Malvado Skrevet 7. desember 2015 Del Skrevet 7. desember 2015 Igjen nevner du problemer i DX12, har du noen kilder eller tenker du på Windows 10? Viktig å skille DX12 fra et operativsystem selv om OS'et kommer levert med API'et DirectX 12. Joda , det er fortsatt litt ymse problemer på noen kort , er vel hovedsakelig SLI det er snakk om for tiden der ting ikke har fungert optimalt. Bare for noen dager siden måtte jeg hjelpe til å få 2x 980 ti til å fungere i Windows 10 i Witcher 3 , problemet var at Gsync skjermen ikke helt fungerte som det skal med flikkering ( noe alla dette ) , litt knoting og prøving av forskjellige drivere og x antall restart av Windows 10 og problemet var borte. Det var også noen andre spill som ikke fungerte optimalt , men dette lot seg ordne til slutt. GTA V var også noe ustabilt , men akkurat det spillet ble vi enige om at problemet lå trolig hos utvikleren og mindre hos Nvidia. Sånn sett så er vel erfaringen min fra DX11 og DX12 under Windows 10 i dette konkrete tilfellet. Når det er sagt er jeg ganske imponert over Hairworks til Nvidia og Witcher 3 som jeg fikk sett ordentlig for første gang , Nvidia har gjort svært mye bra siden jeg sist hadde et grønt kort i maskinen min. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 7. desember 2015 Del Skrevet 7. desember 2015 Nå må du skjerpe deg. Jeg tolker altså "stock" som å bety bokstavelig talt "lager", som i noe som er plukket rett fra lagerhyllen, og ikke modifisert på noe vis, selv ikke en liten overklokking utover det kortet eventuelt er programert med fra fabrikk . Dette tror jeg vi er enige om. Når jeg sier "et stock 980", så mener jeg det skal godt gjøres å tolke det til at jeg mente noe annet enn et 980 med referansedesign og kjøler kjørende på stock frekvens. Fordi, hadde jeg ment en spesifikk modell ville jo det vært rimelig naturlig å ta med? Når jeg ikke gjør det, hva slags kort vil de fleste tro jeg mener? Ellers tar jeg jo ditt "parti" når det gjelder overklokkingsargumentet. Skumleste du bare min forrige post, så du ikke fikk med deg at jeg snakker om de som vektlegger OC potensiale er uærlige om de bare bruker det som argument for det ene kortet? Drivere? Ja hva er det nå? 10 - 1 i favør AMD på Windows 10? Da er jo begge åpenbart dårlige for tida. Driter i hva DU mener er stock. Stock er når man kjører hastigheten kortet ble levert med fra fabrikk. Eller lagerhylla, som du skriver. Referanse eller tredjeparts er det man bruker for å beskrive hvilken type kort man snakker om. Les engelske anmeldelser og se om de skriver "reference" eller "stock" så skjønner du at du har feil. Leste posten din. 10-1 i favør AMD på Windows 10? AMD har vel hatt 2-3 driverreleases siden juni (inkluderer ikke beta) så ser ikke helt hva du baserer dette på. Nå må du skjerpe deg. Du sier jo at du er enig i min tolkning, etter at du sier at du driter i hva den tolkningen er. Kan du i det hele tatt lese? Jeg kan drite i dine meninger også jeg, det er fristende når du begynner å vase nede på dette nivået. Så helt ærlig om du klarer: Når jeg skrev "et stock 980", hva trodde du jeg snakket om da? Denne kanskje siden jeg ikke spesifiserte? Det blir for dumt. Jeg har ikke sagt at jeg ikke er enig i at det er mer korrekt å si referanse eller tredjeparts. Det jeg sier er at jeg regnet med å bli forstått! Det du holder på med er definisjonen på kverulering. Med mindre du mener at distinksjonen er veldig viktig da. Noe jeg i så fall driter i! AMD trenger ikke slippe mange drivere (og at du ikke regner med beta driter jeg i) for å "lede" mot Nvidia på drivere når Nvidia mer eller mindre konsekvent slipper drivere med masse feil for tiden. En fotball liknelse ville være å kalle det selvmål, men det regnes altså også. Men det driter du vel i? Ah, føler jeg virkelig har bidratt til kvaliteten på forumet med all denne dritingen. Vel bekommen... Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 7. desember 2015 Del Skrevet 7. desember 2015 (endret) Igjen nevner du problemer i DX12, har du noen kilder eller tenker du på Windows 10? Viktig å skille DX12 fra et operativsystem selv om OS'et kommer levert med API'et DirectX 12. Joda , det er fortsatt litt ymse problemer på noen kort , er vel hovedsakelig SLI det er snakk om for tiden der ting ikke har fungert optimalt. Bare for noen dager siden måtte jeg hjelpe til å få 2x 980 ti til å fungere i Windows 10 i Witcher 3 , problemet var at Gsync skjermen ikke helt fungerte som det skal med flikkering ( noe alla dette ) , litt knoting og prøving av forskjellige drivere og x antall restart av Windows 10 og problemet var borte. Det var også noen andre spill som ikke fungerte optimalt , men dette lot seg ordne til slutt. GTA V var også noe ustabilt , men akkurat det spillet ble vi enige om at problemet lå trolig hos utvikleren og mindre hos Nvidia. Sånn sett så er vel erfaringen min fra DX11 og DX12 under Windows 10 i dette konkrete tilfellet. Når det er sagt er jeg ganske imponert over Hairworks til Nvidia og Witcher 3 som jeg fikk sett ordentlig for første gang , Nvidia har gjort svært mye bra siden jeg sist hadde et grønt kort i maskinen min. Ingenting av dette har noe med DX12 å gjøre Spill kjører ikke DX12 selv om Windows 10 har DX12. Spillmotoren i TW3 er fortsatt DX11. Har selv hatt en del "Skjermdriveren har sluttet å virke" i Windows 10, av uante årsaker. Nå må du skjerpe deg. Jeg tolker altså "stock" som å bety bokstavelig talt "lager", som i noe som er plukket rett fra lagerhyllen, og ikke modifisert på noe vis, selv ikke en liten overklokking utover det kortet eventuelt er programert med fra fabrikk . Dette tror jeg vi er enige om. Når jeg sier "et stock 980", så mener jeg det skal godt gjøres å tolke det til at jeg mente noe annet enn et 980 med referansedesign og kjøler kjørende på stock frekvens. Fordi, hadde jeg ment en spesifikk modell ville jo det vært rimelig naturlig å ta med? Når jeg ikke gjør det, hva slags kort vil de fleste tro jeg mener? Ellers tar jeg jo ditt "parti" når det gjelder overklokkingsargumentet. Skumleste du bare min forrige post, så du ikke fikk med deg at jeg snakker om de som vektlegger OC potensiale er uærlige om de bare bruker det som argument for det ene kortet? Drivere? Ja hva er det nå? 10 - 1 i favør AMD på Windows 10? Da er jo begge åpenbart dårlige for tida. Driter i hva DU mener er stock. Stock er når man kjører hastigheten kortet ble levert med fra fabrikk. Eller lagerhylla, som du skriver. Referanse eller tredjeparts er det man bruker for å beskrive hvilken type kort man snakker om. Les engelske anmeldelser og se om de skriver "reference" eller "stock" så skjønner du at du har feil. Leste posten din. 10-1 i favør AMD på Windows 10? AMD har vel hatt 2-3 driverreleases siden juni (inkluderer ikke beta) så ser ikke helt hva du baserer dette på. Nå må du skjerpe deg. Du sier jo at du er enig i min tolkning, etter at du sier at du driter i hva den tolkningen er. Kan du i det hele tatt lese? Jeg kan drite i dine meninger også jeg, det er fristende når du begynner å vase nede på dette nivået. Så helt ærlig om du klarer: Når jeg skrev "et stock 980", hva trodde du jeg snakket om da? Denne kanskje siden jeg ikke spesifiserte? Det blir for dumt. Jeg har ikke sagt at jeg ikke er enig i at det er mer korrekt å si referanse eller tredjeparts. Det jeg sier er at jeg regnet med å bli forstått! Det du holder på med er definisjonen på kverulering. Med mindre du mener at distinksjonen er veldig viktig da. Noe jeg i så fall driter i! AMD trenger ikke slippe mange drivere (og at du ikke regner med beta driter jeg i) for å "lede" mot Nvidia på drivere når Nvidia mer eller mindre konsekvent slipper drivere med masse feil for tiden. En fotball liknelse ville være å kalle det selvmål, men det regnes altså også. Men det driter du vel i? Ah, føler jeg virkelig har bidratt til kvaliteten på forumet med all denne dritingen. Vel bekommen... Det du ikke skjønner er at stock hastighet på et