Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er meget mulig, men jeg trodde disse mainstream / consumer kortene til NVIDIA ikke var det som var verdt å satse på med tanke på folding og tallknusing helt siden GTX 6xx serien? Husker nå hvertfall at når jeg gikk fra GTX 580 til GTX 6xx og GTX 7xx serien så var compute ytelsen dårligere.

Lenke til kommentar

Det er meget mulig, men jeg trodde disse mainstream / consumer kortene til NVIDIA ikke var det som var verdt å satse på med tanke på folding og tallknusing helt siden GTX 6xx serien? Husker nå hvertfall at når jeg gikk fra GTX 580 til GTX 6xx og GTX 7xx serien så var compute ytelsen dårligere.

980Ti er utmerket til folding :)

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Leser rundt på forum og reviews at flere som har ASUS 980 ti strix har en temperatur på 70-73, mitt er på 83 og 84 med overklokk uten å stille på volt. Vet det ikke er så farlig for kortet. Men, viftene må gå ganske fort for å kjøle det, så det er ganske høy lyd fra det, og det blir ganske så varmt mellom beina når pcen er under pulten... Er det noe reklamasjons grunn? eller bare noe jeg må leve med. Kabinettet er stort og har god luftgjennomstrømning. CPU er vannavkjølt og tar varmen ut...

Endret av Tekky
Lenke til kommentar

Du kan jo alltids skifte pasta.. oh wait..

Funnet en grunn til at jeg kanskje ikke liker Asus lengre..

Om du tenker på at Asus garanti ryker om du tar av kjøleren, så er jo ikke det nødvendigvis så mye å bry seg med. Norsk reklamasjonsrett vil fremdeles være intakt. Om et skjermkort ryker på grunn av at du er uforsiktig og fysisk skader kortet når du demonterer eller monterer kjøler, så vil ikke garantien hos andre produsenter heller være verdt en dritt. Så lenge der ikke er noen synlig skade på kortet, er det produsentens ansvar å bevise at bytte av kjøler er årsaken til at kortet røyk. Men det vil jo være nær umulig, og ikke minst svært lite sannsynlig at er den virkelige grunnen..

Lenke til kommentar

Du kan jo alltids skifte pasta.. oh wait..

Funnet en grunn til at jeg kanskje ikke liker Asus lengre..

Om du tenker på at Asus garanti ryker om du tar av kjøleren, så er jo ikke det nødvendigvis så mye å bry seg med. Norsk reklamasjonsrett vil fremdeles være intakt. Om et skjermkort ryker på grunn av at du er uforsiktig og fysisk skader kortet når du demonterer eller monterer kjøler, så vil ikke garantien hos andre produsenter heller være verdt en dritt. Så lenge der ikke er noen synlig skade på kortet, er det produsentens ansvar å bevise at bytte av kjøler er årsaken til at kortet røyk. Men det vil jo være nær umulig, og ikke minst svært lite sannsynlig at er den virkelige grunnen..

Jeg spurte om dette når jeg kjøpte mine Asus Titan X fra Digitalimpuls. Asus er visstnok veldig greie når det kommer til oss som setter på vannblokker, og det er visst sjeldent et problem med RMA på Asus kort, så det er ikke noe å bekymre seg for :)

Lenke til kommentar

Problemet med den nye driveren jeg hadde var nvidia surround, noe nvidia er dårlig på i seg selv.

Har 3x Asus rog swift skjermer, når jeg tok på surround klikket driverne totalt, skjermen blinket masse og ene skjermen gikk svart. Samt driver error.

Lenke til kommentar

Ser rundt om på nettet at ytelsen, og da spessielt SLI ytelsen, er føkka i nye Rise of the Tomb Raider. Fps dropp ned til 30 tallet med GTX 980 Ti i SLI ved 1440p...! Noen har opplevd enda verre. Nye nVidia drivere som kom ut i går fixet tydeligvis ikke en dritt. Skuffende siden TR fra 2013 var veldig bra og skalerer bra med SLI. Arrrggg  :nei:

Lenke til kommentar

Ser rundt om på nettet at ytelsen, og da spessielt SLI ytelsen, er føkka i nye Rise of the Tomb Raider. Fps dropp ned til 30 tallet med GTX 980 Ti i SLI ved 1440p...! Noen har opplevd enda verre. Nye nVidia drivere som kom ut i går fixet tydeligvis ikke en dritt. Skuffende siden TR fra 2013 var veldig bra og skalerer bra med SLI. Arrrggg  :nei:

kjører 3440*1440 med alt på max men uten AA. Skalerer ikkje bra med 3-way sli, men stabilt 60fps iallefall

Lenke til kommentar

kjører 3440*1440 med alt på max men uten AA. Skalerer ikkje bra med 3-way sli, men stabilt 60fps iallefall

Grafikken i nye TR er vel ikke så mye bedre i forhold til det fra 2013, så med det oppsettet ditt burde du hatt over 100 fps iallefall. Kommer nok flere patcher og drivere, så vi får se.

Lenke til kommentar

Bare vær gla for at spillet i det heletatt fungerer på release, for det skal faen være sikkert og vist at forge ikke gjorde for oss i Nvidia leiren :roll:. Tomb Raider utviklet seg fra å være fullstendi uspilbart til å bli rene benchmarken og sett på som en ypperlig port med god skallering i alle leirer, så jeg kan ikke si at jeg er betydelig bekymret for at RotTR skal ende opp som en dårlig port.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Og lærdommen er igjen at SLI ikke kan erstatte et kraftigere enkeltkort, ei heller kan anses som fremtidssikring  :wee:

Prøv å skru av HBAO+ og se om du får bedre ytelse da.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så mye var cdon's 3 dagers leveringstid å stole på

Bestilte på Onsdag og forventet leveringstid er på Tirsdag

Bestilte vare hos CDON i November, varen var tilgjengelig på lager med forventet levering på 3 dager. 4 dager etter bestilling fikk jeg e-post om at varen var kansellert da det hadde skjedd noe "feil" under bestilling, men at jeg kunne få en kompensasjon på 29,- kroner dersom jeg bestilte ny vare hos dem innen 14 dager. 

Bestilte snarest fra en annen butikk, CDON skal jeg aldri handle hos igjen. Bedriten kundeservice så det holder  :realmad:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...