Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slike custom BIOS'er er vel mest egnet for dere med vannkjøling. 1.21v blir varmt nok på luft hos meg iallefall...

Der er en max air bios også, men mtp at du kjører sli så er det nok ikke å anbefale

Har ene kortet på 1390 og andre er på 1441 Mhz boost under foldinga her nå. Ca 78 grader. Så...hot nok.

Lenke til kommentar

Har bare 1380 boost forløpig, men temps er bra. Har vannkjøling ja.

3D Mark Extreme så er GPU temp 38 grader avlest via MSI Afterburner. 23 grader ambient. Overkill på radiator her. Burde være rom for litt mer spenning. Kjørte jo tross alt to 780 Classy på 1.35v enkelt.

Lenke til kommentar

Har bare 1380 boost forløpig, men temps er bra. Har vannkjøling ja.

3D Mark Extreme så er GPU temp 38 grader avlest via MSI Afterburner. 23 grader ambient. Overkill på radiator her. Burde være rom for litt mer spenning. Kjørte jo tross alt to 780 Classy på 1.35v enkelt.

Jeg fikk det aldri over 1450 med custom BIOS. Temp på 43 ved full load :(

Lenke til kommentar

Hadde meg en runde med rise of the tomb raider nå, har en kompis med 980Ti som syter så voldsomt om hvor dårli optimalisert spillet er å hvordan han ikke klarer å makse det med kortet sitt i 1440P. Synst det hele var litt rart ettersom jeg etter siste patch har 100+ fps med mine Titan X. Kiket litt over resursbruken menst jeg spilte, ser da at Vram forbruket nærmer seg 8 gb  :omg: . Fikk da en viss forståelse for hvorfor det er så mange som har hatt ytelseproblemer med spillet til tross for det har vært nærmest problemfritt hos meg. 

Lenke til kommentar

GPU Z rapporterer 1380 boost, men MSI Afterburner sin OSD rapporterer 1557 både i Unigine Heaven og i 3D Mark. :hmm:

Jepp, har sett det samme, Valley på 1600MHz, helt på jordet feil. Fikk riktig i Afterburner sin graf derimot, sier den det samme som OSD hos deg også? Jeg bruker ikke den, så har ikke testet

Lenke til kommentar

Når du sjekker boost Kyrre, da går du inn på under sensor seff?

Vet om en som kun så på første side av GPU-Z.

lolz.. Takk.

Jævla opplegg. Hvordan i svarte er det boost clock regnes ut da? Det henger jo ikke på greip. GPU Z på 'Sensors' rapporterer også 1557 ... På stock BIOS og det er iallfall 3D Mark stabilt. Skjønner ikke en dritt av dette her.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Når du sjekker boost Kyrre, da går du inn på under sensor seff?

Vet om en som kun så på første side av GPU-Z.

lolz.. Takk.

Jævla opplegg. Hvordan i svarte er det boost clock regnes ut da? Det henger jo ikke på greip. GPU Z på 'Sensors' rapporterer også 1557 ... På stock BIOS og det er iallfall 3D Mark stabilt. Skjønner ikke en dritt av dette her.

I feel you, var megaforvirrende å gå til nvidia.
Lenke til kommentar

Ser ut som det er ca 10k de fleste får i gpu score, har vel ikke så veldig mye mer å hente med mindre det har skjedd noe med driverene siste året. kortet mitt tåler relativt liten økning på minnet desverre.

Det positive er at 24/7 oc er meget nært max, så er svært fornøyd med mitt ref kort :)

Da trenger jeg ikke teste mitt 960 da jeg sansynlig får 10k :p

Lenke til kommentar

Hadde meg en runde med rise of the tomb raider nå, har en kompis med 980Ti som syter så voldsomt om hvor dårli optimalisert spillet er å hvordan han ikke klarer å makse det med kortet sitt i 1440P. Synst det hele var litt rart ettersom jeg etter siste patch har 100+ fps med mine Titan X. Kiket litt over resursbruken menst jeg spilte, ser da at Vram forbruket nærmer seg 8 gb  :omg: . Fikk da en viss forståelse for hvorfor det er så mange som har hatt ytelseproblemer med spillet til tross for det har vært nærmest problemfritt hos meg. 

Ja det spillet suger til seg de ressursene det kan få. Ikke bare VRAM det liker, men system RAM også. Bra da for dere Titan X eiere at endelig et spill som utnytter mer av det massive 12GB minnet. Er teksturer på Very High som er hovedårsaken. Setter du ned til High så dropper VRAM bruk drastisk. Ligger på rundt 100 fps jeg også, men har sett den droppe ned til under 50 noen ganger. Om det er bug i spillet eller nVidia driverene er ikke godt å si.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Ja det spillet suger til seg de ressursene det kan få. Ikke bare VRAM det liker, men system RAM også. Bra da for dere Titan X eiere at endelig et spill som utnytter mer av det massive 12GB minnet. Er teksturer på Very High som er hovedårsaken. Setter du ned til High så dropper VRAM bruk drastisk. Ligger på rundt 100 fps jeg også, men har sett den droppe ned til under 50 noen ganger. Om det er bug i spillet eller nVidia driverene er ikke godt å si.

Får du dropp med den nyeste patchen? Den nye patchen øker ytelsen drastisk ved sli iallefall!

Jeg har ikkje Titan X pga 12GB V-ram, men fordi jeg ikkje gadd å vente på gtx 980ti :p

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Får du dropp med den nyeste patchen? Den nye patchen øker ytelsen drastisk ved sli iallefall!

Jeg har ikkje Titan X pga 12GB V-ram, men fordi jeg ikkje gadd å vente på gtx 980ti :p

Ja får dropp selv med nyeste patchen. Kan jo være andre grunner da, som at jeg har Google Chrome i bakgrunnen, men tviler (Chrome bruker skjermkortet litt). Hvilken driver bruker du? Jeg har 361.75

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...