Kyrre S. Skrevet 2. mars 2016 Del Skrevet 2. mars 2016 (endret) Da blei det EVGA 980 Ti Hybrid. Vifter har jeg mange av, så det er ikke noe problem. Hvor høyt kan kortet klokkes tro? Rett under 1500? https://www.komplett.no/product/850831/datautstyr/skjermkort/pci-express/evga-geforce-gtx-980-ti-6gb-hybrid Kommer ann på hvor heldig du er. 1500 bør gå bra, husk at dette er in-game boost (kortet booster 2 ganger egentlig). Så når du klokker i MSI Afterburner / EVGA Precision X så er det ikke "boost clock" som står i GPU Z som er full boost. Sett AB / PX opp til å vise gpu clock i OSD og spill, så ser du hvor langt det booster. Eventuelt kjør den GPU render test i GPU Z mens du avleser gpu clock på "sensor tab". Ellers så kan du få deg custom BIOS hos Mr Dark her http://www.overclock.net/t/1573308/nvidia-gtx-900-cards-custom-bios-upon-request/3380#post_24899996 Men det er ikke sikkert det hjelper så mye. Maxwell skalerer ikke så bra med økt spenning. Videre ser jeg at EVGA skal gi ut nytt "skall" til det kortet, men RBG lys GRATIS for dem som eier det. Sjekk opp dette hos EVGA - det er jo litt flott av dem å gjøre. Tror du gjorde et greit kjøp der! En 120mm rad på en GPU er ekstremt effektivt, iallfall hvis man skal sammenligne med likt radiatorareal på en CPU. Endret 2. mars 2016 av Kyrre S. 1 Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 2. mars 2016 Del Skrevet 2. mars 2016 Tror ikke EVGA gir lenger ut gratis shroud. Det var bare for en kort periode i fjor til de som eide Hybrid kort. Jeg fikk min Hybrid på 1503, men det var vel strengt tatt et MSI 980ti referansekort med Hybrid kjøler montert på. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 2. mars 2016 Del Skrevet 2. mars 2016 Mitt 980 TI med EK blokk får jeg Firestrike Extreme stabilt på 1570. I Rise of Tomb Raider må jeg ned i 1530. Har ikke testa så mye annet. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 2. mars 2016 Del Skrevet 2. mars 2016 Med spenningsøkning, evt på hvilken volt om du custom bios. Lenke til kommentar
JokerN_ Skrevet 4. mars 2016 Del Skrevet 4. mars 2016 Fikk satt inn kortet igår. Måtte ommøblere hele kabinettet for å få plass til radiatoren, da jeg allerede har en 240 radiator fra før som dekker hele toppen. Kjørte en kjapp test på 3D Mark11 demoen, fikk 15370. Skal prøve å clocke opp til max idag, så får vi se forskjellen. Hva er en "bra" score for ett 980 Ti egentlig? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 4. mars 2016 Del Skrevet 4. mars 2016 http://www.3dmark.com/hall-of-fame-2/3dmark+11+3dmark+score+performance+preset/version+1.0.132/1+gpu Nå gir vel dette poengsum for hele pcen, så har du f.eks i5 4690k så vil nok den gi dårligere resultat. Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 4. mars 2016 Del Skrevet 4. mars 2016 3d mark11 blir vel ikke brukt så mye lenger, men en graphics score 10k i Fire strike extreme på må da være en "bra" score Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 4. mars 2016 Del Skrevet 4. mars 2016 (endret) 10K i graphics score høres riktig ut ja i (FS Extreme) http://www.3dmark.com/fs/7503528 Endret 4. mars 2016 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 4. mars 2016 Del Skrevet 4. mars 2016 Så folk gidder teste med 3DMark fortsatt altså? Skjønner dem som jager verdensrekorder, men de bruker vel LN2 kjøling på korta sine, så er vel utenfor rekkevidde for oss vanlig dødelige. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 4. mars 2016 Del Skrevet 4. mars 2016 Bruker det for å se etter artifacts. Og så bruker jeg det for å sammenligne score - hvis score er helt unaturlig lav så har man sansynligvis throttle f.eks. Bruker det ikke for å slå Kingpin lissom Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 4. mars 2016 Del Skrevet 4. mars 2016 Bruker det for å se etter artifacts. Og så bruker jeg det for å sammenligne score - hvis score er helt unaturlig lav så har man sansynligvis throttle f.eks. Bruker det ikke for å slå Kingpin lissom Artifacts finnes vel knapt lengre med maxwell. Driver stopped responding/working , er det mest av nå Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 4. mars 2016 Del Skrevet 4. mars 2016 Ja merker det Men fikk faktisk artifact i rise of tomb raider selv om 3d mark var fin. Så har klart å få det til. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 4. mars 2016 Del Skrevet 4. mars 2016 Artifacts kommer vel som regel av at man har overklokket vram for mye. Som Nizzen sa, så stopper driveren før noe sånt med Maxwell. Dessuten om man må gå ned fra 1500 core til 1450 for å være stabil, so what...merker ikke forskjell i ytelse på 50 MHz! Lenke til kommentar
Stonescar Skrevet 5. mars 2016 Del Skrevet 5. mars 2016 Hva kommer det av, at kortet klokker seg ned til 405 på core clock? Skjedd noen ganger når jeg folder. Reinstalert driver ser ikke ut til å hjelpe. Lenke til kommentar
Sn1ken Skrevet 5. mars 2016 Del Skrevet 5. mars 2016 Hva kommer det av, at kortet klokker seg ned til 405 på core clock? Skjedd noen ganger når jeg folder. Reinstalert driver ser ikke ut til å hjelpe. Det her skjedd med meg også når jeg har for høy OC på kortet. Da er det som regel best å starte maskinen på nytt for å få kortet opp i ønsket frekvens igjen. Dette skjedde ofte med 780 ti kort fra Gigabyte som kom klokket fra fabrikk. Men har lite erfaring med dette på Maxwell. Årsaken er som regel for høy OC som sagt, så da kan det lønne seg å skru ned noen hakk dersom det er noe som skjer ofte Lenke til kommentar
Stonescar Skrevet 5. mars 2016 Del Skrevet 5. mars 2016 Takk for svar, tenkte det hadde noe med klokken å gjøre. Er vel den nye driveren som ikke likte de samme innstillingene. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 5. mars 2016 Del Skrevet 5. mars 2016 (endret) Artifacts kommer vel som regel av at man har overklokket vram for mye. Som Nizzen sa, så stopper driveren før noe sånt med Maxwell. Dessuten om man må gå ned fra 1500 core til 1450 for å være stabil, so what...merker ikke forskjell i ytelse på 50 MHz! I BF4 så er det DirectX/driver stopped responding som skjer ved for høy klokk (og sikkert andre spill også). Men fikk hele skjermen full av artifacts også, men det skjedde kun en gang. Uansett, mine problemer med Directx error i BF4 var altså for høy klokk. Endret 5. mars 2016 av Simkin Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 364.47 http://www.guru3d.com/files-details/geforce-364-47-whql-driver-download.html 1 Lenke til kommentar
HKS Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 364.47 http://www.guru3d.com/files-details/geforce-364-47-whql-driver-download.html Første "non-beta" driver fra Nvidia med basic støtte for Vulkan. 2 Lenke til kommentar
HKS Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 Det er vist en del som har trøbbel (BSOD) med installasjonen av den nye driveren. Bør kanskje være obs... https://www.reddit.com/r/nvidia/comments/49dghk/some_users_may_be_experiencing_issues_w_game/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå