Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden

Anbefalte innlegg

Nå har jeg faktisk ikke peiling på hvordan dette vil merkes men jeg får nå høyere score osv når jeg klokker opp så det skulle vel tilsi at det er rom å gå på?

Ser forøvrig når jeg tester i GPU-Z så ender det opp med 1 [email protected] og 1 8x@ 1.1. Husker ikke hvorvidt det var det samme på 7970 CFX når jeg hadde det og husker ikke hvorvidt det er normalt heller, men det kan jo hende det stammer derifra.

Forøvrig sliter jeg med å skjønne meg på hvordan man klokker med GPU boost. Får søke opp noen guider senere.

Endret av SWAT dude...
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Endelig en rimelig fornuftig priset kort igjen i forhold til ytelse sam nye features, så da hopper jeg på et high end kort igjen. En stund siden sist.

Veldig artig å se at ytelsen går opp men strømsug går ned, kan ikke huske jeg har sett noe lignende, bare det var grunn nok til kjøp. Tidlig julepresang til meg selv i år :xmas:. (980 gtx Standard fra Zotac forrøvrig, fikk 100 stk på komplett i dag).

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Veldig artig å se at ytelsen går opp men strømsug går ned, kan ikke huske jeg har sett noe lignende, bare det var grunn nok til kjøp.

Tja, om jeg prøver å friske opp hukommelsen her. For denne overgangen fra kepler til maxwell er jo nesten helt lik overgangen som sist gang. Fra Fermi til kepler? :p

Ser du på f.eks GTX 580 (244W) til GTX 660Ti (150W), så gikk strømforbruket omtrent like mye ned (uten at ytelsen falt noe særlig) fra GTX 780Ti (250W) til GTX 970 (145W). Funksjonsmessig så var det nok også minst like fordelaktig.

Prisen på GTX 660Ti var vel også på rundt 2700kr? Samme som GTX 970. :)

Ja, det er bare i vanlig "Tick, Tock" -stil, om vi bruker intel sitt navn på systemet. Altså at vi denne gangen gikk fra en stor og kraftig kjerne, til en mindre og mer effektiv versjon av den nye arkitekturen. Mens neste gang får vi se Maxwell sin nye strømkrevende og store Maxwell kjerne. :)

Hvis det skal være noe som er nytt, så måtte det i så fall være at de klarte dette UTEN å gå ned en produksjonsnode, noe som er høyst imponerende. :) Men for oss forbrukere har det vel ganske nada å si.

Lenke til kommentar

Pakken min har ligget på postens terminal siden i dagtidlig, i samme by som jeg selv bor i. Ser ut som den har planer om å bli liggende der over natten.... Fikk meg en kraftig påminner på hvorfor jeg prøver å ungå posten for alt det er verdt....

Samme med meg, Ligger i kr.sand atm, Ble sist oppdatert 11-tiden idag, Men de gidder ikke å sende den idag nei :nei:

Pakken min har ligget på postens terminal siden i dagtidlig, i samme by som jeg selv bor i. Ser ut som den har planer om å bli liggende der over natten.... Fikk meg en kraftig påminner på hvorfor jeg prøver å ungå posten for alt det er verdt....

At du ikke har hentet den :huh::omg::ph34r::confused::hm::ohmy::blink::wow::(:idea::scared:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...