Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

När det hackar i valley, framför allt i början, är det oftast tecken på för mycket volt?Ser att gpu usage har våldsamma spikes. Låter som en form av throttling?

Kör nu 1560 på core och 3900 på minne, ser fortfarande inte över 45c trots 1.275V.

Edit: Det var Gsync som gjorde det. Valley spelar inte boll med Gsync och när fps vill över 144.

Endret av mackanz
Lenke til kommentar

Meh!

Og der ble jeg oppringt av fortvilet far til guttunge som hadde blodoverklokket sine SLI kort...

Pcen starter ikke!

Har du luktet på MIST strømforsyninga? Nei...

Gå og lukt...

Oi....

Hehehehheheheh...

Tipper kortene overlevde (var ikke så veldig stor overklokk da)...

• Liker 3
Lenke til kommentar

Joda, skjermkortene til vedkommende overlevde.

Og som den snille karen jeg er så fikk de låne mitt superflower 1200 Watt til de fikk kjøpt nytt over helga , så jeg drar hjem og tar ut Corsairen jeg har endelig fått i retur og monterer den i pcen , 2 min etterpå "poff"...

Sjekker så lappene jeg fikk sendt med "ingen feil funnet, produktet returneras" , altså 5 måneder og litt purring og jeg får tilbake et defekt produkt. Curses HX 650!!!

Så sjekker jeg boden og finner reserve - reserve psu'en , en veldig suspekt psu fra china som ikke er brukt på 4 år , fyrer den opp og vips alt fungerer som det skall... Sjekker spenninger og sørger for å justere ned på klokking, kobler fra ekstra ting ( -2 HD av 6 ) og fyrer opp OCCT Perestroika og kjører faen meg en stress test som fungerte 100% nesten uten spenningsfall ( 12v falt ned til 11.25 etter 2 timer , men stabiliserte seg så på 11.5 ). 

Fikk levert tilbake 1200 Watten i dag da faren har stor lommebok og tydeligvis kontakter så han hadde fått tak i en kopi av den jeg har på rekordtid. Lurer på hvordan han fikk det til , jeg måtte vente selv i nesten 3 uker.

Lenke til kommentar

Mitt EVGA GTX570HD har nå dødd i følge Google :( Kjører stock og kortet gir rare artifacts omtrent umiddelbart ved litt belastning og fryser PC-en. Blir ikke noe særlig varmt heller (60c) før det tar kvelden. Har lest om flere som har hatt samme problem med sine 570-er etterhvert. Ikke annet å forvente, det er jo gammelt. 

Så da, skal jeg kjøpe meg et nytt 970 eller vente til neste generasjon nå som vi er på tampen av et nytt år (lanseringer er vell i Q1?)? Eller er det kun top-end-kortene som får den nye argsvere arkitekturen det har blitt snakket om? Prisen blir vell der etter. Tenker att ca 3500kr må vell være nok for en GPU.

Resten av speccen er en i5-2500k og 16GB DDR3 1600MHz. 

Lenke til kommentar

Så jeg kan lett kjøpe meg ett 970 uten å tenke mer over det? :xmas:  

Du kan jo tenke på levetid.

Antar ditt forrige Gef ble 3 år? Om du ønsker et skjermkort som varer litt lengre bør man i alle fall velge det som har gode komponenter og kjent for å lage gode kort. Mener derfor at Asus sine kort er noe av det bedre man får i forhold til innmaten som er brukt på de også når det brukes egen pcb.

Lenke til kommentar

Så jeg kan lett kjøpe meg ett 970 uten å tenke mer over det? :xmas:  

Du kan jo tenke på levetid.

Antar ditt forrige Gef ble 3 år? Om du ønsker et skjermkort som varer litt lengre bør man i alle fall velge det som har gode komponenter og kjent for å lage gode kort. Mener derfor at Asus sine kort er noe av det bedre man får i forhold til innmaten som er brukt på de også når det brukes egen pcb.

Kjøpte 570-en i mai 2011 mener jeg. Tror nok jeg velger også EVGA denne gangen (har hatt 8800GT også fra EVGA, samt nForce 680i-hovedkort fra EVGA) og har fått svært så god service fra de tidligere. 

Ser netonnet har inne SSC-versjonen så tror jeg velger dette kortet. 3xDP og kun 1xDVI i motsettning til 2xDP og 2xDVI mange har så velger jeg å tror at 3xDP gir bedre kjøling siden det da er noen flere hull til kjøling på selve festebraketten :'D

Angret på jeg ikke kjøpte Gainward sitt 970 da det var på tilbud hos Komplett på black friday til rundt 2300kr..

Lenke til kommentar

Jeg tok en rask test på 358.16 som ble lansert i slutten av november, ytelsen er stabilt på nivå med tidligere drivere i Unigine Valley:

Score:  FPS:    Min:    Max:
304.125     1485    35.5    22.3    61.0
331.113     1503    35.9    22.2    61.8
340.76      1553    37.1    22.8    64.4
346.82      1577    37.7    22.9    66.3
352.30      1579    37.7    22.4    66.0
355.00.05   1581    37.8    22.6    66.1
358.16      1579    37.7    21.5    66.3
De siste ukene har Nvidia også oppdatert en rekke andre driverserier for Linux, blant annet 352.63, 340.96(GeForce 300 og eldre) og 304.131(GeForce 7 og 6). Så selv over ti år gammel maskinvare har fremdeles toppkvalitets driverstøtte for neste års Linux-distribusjoner.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...