Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det flere her som får lag spikes på Rouge Transission når man fly jet? Det virker som dette mapet er helt mongoloid mens Paracel Storm f.eks fungerer fint.

det dropper fra 119 til 115, 110 eller 105fps hvert 5 sekund, helt forferdelig irriterende! :hm:

Fikk også DirectX error tidligere idag hvor spillet bare fryste, dette var dog ikke på Rogue.

Jeg er på Win 8.1, GTX 980Ti SLi hvor jeg kun har et kort aktivert og 361.43

Jeg korrigerer meg selv, det gjelder alle map. Ytelsen har blitt helt ræv, jeg får fps drop jeg ikke har fått før, Blir jeg skutt ned i fly dropper fps ned til 70 f.eks, og det er hele tiden lag hvor fps detter ned 5 til 20fps kontinuerlig.

Jeg har fjernet driver helt med driver uninstaller fra guru3d og "reparert" BF4 uten hell. Noe har tydeligvis skjedd, noen som har en ide?

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Er det flere her som får lag spikes på Rouge Transission når man fly jet? Det virker som dette mapet er helt mongoloid mens Paracel Storm f.eks fungerer fint.

det dropper fra 119 til 115, 110 eller 105fps hvert 5 sekund, helt forferdelig irriterende! :hm:

Fikk også DirectX error tidligere idag hvor spillet bare fryste, dette var dog ikke på Rogue.

Jeg er på Win 8.1, GTX 980Ti SLi hvor jeg kun har et kort aktivert og 361.43

Jeg korrigerer meg selv, det gjelder alle map. Ytelsen har blitt helt ræv, jeg får fps drop jeg ikke har fått før, Blir jeg skutt ned i fly dropper fps ned til 70 f.eks, og det er hele tiden lag hvor fps detter ned 5 til 20fps kontinuerlig.

Jeg har fjernet driver helt med driver uninstaller fra guru3d og "reparert" BF4 uten hell. Noe har tydeligvis skjedd, noen som har en ide?

Format c:
Lenke til kommentar

Er det noen spesiell grunn til at du kjører kun ett kort? Oppløsning, oppdateringsfrekvens og innstillinger? Det er ikke en jamn konstant belastning på systemet. 5 - 20 fps drop synes jeg ikke høres alt for galt ut om du har 120/144 hz. Med res-scale presset litt så kan det vel bli litt mye for et enslig 980 ti også.

Har du fps-drop om du går inn på en tom server og står i ro?

Lenke til kommentar

Det er ikke den typiske fps droppen, det kommer som en "hikke" hvor fps dropper ned til 115, 110 eller 105 på et sekund for så å gå opp igjen til 120.. Dette skjer også på tom server om jeg er i jet f.eks. Jeg har spilt i over 340 timer siden juli, å slik har det ikke vært før.

Hadde noe lignende med AMD 7970, da mener jeg det skjedde om catalyst var oppe eller en video gikk i bakgrunnen..

Jeg har hatt noe Adobe Shockwave problemer to ganger hvor det kommer opp en feilmelding i et sett uansett nettleser, hvor jeg var nødt til å bruke windows recovery for å sette maskinen tilbake.. Men om dette har noen sammenheng, vet jeg ikke.

Ytselsen generelt er også dårligere i BF4 (har ikke prøvd noen andre spill) hvor det dropper ned i 70-80 om det er noe eksplosjoner på gang, å slik har det som sagt, ikke vært før.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Kan vel ikke anbefale Windows 10 på det varmeste.. Har aldri i mitt liv hatt så mange merksnodig og irriterende problemer med GTX 980 SLi og G-Sync som jeg har hatt med Windows 10. Og en venn av meg som sitter på det samme, bare GTX 980 Ti SLI og G-Sync sliter med nøyaktig det samme og vi holder på å rive av oss håret til tider.

Nå har vi klart å konkludere med at problemet ligger i G-Sync. Om det skyldes noe med Windows 10 eller NVIDIA sine drivere til Windows 10 eller det at SLI + G-Sync ikke er en god combo eller hva det måtte være aner vi dog ikke. Men noe er rivruskende galt og oppsettet går apeshit alt for ofte.

Måten vi har klart å konkludere med at det må skyldes G-Sync er at om vi deaktiverer G-Sync og heller benytter vanlig statisk refresh rate eller ULMB så oppstår ikke disse merkelig problemene lenger i det hele tatt. Men når vi har aktivert G-Sync og har aktivert valget for at G-Sync skal fungere også i Windowed Mode så er helvete løs fra tid til annen... Latterlig irriterende og frustrerende.

Virker som det er et eller annet som går i dass i kommunikasjonen mellom Windows 10, NVIDIA Driverne og G-Sync mot skjermen som gjør at ting går strakt ått helvete. Ting som normalt skjer er at ved oppstart av Star Wars Battlefront så ser det ut som G-Sync går seg fast og det føles som man har -40 FPS for bare det å bevege musa over skjermen har en delay på 3-6 sekunder og den beveger seg bare et par piksler av gangen og grafikken på skjermen blir helt mongoloid.

Ytelsen i Rocket League kan bli helt tullerusk, hvor det å tabbe ut av spillet sørger for at man har 66 FPS (client cap), mens så fort man tabber inn igjen så er man nede på 5-15 FPS. Tabber man ut igjen så er det rett opp på 66 FPS...