referansekort er lavere enn stock hastighet på et kort med tredjeparts kjøler og custom PCB. Sistnevnte yter altså da bedre enn førstnevnte, ref min tidligere post om FPS i BF3 på Gigabyte G1 sine kort. Er det så vanskelig å skjønne at det blir cherrypicking å sammenligne et custom 980 med et referanse 980Ti når man argumenterer for at 980 kan overklokkes til nesten 980Ti-hastighet? Når du sier "stock" så skjønner ikke jeg at du mener 980Ti referansekort nei. Det du sier er ikke "din mening", det er forvirrende bruk av allment kjente begreper. Endret 7. desember 2015 av DuraN Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 7. desember 2015 Del Skrevet 7. desember 2015 Som jeg skrev over; hvis Nvidia fikser problemet, så må det nesten ha vært et problem der i utgangspunktet. Altså ikke noe som mange bare innbiller seg, selv om det sikkert også er tilfellet for noen.Du forstår virkelig ikke problemet. Der er et problem, men det er et problem som kun slår til i svært sjeldne situasjoner (utenom når det blir fremprovosert kunstig). Naturligvis ønsker Nvidia å gjøre problemet så lite plagsomt som mulig, men at et problem er mulig betyr ikke at det er et stort problem. Over 99% av brukerne vil aldri møte på problemet i praksis, så det er ganske irrelevant. Jeg husker jeg så en film for lenge siden som jeg mener var basert på en sann historie, om "bean-counters" hos en bilprodusent... Jeg legger ihvertfall ikke mitt "liv" i hendene på Nvidias markedsavdeling med et GTX970. Nå holder flere av oss andre på med en seriøs diskusjon og så kommer du her med konspirasjonsteorier? Hvis noen skal ta deg seriøst igjen så kutter du ut slikt umiddelbart. Som jeg har påpekt utallige ganger blir GPU-ytelse og minnebåndbredde problemer for GTX 970 lenge før redusert minnehastighet over 3.5 GB blir et problem. Siden dette er vanskelig for deg å akseptere så skal jeg ta et lite enkelt regnestykke for deg. Hvis det skal oppstå hakking for hvert bilde så må over 3.5 GB brukes for hvert bilde, og hvis vi svært optimistisk antar at GPUen utnytter bussen 67% effektivt så får vi følgende maksimale ytelse uten GPU-flaskehals: 196÷(3.5÷(0.67)) = 37.5 FPS I virkeligheten vil deler av minnet brukes om igjen og medføre køing av forespørsler, så effektiviteten blir i praksis langt under 50%: 196÷(3.5÷(0.5)) = 28 FPS Så jeg har allerede påvist at ytelsen i utgangspunktet er på grensen til spillbart lenge før det trege minnet blir et problem. Jeg antar at du forstår matematikk, så dette burde være innlysende. Nå får det bli slutt på trolling og spredning av FUD om GTX 970. Folk må slutte med å tilskribe alle mulige flaskehalser til "minneproblemet". Nei, du bryr deg ikke spesielt mye om fakta , i så og si samtlige poster du kommer med, spesielt inne i Amd trådene går du gang på gang på hvor dårlig Amd er , selv om flere av kortene duger.Du som "moderator" burde besitte en minstestandard i folkeskikk. Det er direkte forkastelig at du skal komme med gjentatte løgner om meg, og at du svarer med spydigheter når folk tar deg på faktafeil. Dette er trakassering og nå får det være nok! Du har rett til å påpeke når folk sier noe som er feil, men da må du føre saklig argumentasjon som ordentlige folk. 2 Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 7. desember 2015 Del Skrevet 7. desember 2015 Det du ikke skjønner er at stock hastighet på et referansekort er lavere enn stock hastighet på et kort med tredjeparts kjøler og custom PCB. Sistnevnte yter altså da bedre enn førstnevnte, ref min tidligere post om FPS i BF3 på Gigabyte G1 sine kort. Er det så vanskelig å skjønne at det blir cherrypicking å sammenligne et custom 980 med et referanse 980Ti når man argumenterer for at 980 kan overklokkes til nesten 980Ti-hastighet? Når du sier "stock" så skjønner ikke jeg at du mener 980Ti referansekort nei. Det du sier er ikke "din mening", det er forvirrende bruk av allment kjente begreper. Igjen må jeg nesten anmode deg om å faktisk lese postene jeg