Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

 

 

Noen som har brukt Evga sin Pro sli bridge? Får den ikke til å lyse opp, lurer på om det er noe galt med den eller skjermkortene mine..

Asus vet ikke om den fungerer på skjermkortene deres, og evga sier at de ikke kan hjelpe meg hvis jeg ikke har kort fra de.

 

Eller noen som har en sli bridge på 970 Strix som lyser opp? Håper de kan lyse opp i forhold til noen av evga sine.

Bruker bare den gamle 3-way versjonen med lys.

På dine Asus Titan X?

Ja. Evga merket lyser,og man kan stille inn hvordan lyset skal oppføre seg.

Etter gpuload, pulsering etc

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Neh vil ikke ha brukt gpu, aner ikke hvordan den forrige eieren har behandlet den osv.. Men hvor mye sånn ca. kan jeg selge 970 for når den nye serien kommer ut?

 

Ingen av oss er synske her. Klarer du deg med det skjermkortet du har nå i 6 måneder til, så venter du på nVidia 'Pascal', i den tiden kan du spare opp mer penger også og dermed kjøpe et enda raskere kort. Er det spill du vil spille NÅ, men som det kortet du har ikke takler, så kjøper du 970 nå også. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar

Du må nok selge det til litt under prisen av det kortet som overtar ytelsenivået til GTX 970, så trolig noe under 2.000 kr.

Jeg mener at det som bør avgjøre et kjøp er hvorvidt du er misfornøyd med ytelsen i dag. Hvis du ønsker høyere ytelse og/eller oppløsning i spill du spiller nå så kan det være verdt å vurdere en oppgradering. Men hvis du derimot er fornøyd med ytelsen du har og ønsker bare "fremtidssikring" så kan du heller ta det problemet når du støter på det. På generell basis er jeg noe skeptisk til at du vil kjøpe et mid-range kort og så potensielt ha det i et halvt år, og da er jeg spent på hva du skal erstatte det med når Pascal kommer. Eneste unntak må være om du trenger ny PC nå, men ønsker å avvente med skjermkortinvesteringen og derfor ønsker et middels ventekort frem til storinvesteringen.

 

Hva er det du sitter på nå?

Lenke til kommentar

Akkurat nå har jeg ingenting. Så sitter å vurderer om det er verdt å bygge nå, eller vente til etter sommeren.

 

Vent så lenge du mener det er forsvarlig , det vil trolig lanseres en del spennende cpu'er til høsten som kan være verdt å vente på, samme med Gpu'er fra Amd / Nvidia.

 

I det minste vil du få kjøpt skjermkort til en langt billigere penge enn nå og de store spillene som støtter DX12 er ikke ute enda.

Lenke til kommentar

Neh vil ikke ha brukt gpu, aner ikke hvordan den forrige eieren har behandlet den osv..

 

I hvilken grad behandler man egentlig skjermkort i det hele tatt, utover montering i maskin?  Å i det hele tatt treffe på en selger som er blant den promillen som tukler med bytte av kjøler og denslags skal jaggu godt gjøres.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen flere som sliter med nyeste drivere? Jeg får ikke drivere til å fungere i win10, må tilbake til 389 for at det funker. Driver sluttet å funke feil.

sliter med at jeg ikke har installert den nye driveren, restarter, og nvidia exprience sier samme versjon ikke er installert. avinstallerte alt, la inn nyeste, samme feilen. så vil tro det er en nvidia feil hvertfall.

Lenke til kommentar

Til dere som har problemer med forskjelige drivere, dette er ment som et velment råd (og trolig bruker dere det allerede). Men bruker dere Display Driver Uninstaller når dere legger inn ny driver, hvis ikke er det ikke rent sjelden problemene duker opp (selverfaring). Siden man skal være snill etter jul oxo så legger jeg ved linken til programmet sånn i tilfelle noen trenger det. :-)

 

http://www.guru3d.com/files-details/display-driver-uninstaller-download.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...