I dag fyrte jeg Assassins Creed (1) via Steam, alt fungerte fint helt til jeg tabbet ut av spillet (spillet kjøret fullscreen) da begynte alt å gå til helvete igjen hvor skjermen først blir sort, for deretter komme tilbake men med samme horrible ytelsen på alt jeg foretar meg som med det som skjer med Battlefront ved jevne mellomrom.

Hvorfor mistenker jeg G-Sync? Jo fordi det å lukke spillet bedrer ikke på det. Når ting først har blitt helt mongoloid så hjelper det ikke å lukke spillet. Problemene vedvarer helt til jeg har klart å navigere meg til restart av maskinen ELLER klarer å karre meg inn i NVIDIA Kontrollpanelet og deaktiverer G-Sync. Da er ting plutselig normalt igjen.

Disse problemene ser ikke ut til å oppstå om vi kun har G-Sync aktivert for fullskjermapplikasjoner og ikke både fullskjerm og windowed. Men man ønsker naturligvis å ha det på windowed da det å kjøre ting i fullskjerm når man har to-skjermer og liker å kunne surfe og gjøre andre ting på skjerm nummer to uten at spillet minimerer seg osv..

Vi benytter ALLTID DDU (Display Driver Uninstaller) når vi oppdaterer skjermkortdriverne da dette har blitt en vane med Windows 10 da mye har tullet seg til tidligere om man gjør en vanlig oppdatering. Hvorvidt disse problemene er relatert til driverne og Windows 10 eller om det er samme tullball med de driverne NVIDIA har servert oss de siste månedene selv med Windows 7 og 8 / 8.1 aner jeg ikke.

Lenke til kommentar

Jeg har nå fått inn Windows 10 Pro, skal bruke kvelden på å få på plass alt, så får jeg se om jeg kanskje rekker en runde senere i kveld, eller imorgen.

Windows 10 skulle på død å liv legge inn nvidia driverne for meg, som da i tillegg ikke var oppdatert. Fikk skrudd av denne instillingen og avinstallert driverne, men enda så skulle f*** meg driverne installeres etter restart uten att jeg fikk gjort noenting eller ble spurt om det.. latterlig opplegg fra Microsoft.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Jeg har nå fått inn Windows 10 Pro, skal bruke kvelden på å få på plass alt, så får jeg se om jeg kanskje rekker en runde senere i kveld, eller imorgen.

Windows 10 skulle på død å liv legge inn nvidia driverne for meg, som da i tillegg ikke var oppdatert. Fikk skrudd av denne instillingen og avinstallert driverne, men enda så skulle f*** meg driverne installeres etter restart uten att jeg fikk gjort noenting eller ble spurt om det.. latterlig opplegg fra Microsoft.

Usikker på hvorfor Nvidia ikke har ordnet opp i dette enda , men i utgangspunktet burde det holde med å legge inn den aller siste driveren fra Nvidia for å overstyre dette oppdaterings maset fra MS.

Vet at jeg har måttet knote en del på Nvidia systemer mens på Amd systemene med Windows 10 har det nesten bare vært tut og kjør ved installasjon av driverene og ikke problemer med at de gamle legger seg inn hele tiden.

En ting er sikkert , Nvidia har vært helt uholdbart elendige med oppdateringene sine til Windows i det siste , siste gang jeg jobbet ordentlig med et slikt problem var for noen måneder siden og inntrykket mitt var jo at ting har blitt bedre , men tydeligvis ikke helt på topp enda. Mulig hele driver laget sitter og røyker og drikker basert på braksuksessen skjermkortene har gjort og roter det til pga den ekstra "stimuleringen" , hva vet jeg :p

Windows 10 pro er faktisk kjekt å bruke . bare venn deg til at det er litt mer mas om at du skal bruke Onedrive (denne hadde jeg slått av men MS aktiverer den hele tiden, ikke noe galt med det, men litt slitsomt om man har andre løsninger ) , ytelsemessig er det langt bedre for meg enn W8.1 (jepp, jeg har et R9 280 kort her).

Lenke til kommentar

Mye merkelige problemer, men en ting som er sikkert er at det er ekstremt mye negative erfaringer ute å går på GeForce.com forumet, Guru3D.com og Overclock.net og fellesnevnerne er vel stortsett Windows 10 + NVIDIA drivere.

Har vært en fast leser av Guru3D.com sitt GeForce-forum i mange år nå og det var ikke ofte det var så alt for mye negativt å lese om drivere til Windows 7 og Windows 8 / 8.1 de siste årene. Mengden innlegg om problemer og negativ omtale av driverne har mangedoblet seg etter Windows 10 kom på banen.

Lenke til kommentar

Oppgraderte i dag fra gtx980 til 980ti selv. Å kjøre disse kortene på en eldre i5 er tydeligvis lite vits. 

Send 980Ti kortet tilbake på angrefristen og klar deg med vanilla 980 frem til sommeren da nVidia sine nye kommer. Samt å overklokke din CPU hvis du ikke har gjort det  ;)

Lenke til kommentar

Oppgraderte i dag fra gtx980 til 980ti selv. Å kjøre disse kortene på en eldre i5 er tydeligvis lite vits. 

Send 980Ti kortet tilbake på angrefristen og klar deg med vanilla 980 frem til sommeren da nVidia sine nye kommer. Samt å overklokke din CPU hvis du ikke har gjort det  ;)

Kjøpte kortet brukt. Tenkte å kaste det ut på finn for 4500, var det jeg betalte for det. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...