skriver. Her for eksempel skrev jeg blant annet: "For hvis ikke kan man snakke om mange forskjellige modeller av 970 som er "stock" hastighet, men som likevel har forskjellig hastighet relativt til hverandre." Mener du det høres ut som jeg ikke har skjønt "at stock hastighet på et referansekort er lavere enn stock hastighet på et kort med tredjeparts kjøler og custom PCB"? Selvfølgelig blir det "cherrypicking å sammenligne et custom 980 med et referanse 980Ti". Det er du som ikke forstår at jeg kun har gjentatt bedriftene til de som bruker nøyaktig samme metode for å snakke opp 970. Jeg sier ikke det er riktig måte å gjøre det på, jeg sier at om man kan gjøre det med 970, så kan man også gjøre det med 980. Alt annet blir ihvertfall urettferdig. Men jeg sier takk for meg her, maken til uvilje til å forstå gidder jeg ikke kaste bort tiden min mer på. Om du virkelig ikke forstod hva jeg mente med "stock 980", så kunne du spurt. I stedet så gjør du teite antakelser å bebreider meg for å ikke benytte "allment kjente begreper". Jeg tror 99% vil forstå hva jeg mente, at du som jobber i databutikk ikke gjorde det er skremmende... Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 Som jeg skrev over; hvis Nvidia fikser problemet, så må det nesten ha vært et problem der i utgangspunktet. Altså ikke noe som mange bare innbiller seg, selv om det sikkert også er tilfellet for noen.Du forstår virkelig ikke problemet. Der er et problem, men det er et problem som kun slår til i svært sjeldne situasjoner (utenom når det blir fremprovosert kunstig). Naturligvis ønsker Nvidia å gjøre problemet så lite plagsomt som mulig, men at et problem er mulig betyr ikke at det er et stort problem. Over 99% av brukerne vil aldri møte på problemet i praksis, så det er ganske irrelevant. Jeg husker jeg så en film for lenge siden som jeg mener var basert på en sann historie, om "bean-counters" hos en bilprodusent... Jeg legger ihvertfall ikke mitt "liv" i hendene på Nvidias markedsavdeling med et GTX970. Nå holder flere av oss andre på med en seriøs diskusjon og så kommer du her med konspirasjonsteorier? Hvis noen skal ta deg seriøst igjen så kutter du ut slikt umiddelbart. Som jeg har påpekt utallige ganger blir GPU-ytelse og minnebåndbredde problemer for GTX 970 lenge før redusert minnehastighet over 3.5 GB blir et problem. Siden dette er vanskelig for deg å akseptere så skal jeg ta et lite enkelt regnestykke for deg. Hvis det skal oppstå hakking for hvert bilde så må over 3.5 GB brukes for hvert bilde, og hvis vi svært optimistisk antar at GPUen utnytter bussen 67% effektivt så får vi følgende maksimale ytelse uten GPU-flaskehals: 196÷(3.5÷(0.67)) = 37.5 FPS I virkeligheten vil deler av minnet brukes om igjen og medføre køing av forespørsler, så effektiviteten blir i praksis langt under 50%: 196÷(3.5÷(0.5)) = 28 FPS Så jeg har allerede påvist at ytelsen i utgangspunktet er på grensen til spillbart lenge før det trege minnet blir et problem. Jeg antar at du forstår matematikk, så dette burde være innlysende. Nå får det bli slutt på trolling og spredning av FUD om GTX 970. Folk må slutte med å tilskribe alle mulige flaskehalser til "minneproblemet". Jeg skjønner det virkelig ikke, er det fordi jeg ikke peprer postene mine med smileys at det er så vanskelig å forstå hva jeg mener? Her tar jeg en enkel sammenlikning, og blir beskyldt for å komme med konspirasjonsteorier? Du må nesten bestemme deg for om 970 kan bruke 4GB eller ikke. Du sier det kan knapt bruke 3,5GB, hva skal kortet da med 4GB om ikke nettopp for markedsføring? Ganske historieløst om du påstår at det ikke er en svært reell mulighet. Og som det fremgår av en tidligere link jeg postet her. "despite initial reviews and information from NVIDIA, the GTX 970 actually has fewer ROPs and less L2 cache than the GTX 980. NVIDIA says this was an error in the reviewer’s guide and a misunderstanding between the engineering team and the technical PR team on how the architecture itself functioned.". Her står det rett ut at "the technical PR team" har vært inne i bildet. Nå har jeg da sett HD texture packs som krever ganske mye minne. Shadow of Mordor har systemkrav på sin på 6GB VRAM om jeg ikke husker feil. Men det fungerer visst fint på skjermkort med mindre mengde. Hvordan vil 970 takle dette? Og om det kan bli et problem for 970, hva sier det om 970s mulighet til å følge med i tiden fremover? Ellers skjønner jeg ikke tallene du bruker i regnestykket ditt. Skal det ikke være 224GB/s minnebåndbredde på GTX970? Og er dette i så fall med hensyntatt at texturene er comprimert? Men selv bare med 224GB/s så er vi oppe i 42,88fps. Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 Det du ikke skjønner er at stock hastighet på et referansekort er lavere enn stock hastighet på et kort med tredjeparts kjøler og custom PCB. Sistnevnte yter altså da bedre enn førstnevnte, ref min tidligere post om FPS i BF3 på Gigabyte G1 sine kort. Er det så vanskelig å skjønne at det blir cherrypicking å sammenligne et custom 980 med et referanse 980Ti når man argumenterer for at 980 kan overklokkes til nesten 980Ti-hastighet? Når du sier "stock" så skjønner ikke jeg at du mener 980Ti referansekort nei. Det du sier er ikke "din mening", det er forvirrende bruk av allment kjente begreper. Igjen må jeg nesten anmode deg om å faktisk lese postene jeg skriver. Her for eksempel skrev jeg blant annet: "For hvis ikke kan man snakke om mange forskjellige modeller av 970 som er "stock" hastighet, men som likevel har forskjellig hastighet relativt til hverandre." Mener du det høres ut som jeg ikke har skjønt "at stock hastighet på et referansekort er lavere enn stock hastighet på et kort med tredjeparts kjøler og custom PCB"? Selvfølgelig blir det "cherrypicking å sammenligne et custom 980 med et referanse 980Ti". Det er du som ikke forstår at jeg kun har gjentatt bedriftene til de som bruker nøyaktig samme metode for å snakke opp 970. Jeg sier ikke det er riktig måte å gjøre det på, jeg sier at om man kan gjøre det med 970, så kan man også gjøre det med 980. Alt annet blir ihvertfall urettferdig. Men jeg sier takk for meg her, maken til uvilje til å forstå gidder jeg ikke kaste bort tiden min mer på. Om du virkelig ikke forstod hva jeg mente med "stock 980", så kunne du spurt. I stedet så gjør du teite antakelser å bebreider meg for å ikke benytte "allment kjente begreper". Jeg tror 99% vil forstå hva jeg mente, at du som jobber i databutikk ikke gjorde det er skremmende... Jeg har aldri sett det argumentet brukt og jeg har aldri heller brukt det som argument hverken FOR eller MOT å kjøpe et GTX980-kort, som var det diskusjonen starter med. Du ser jo på sammenligningen min av MSI Gaming-serien at forskjellen mellom 970 og 980 er lettere å innhente med overklokking enn forskjellen mellom 980 og 980Ti, hvis man på liv og død skal bruke det argumentet. Det var DU som kom med overklokkingsargumentet som et svar på diskusjonen i tråden uten at noen andre hadde nevnt det. Å legge argumenter i munnen på "motparten" i en diskusjon er uredelig. Hva i all verden har det at jeg jobber i en databutikk med saken å gjøre? Diskuterer jeg med en kunde som ikke har interesse av hardware eller diskuterer jeg med en bruker med nesten 2500 innlegg på dette forumet, og som er mest aktiv i den forumdelen der man hjelper folk som IKKE kan like mye om maskinvare og PC-bygging? Hjelpes meg. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 Mitt første innlegg om dette temaet her i denne omgang var ikke et svar til din post to hakk over. Det var en generell observasjon. Jeg har altså ikke lagt noen argument i munnen på deg. Men i det minste begynner jeg å forstå hvor den sure tonen din kommer fra. Om det var slik at du tolket mitt innlegg som svar til deg. At folk forventer at du forstår hva de snakker om siden du jobber i databutikk må du nesten bare leve med. Blir for dumt om en bilmekaniker skulle si: "Hæ, clutch? Hva er det?", bare fordi han snakker med en annen bilmekaniker? Jeg tror altså du har forstått hva jeg har ment hele tiden, noe annet ville vært rart for en med din bakgrunn. At du ikke har brukt argumentene for eller mot GTX980 tror jeg gjerne. At du ikke har hørt dem før finner jeg svært lite sannsynlig. Å kverulere på noe du har både forstått og hørt men late som det ikke er tilfelle, det er i min bok uredelig. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 (endret) Nei, du bryr deg ikke spesielt mye om fakta , i så og si samtlige poster du kommer med, spesielt inne i Amd trådene går du gang på gang på hvor dårlig Amd er , selv om flere av kortene duger.Du som "moderator" burde besitte en minstestandard i folkeskikk. Det er direkte forkastelig at du skal komme med gjentatte løgner om meg, og at du svarer med spydigheter når folk tar deg på faktafeil. Dette er trakassering og nå får det være nok! Du har rett til å påpeke når folk sier noe som er feil, men da må du føre saklig argumentasjon som ordentlige folk. Jaha? Og det kommer du selvsagt med etter at du skrev i en tidligere post 1 "Nei, her bryr vi oss bare om fakta. Harde kalde fakta kan selvsagt provosere." Du kommer og sier at det er faktafeil at jeg sier f.eks at AMD har fått økt ytelsen i forhold til DX11 i DX12 , at flere av testene av DX12 ( det er vel hovedsakelig benchmarks på kommende spill) også viser den samme trenden og at i noen tilfeller gjør dette at flere av kortene til AMD faktisk kan være konkurransedyktige er igjen noe du ikke engang bryr deg om, i alle fall slik jeg tolker deg. Nei ærlig talt , utifra hva du har kastet fra deg i flere av diskusjonen rundt skjermkort kan jeg ikke personlig ta deg seriøst , regner med du mener det samme om meg så vi kan begge to spare oss for videre irritasjon ved å hoppe over videre diskusjon med hverandre. Så om det får deg til å føle deg bedre kan du heise seirsflagget og hoppe opp og ned i ellevill jubel. Ingenting av dette har noe med DX12 å gjøre Spill kjører ikke DX12 selv om Windows 10 har DX12. Spillmotoren i TW3 er fortsatt DX11. Har selv hatt en del "Skjermdriveren har sluttet å virke" i Windows 10, av uante årsaker. Bare for å klargjøre , det er noen ymse problemer i Windows 10 , hovedsakelig SLI problematikk. Er fullstendig klar over forskjellen på spillmotorer og har kunnet vært litt mer klar der , generelt så ser det ut som Nvidia har litt å gå på når det gjelder DX12 men at de trolig ikke vil kunne hente inn så veldig mye mer ytelse på grunn av arkitekturen på 970/980 serien. De fleste DX11 spillene fungerer derimot helt greit , det finnes derimot en del problemer her også , igjen hovedsakelig i Windows 10. Så om noe bør jo Nvidia skjerpe seg. Eksempelvis en forumbruker her med problemer med Nvidia drivere og W10 Endret 8. desember 2015 av Malvado 1 Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 (endret) Jeg gleder meg veldig til vi får en håndfull DX12-spill slik at denne diskusjonen endelig kan legges død. Om det nå bare var ny informasjon og sivilisert diskusjon som ble først hadde det ho vært interessant... Slutt med all denne aggressiviteten, gjør det utrivelig for alle parter. Be polite. Edit: leifs Endret 8. desember 2015 av Taake89 3 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 Jeg gleder meg veldig til vi får en håndfull DX12-spill slik at denne diskusjonen endelig kan legges død. Om det nå bare var ny informasjon og sivilisert diskusjon som ble først hadde det ho vært interessant... Slutt med all denne aggressiviteten, gjør det utrivelig for alle parter. Be polite. Edit: leifs Du har selvsagt helt rett i det du sier , vi får avvente og se hva neste års spill har av overraskelser til oss. Ha en fin kveld videre. Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 Er det nå jeg skal kaste meg inn i dansen? Slutt å diss 980 da! Jeg har 2 av dem! Kjøpte dem før ti kom Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 2200MHz overclock på 3 stk kingpin kort på nitrogen Ny verdensrekord. Lenke til kommentar
