efikkan Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 (endret) Alle skjermkort hakker når de presses for langt, selv GTX 970. Problemet er at folk gir minnestrukturen til GTX 970 skylden for all verden av urelaterte problemer. Endret 15. desember 2015 av efikkan 3 Lenke til kommentar
Sn1ken Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 Etter min mening får du ikke ett bedre kjøp enn 970 når alt kommer til alt. Ferdig snakket Har betalt så lite som 2k for ett 970 kort når det stormet som verst med "minneproblematikken". Bedre kjøp er ikke mulig å oppdrive Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 Hadde også problem med at 2 og 3-way gtx 980 sli fikk stuttering i 1440p surround. Med 2x Titan X så forsvant dette. Kan nok være sammenheng at selve 980 hadde for lite båndbredde, minnet ble svært skjeldent brukt opp, selv med 1440p x3 Da burde Pascal med 1TB/s sparke godt unna neste år Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 Ja ja, så slike problemer som disse er bare tull : 1 https://forums.geforce.com/default/topic/903067/need-help-fixing-stutter-problem/?offset=2 2 https://www.reddit.com/r/JustCause/comments/3wy3ux/just_cause_3_massive_frame_drops_and_stuttering/ 3 https://forums.dayzgame.com/index.php?/topic/230683-059-micro-stuttering/ 4 http://forums.ubi.com/showthread.php/1354887-Stuttering-stuttering-and-stuttering-Forums Trolig driver relatert eller? http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=402474 Det er fint med fornektelse... Synd det ikke hjelper de som har problemer da , i tilfellene over spesifikt til 970 og noen spill , bare så det er sagt så kan man også finne problemer med andre skjermkort også. http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=402474: Drivere/Windows 10 http://forums.ubi.com/showthread.php/1354887-Stuttering-stuttering-and-stuttering-Forums: Uvisst, ene "kilden" har 970 andre "kilde" har Titan X SLI. https://forums.dayzgame.com/index.php?/topic/230683-059-micro-stuttering/: Ble fikset av å fjerne monitor #2 (hadde samme problem selv i Witcher 3 https://www.reddit.com/r/JustCause/comments/3wy3ux/just_cause_3_massive_frame_drops_and_stuttering/: Årsak: Memory leak i spillet https://forums.geforce.com/default/topic/903067/need-help-fixing-stutter-problem/?offset=2: Slo på Shadowplay, fikk stuttering, slo av, forsvant ikke Så hvilke av linkene dine sier noe om microstuttering pga minnekonfig i GTX 970? Så la oss ta en nærmere titt : 1 : Her er påstanden din at problemet er Drivere eller i Windows 10 , igjen ikke et eneste svar som indikerer dette. 2 : I Just Cause 3 er tydeligvis ikke funnet årsaken til problemene enda , selv om brukerne tror at det kan være en memory leak... 3 : Geforce 970 med problemer + Geforce 980 med problemer. Trolig relatert til enten drivere eller spillet , utviklerne greier ikke å reprodusere problemet. We have acknowledged the issue in the past. This is a longstanding problem that is difficult for us to replicate in the office due to the varying and high end specs involved.I've reported it again. 4 : Her tar du feil, i selve posten påpeker brukeren problemet løste seg ved : "It seems turning off antialiasing and adding the launch command -winxp fixed the issue." Brukeren under hadde et lignende problem med stuttering som skyltes skjerm nr 2. Slik kan vi sikkert holde på en stund , igjen som jeg prøver å påpeke er at dette er et problem noen brukere har og er irriterende. De fleste som opplever det ser ut til å ha 970 , der problemet gjelder flere typer skjermkort er nok årsaken noe helt annet (trolig). Er dette nok til å si at 970 er et møkka kort som ikke kan anbefales? Særdeles ikke, det er et bra kort og gjør en utmerket jobb i mange spill og kan fint anbefales. Men å lukke øynene og si at det er perfekt eller har ikke noen problemer i det hele tatt blir misvisende og en klapp på skuldra til Nvidia som har gjort dårlige valg med akkurat den modellen sett fra mitt synspunkt. Du bommer litt på hovedpoenget: Ingen av disse trådene nevner spesifikt GTX 970. Det er folk med 3 forskjellige OS, ørten forskjellige CPU'er, hovedkort, brikkesett, minnemoduler, GTX 970, 980, 980Ti, Titan X osv. Skal man gjøre det på denne måten har alle skjermkort sannsynligvis "stuttering" 3 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 16. desember 2015 Del Skrevet 16. desember 2015 Så mye krig på forumet her 970 har 3,5 GB minne, end of discussion. Sitter fremdels på gjerdet og håper på noen bra salg, helst Asus eller EVGA Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 16. desember 2015 Del Skrevet 16. desember 2015 Nei, vær så vennlig, jeg har forspist meg på popcorn mange ganger allerede, kommer nettopp hjem ifra pumping nummer.......har glemt hvor mange det er nå og nå må jeg begynne på'n igjen. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 16. desember 2015 Del Skrevet 16. desember 2015 (endret) Så mye krig på forumet her 970 har 3,5 GB minne, end of discussion. Det er slikt som skjer når sånne som deg kommer med faktafeil, på tross av at det har blitt avslørt mange ganger. Jeg har alt påvist at det er en matematisk umulighet at minnestrukturen forårsaker microstutter som en rekke GTX 970-eiere klager på. Hele argumentasjonen til anklagerne er at de føler de har et problem og derfor skyldes problemet minnestrukturen, på tross av at alle som benchmarker eller spiller vet at akkurat samme problem oppstår på absolutt alle andre skjermkort når de belastes for mye. Det blir bare en totalt verdiløs anedokte som ikke er basert på et snev av rasjonalitet eller teknisk kunnskap. Nå er det på tide at dere som har bevist at dere ikke besitter elementær forståelse av GPUer unnlater å påstå ting som går langt over hodene deres. Endret 16. desember 2015 av efikkan 4 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 16. desember 2015 Del Skrevet 16. desember 2015 Så mye krig på forumet her 970 har 3,5 GB minne, end of discussion. Sitter fremdels på gjerdet og håper på noen bra salg, helst Asus eller EVGA Det blir nok gtx 970 på deg skal du se Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 16. desember 2015 Del Skrevet 16. desember 2015 Så mye krig på forumet her 970 har 3,5 GB minne, end of discussion. Sitter fremdels på gjerdet og håper på noen bra salg, helst Asus eller EVGA Min erfaring med "Gjerdet" er at det har veldig dårlig ytelse i spill. Lavt strømforbruk er et pluss, men ytelse/watt og ytelse/krone er elendige. Med andre ord, sitte på gjerdet nytter ikke 3 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 16. desember 2015 Del Skrevet 16. desember 2015 (endret) Synes 970 er det beste kjøpet jeg har gjort siden jeg kjøpte SSD. Mye takket være at jeg fikk en kjempefin pris på et uåpnet kort av en av våre eminente foldere Endret 16. desember 2015 av Theo343 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 16. desember 2015 Del Skrevet 16. desember 2015 Synes 970 er det beste kjøpet jeg har gjort siden jeg kjøpte SSD. Mye takket være at jeg fikk en kjempefin pris på et uåpnet kort av en av våre eminente foldere Ja det er et godt valg for 1080p 60 Hz gaming Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 16. desember 2015 Del Skrevet 16. desember 2015 Jepp, jeg er ikke så kresen på FPS lenger. Spiller ikke MP-FPS og den slags så jeg klarer meg fint selv i 1440p. Mad Max med high/ultra går overaskende bra. Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 16. desember 2015 Del Skrevet 16. desember 2015 Er vel heller ingen som gir GTX980 pepper. Det er bare for dyrt. Hah! Og jeg har to! Hvorfor kjøpe gurkemeie når man kan kjøpe safran? Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 16. desember 2015 Del Skrevet 16. desember 2015 Er vel heller ingen som gir GTX980 pepper. Det er bare for dyrt. Hah! Og jeg har to! Hvorfor kjøpe gurkemeie når man kan kjøpe safran? 980Ti er safran, 980 er mer sitronpepper. 970 er piffikrydder 2 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 16. desember 2015 Del Skrevet 16. desember 2015 Er vel heller ingen som gir GTX980 pepper. Det er bare for dyrt. Hah! Og jeg har to! Hvorfor kjøpe gurkemeie når man kan kjøpe safran? 980Ti er safran, 980 er mer sitronpepper. 970 er piffikrydder Titan X er for idioter 2 Lenke til kommentar
Joachim Vadseth Skrevet 16. desember 2015 Del Skrevet 16. desember 2015 Svar fra MPX.no i dag vedrørende mitt kaputte 570 - skal få et GTX 960 2GB i erstatning. Vell og bra men har bedt om å heller få refundert prisen på dette kortet eller oppgradere til 970. 960 4GB kunne jeg nok levd med også - alt er jo bedre enn 570-en så :'D Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 16. desember 2015 Del Skrevet 16. desember 2015 Svar fra MPX.no i dag vedrørende mitt kaputte 570 - skal få et GTX 960 2GB i erstatning. Vell og bra men har bedt om å heller få refundert prisen på dette kortet eller oppgradere til 970. 960 4GB kunne jeg nok levd med også - alt er jo bedre enn 570-en så :'D 960 blir en ganske kraftig oppgradering for deg, så lite grunn til å klage der. I henhold til forbrukerkjøpsloven har jo MPX anledning til å gi deg en erstatningsvare med tilsvarende eller bedre ytelse. Og det har de altså valgt å gjøre. Litt kjedelig skjønner jeg jo, men like fullt har du fått en "gratis" oppgradering nå. Og om jeg ikke tar helt feil har du også nå 5 nye års reklamasjonsrett på 960'en. Jeg har enda til gode å se en test der 4GB versjonen av 960 scorer bedre enn 2GB versjonen i fps. Det har kanskje noe for seg i store kart i det du vil unngå noe hakking i det resurser flyttes fra systemminne til VRAM om spillet ikke klarer å forutse tidsnok hvor du har tenkt deg. Men igjen; 570 hadde vel 1,28GB VRAM? Så da er 2GB en oppgradering her også. Lenke til kommentar
Joachim Vadseth Skrevet 16. desember 2015 Del Skrevet 16. desember 2015 Svar fra MPX.no i dag vedrørende mitt kaputte 570 - skal få et GTX 960 2GB i erstatning. Vell og bra men har bedt om å heller få refundert prisen på dette kortet eller oppgradere til 970. 960 4GB kunne jeg nok levd med også - alt er jo bedre enn 570-en så :'D 960 blir en ganske kraftig oppgradering for deg, så lite grunn til å klage der. I henhold til forbrukerkjøpsloven har jo MPX anledning til å gi deg en erstatningsvare med tilsvarende eller bedre ytelse. Og det har de altså valgt å gjøre. Litt kjedelig skjønner jeg jo, men like fullt har du fått en "gratis" oppgradering nå. Og om jeg ikke tar helt feil har du også nå 5 nye års reklamasjonsrett på 960'en. Jeg har enda til gode å se en test der 4GB versjonen av 960 scorer bedre enn 2GB versjonen i fps. Det har kanskje noe for seg i store kart i det du vil unngå noe hakking i det resurser flyttes fra systemminne til VRAM om spillet ikke klarer å forutse tidsnok hvor du har tenkt deg. Men igjen; 570 hadde vel 1,28GB VRAM? Så da er 2GB en oppgradering her også. Jæudå jæudå, tar selvsagt i mot med åpne armer om det er det eneste alternativet, men det skader vell da ikke å spørre Som du sier, en gratis oppgradering har det jo blitt. 1280MB på 570-en ja. Har ikke gjort noe research på 2 vs 4GB på 960-en men det eneste jeg tenker på er att det står jo hvor mye VRAM som kreves for å kjøre ditt og datt i GTA 5, og der kommer jo 570-en ganske fort opp på 100% :'D Lenke til kommentar
Joachim Vadseth Skrevet 17. desember 2015 Del Skrevet 17. desember 2015 Da er alt i horden hos MPX og pengene for min 570 er på vei på konto! Da har jeg i praksis lånt et 570 i 4 år :'D 970 da! 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå