Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan kan du si at det har "forbanna" mye å si?

joda, du kommer deg lenger med stock spenning, men skalerer serdeles dårlig ved å økning som du selv skrev i en post tidligere.

Når du har 20%ish bedre asic enn meg, men ender opp med med så og si samme stabile overklokk så får det meg til å undres hva jeg har gått glipp av.

Ikke for å kverulere, men jeg ser det ikke :)

Lenke til kommentar

joda, du kommer deg lenger med stock spenning, men skalerer serdeles dårlig ved å økning som du selv skrev i en post tidligere.

Når du har 20%ish bedre asic enn meg, men ender opp med med så og si samme stabile overklokk så får det meg til å undres hva jeg har gått glipp av.

Har du voltøkning på ditt kort?

Nei? Da har det ikke like mye å si gitt..

Ja? Vel der ser du forskjellen selv. 

Lenke til kommentar

Ganske innlysende at jeg har det, men det er også forskjellen.

Lav asics skalerer med spenningsøkning, mot høy asic som nesten ikke skalerer. Så du mener 1-2 grader høyere core temp har  stor betydning? det er vel forskjellen jeg ser, men at den er stor? :hmm:

Er nok ikke mange som har 1550+ som 24/7 clocks uansett asics... Ser du hvor jeg vil?

Koker vel bare ned til at Maxwell er kjedlige kort mtp oc og det spiller ett fett hva asic er siden det virker som 90% av kortene er istand til 1500-1530 uansett.

Hva så om de med lavere asic må bruke høyere spenning?

EDIT: Jeg tar høyde for det er vann/tredjepartskjølte kort. Ref kjøler med lav asics er nok ikke mye tess, ikke at dette er ny info

Endret av Mumriken
Lenke til kommentar

Ganske innlysende at jeg har det, men det er også forskjellen.

Lav asics skalerer med spenningsøkning, mot høy asic som nesten ikke skalerer. Så du mener 1-2 grader høyere core temp har  stor betydning? det er vel forskjellen jeg ser, men at den er stor? :hmm:

Er nok ikke mange som har 1550+ som 24/7 clocks uansett asics... Ser du hvor jeg vil?

Koker vel bare ned til at Maxwell er kjedlige kort mtp oc og det spiller ett fett hva asic er siden det virker som 90% av kortene er istand til 1500-1530 uansett.

Hva så om de med lavere asic må bruke høyere spenning?

EDIT: Jeg tar høyde for det er vann/tredjepartskjølte kort. Ref kjøler med lav asics er nok ikke mye tess, ikke at dette er ny info

Jeg forstår godt hva du mener Mumriken, men jeg må også si meg enig med Christian. Dersom jeg kan få samme overclock uten å røre volt så er det absolutt å foretrekke. Du får lavere temperatur på kort, i kabinett og eventuelt vann. Dette betyr mindre støy alt i alt. For oss som er på vann er det betydningsfullt.

Du skal uansett være svært heldig for å få en så god ASIC som Christian har fått på sitt nye kort. Eventuelt skal du betale et saftig premium for KINGPIN og lignende kort.

At Maxwell er et kjedelig kort å overklokke er jeg enig i! Men på den annen side er det veldig bra fordi det har aldri vært lettere å overklokke! I tillegg overklokker kortene særdeles godt. Det er ikke uvanlig å oppnå 1500mhz på 980/980ti som må sies å være enormt bra.

Egentlig så sitter vi å sutrer over at det ikke er vanskeligere å overklokke. Vi savner den følelsen hvor man måtte bruke titalls av timer på justering og testing for å finne den aller beste overklokken. Følelsen av å endelig komme i mål var utrolig god. Denne sjarmen har på en måte forsvunnet med Maxwell fordi prosessen er gjort veldig lett og svært tilgivende som igjen gjør det litt kjedelig.

Jeg synes dog at Nvidia har gjort en utrolig bra jobb med Maxwell med tanke på ytelse, overklokkingsvennlighet og strømforbruk.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er ening med alt du sir Strato.

Ja, høy asic er å foretrekke såklart, klarer bare ikke å se at det er "stor" forskjell som enkelte her hevder da det er tydlig at det ikke er tilfelle.

At kingpin(eller hvem det var) sir det, har jo med at han er lønnet/kompensert av evga for å pushe grisedyre binnede kort.

Lenke til kommentar

Jeg mener at han skrev feil. Tviler på at han kjører 1.930 volt. Han mente nok å skrive 1.1930 volt.

Så min konklusjon forblir den samme og jeg er noe uenig med deg Mumriken.

Høy ASIC betyr at man kan kjøre lavere volt på samme mhz. Det betyr ikke at man oppnår særlig høyere overklokk. Men det betyr at man oppnår lavere temperatur ved samme overklokk.

Hvilken betydning dette har er relativt fra bruker til bruker. Vi forstår at det ikke er av betydning for deg, og det er jo helt greit. Men for noen av oss er det betydningsfullt dersom man kjører 3 kort i SLI og hvert av disse bidrar til høyere temperatur på vannet. Det betyr at man må kjøre viftene på høyere hastighet som igjen betyr mer støy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...