Trondz1 Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 Har det noe for seg og kjøpe evga classy kort? Jeg kan lite om dette her, men har skjønt at 9xx kort ikke klarer mye over 1500 uansett merke uten minusgrader. Så er det egentlig noe vits og kjøpe noe annet enn billigste kortet der ute da det ganske sikkert at i di fleste tilfeller vil uansett hva jeg kjøper klokka likt? Hvis det har noe betydning så vil det komme vannblokk på uansett. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 Har det noe for seg og kjøpe evga classy kort? Jeg kan lite om dette her, men har skjønt at 9xx kort ikke klarer mye over 1500 uansett merke uten minusgrader. Så er det egentlig noe vits og kjøpe noe annet enn billigste kortet der ute da det ganske sikkert at i di fleste tilfeller vil uansett hva jeg kjøper klokka likt? Hvis det har noe betydning så vil det komme vannblokk på uansett. Ta en titt på denne. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 Jeg tror noen har valgt feil forum...dette er diskusjon.no og ikke kverulere.no Utrolig hvordan folk må forsvare sine meninger med nebb og klør Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 (endret) Mitt første innlegg om dette temaet her i denne omgang var ikke et svar til din post to hakk over. Det var en generell observasjon. Jeg har altså ikke lagt noen argument i munnen på deg. Men i det minste begynner jeg å forstå hvor den sure tonen din kommer fra. Om det var slik at du tolket mitt innlegg som svar til deg. At folk forventer at du forstår hva de snakker om siden du jobber i databutikk må du nesten bare leve med. Blir for dumt om en bilmekaniker skulle si: "Hæ, clutch? Hva er det?", bare fordi han snakker med en annen bilmekaniker? Jeg tror altså du har forstått hva jeg har ment hele tiden, noe annet ville vært rart for en med din bakgrunn. At du ikke har brukt argumentene for eller mot GTX980 tror jeg gjerne. At du ikke har hørt dem før finner jeg svært lite sannsynlig. Å kverulere på noe du har både forstått og hørt men late som det ikke er tilfelle, det er i min bok uredelig. Hva er argumentene dine for at man burde kjøpe 980 over 970, annet enn minnekonfigurasjonen? Grunnen til at jeg hang meg opp i begrepsbruken din er fordi det er avgjørende for argumentet ditt. Siden du mente referanse 980 Ti, blir prisforskjellen vesentlig lavere. Billigste G1 980 (som var ditt eksempel) koster 5295, mens billigste 980Ti whatsoever er PNY/KFA-greia til 6499kr. Da snakker vi ganske liten prisforskjell, og igjen kan man ganske sannsynlig overklokke 980Ti-kortet akkurat like høyt som de fleste andre Ti-kort. Hvis man derimot IKKE vil overklokke, men skal kjøre stock-hastighet på kortene uansett, vil jo et custom 980Ti yte LANGT bedre enn et custom 980 (som jeg viste med min MSI-sammenligning) og også mye bedre enn et referansekort (ref FPS i BF3-delen du linka til hos TPU som viste nesten 20 fps mer for customkortet. Jeg har jo forstått hva du mente for lenge siden, men du nekta jo å innse at du brukte feil begrep og at det hadde betydning for diskusjonen, så jeg har forklart hvorfor. Endret 8. desember 2015 av DuraN 1 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 (endret) Jeg har referanse 980ti. Er asiq som hjelper en god del. Seff det generelle med siliokonlotteriet. EDIT: Referanse PCB. AMP edt. Endret 8. desember 2015 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 Jeg har referanse 980ti. Er asiq som hjelper en god del. Seff det generelle med siliokonlotteriet. Har hatt referanse 980Ti selv. Stock hastighet på referansekortet var rett over 1200 mhz, mens stock hastighet på Classy-kortet er 1414. Ganske stor forskjell ut fra eska gitt Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 Mitt booster til rett over 1300mhz (men har jo amp bios). Men med å økende core hastigheten og men (uten voltøkning) får jeg 1525/2005mhz. Hva klarer du med stock spenning? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå