel hw er best osv osv. kast de veterankortene dine og bli med i gjengen. 8 core og Maxwell for president! Hahaha. Herlig. Spørs om jeg ikke må kjøre i gang en ny runde med benching. Dog i stor tvil om jeg klarer å skvise ut 15,5K poeng ut av min gamle PC. Var ikke den mest monstrøse overklokket på på skjermkortet haakon. Holder du igjen, just in case jeg skulle gått forbi, slik at du kan slå meg ned på jorden igjen? kortene booster til 1520 - så helt elendig er det ikke. helt utrolig med 3way sli og 1520Mhz. BF4 gikk på full rulle med 140fps konstant på swiften.. haha når 1530 singelkort går så enkelt med bittelitt med spenning og blir stoppet av PT.. da har jeg troen på 200% bios og vann. Vil tippe av 1600Mhz går greit med samme spenning. dytter vi opp spenningen så burde jo 1700Mhz gå relativt "lett" på de beste kortene. kaldt vann og ekstrem spenning kan kanskje gi oss 1750 - 1800Mhz!!! Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 (endret) Fikk opp sansen for Nvidia inspector. Ikke brukt før: http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=357956 Endelig kan jeg utnytte skjermkortene i CS:GO. ^^ (sikkert andre spill der ute som kan få litt bedre bilde hvor du har mulighet til å kaste HW på dem). Vanligvis ligger korta på usle 30 % belastning hver i CS. Og 280-300 FPS. Fikk skrudd på SSAA (supersampling), 4x4. Og bildet ble rene barnerumpa. Daaaamn, er så sykt mye som trenger å Anti-aliases i det spillet. Og nå jobber skjermkortene overtid (95-100 % alle mann). Synd ytelsen falt ned på rundt 110-120 FPS med noen litt stygge drops ned i 80 FPS. Får vel gå ned til 3x3 SSAA, da du merker slikt overraskende godt i CS. Kan i alle fall anbefale 2x2 for de med svakere maskiner. 4x4 SSAA = 2560x1440 oppløsning på skjerm gir 10240x5760 i renderoppløsning som så nedskaleres nd igjen. Eller 59 Megapiksler! Til sammenligning: Full-HD er bare 2MP... Mens 4K er ca 8MP. Nå som folk har begynt å få seg 900-serien kort, og monstrøse 8-kjernere, så forventer jeg at noen snart klarer å slå en gammel rekord (har klart mer, men eneste jeg tok bilde av) Og ja, det er lov å overklokke sånn - da slipper vi maset ditt om at gammel hw er best osv osv. kast de veterankortene dine og bli med i gjengen. 8 core og Maxwell for president! Hahaha. Herlig. Spørs om jeg ikke må kjøre i gang en ny runde med benching. Dog i stor tvil om jeg klarer å skvise ut 15,5K poeng ut av min gamle PC. Var ikke den mest monstrøse overklokket på på skjermkortet haakon. Holder du igjen, just in case jeg skulle gått forbi, slik at du kan slå meg ned på jorden igjen? kortene booster til 1520 - så helt elendig er det ikke. helt utrolig med 3way sli og 1520Mhz. BF4 gikk på full rulle med 140fps konstant på swiften.. haha når 1530 singelkort går så enkelt med bittelitt med spenning og blir stoppet av PT.. da har jeg troen på 200% bios og vann. Vil tippe av 1600Mhz går greit med samme spenning. dytter vi opp spenningen så burde jo 1700Mhz gå relativt "lett" på de beste kortene. kaldt vann og ekstrem spenning kan kanskje gi oss 1750 - 1800Mhz!!! Absolutt. Har ingen tvil på at 1700-1800 MHz er mulig å nå. Ahhh! Så ikke helt Boost-frekvensen. Ikke vant med at det kanskje ikke er alle BIOSer som har deaktivert Boost (enda) til 980. Endret 24. september 2014 av Andrull Lenke til kommentar
BALT3 Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 (endret) Bestilte meg forresten et stk EVGA 970 SC ACX og en stk EVGA SuperNOVA 1300 G2 i dag, og så blir det et til 970 og tilhørende vannblokker den dagen blokkene kommer på markedet. Går det greit å bare la 290-en stå igjen i maskinen enn så lenge? Tenkte jeg skulle slippe å demontere loopen riktig ennå, har ikke det som trengs. Endret 24. september 2014 av BALT3 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Ganske blank på dette med å klokke grafikk kort i SLI konfig. Er det slik at en justerer over begge kortenne samtidigi i MSI Afterburner ? Har jo forstått det slik at kort i SLI må ha samme clock, så det virker jo logisk nok. Vil bare ha en bekreftelse siden jeg ikke får opp noen kort nummer 2 i programmet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå