Nizzen Skrevet 15. november 2015 Del Skrevet 15. november 2015 Overklokker man gpuene 40% får man ca 40% flere fps Evig gpu flaskehals. Det var det jeg trodde, at det spillet hadde mer en GPU flaskehals enn CPU. Liten tvil om at cpu spiller inn i bildet. Merk at på gamegpubtesten er 5960x @ 3ghz... Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 15. november 2015 Del Skrevet 15. november 2015 Enig. Detta spelet taxar det man har av krafter i riggen. Önskar verkligen de kunde inkludera en benchmark i spelet så man slipper fraps och liknande. Lenke til kommentar
uggy Skrevet 15. november 2015 Del Skrevet 15. november 2015 (endret) Med 3-way Titan X så får jeg 150+fps @ Ultrasettings med 5960x @ 4500mhz. Dette spillet skalerer bra alright Hvilket program bruker du når du måler fps og load? Endret 15. november 2015 av uggy Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 15. november 2015 Del Skrevet 15. november 2015 Gamegpu bruker vel fraps tror jeg ja. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 15. november 2015 Del Skrevet 15. november 2015 Overklokker man gpuene 40% får man ca 40% flere fps Evig gpu flaskehals. Det var det jeg trodde, at det spillet hadde mer en GPU flaskehals enn CPU. Liten tvil om at cpu spiller inn i bildet. Merk at på gamegpubtesten er 5960x @ 3ghz... Kjører de uten boost på 3.5? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 15. november 2015 Del Skrevet 15. november 2015 Med 3-way Titan X så får jeg 150+fps @ Ultrasettings med 5960x @ 4500mhz. Dette spillet skalerer bra alright Legg merke til at de gamle Amd FX'ene faktisk gjør det rimelig bra der , det viser jo faktisk at flere kjerner har litt å si og dette burde jo være en fin indikasjon på at nå er det lurt å kjøpe cpu'er fra Intel med flere kjerner... Lenke til kommentar
kremt Skrevet 15. november 2015 Del Skrevet 15. november 2015 Med 3-way Titan X så får jeg 150+fps @ Ultrasettings med 5960x @ 4500mhz. Dette spillet skalerer bra alright Legg merke til at de gamle Amd FX'ene faktisk gjør det rimelig bra der , det viser jo faktisk at flere kjerner har litt å si og dette burde jo være en fin indikasjon på at nå er det lurt å kjøpe cpu'er fra Intel med flere kjerner... Like bra som 4670, wow Var det ikke en rettssak på gang borte i yankee land ang amd? Villedende markedsføring visstnok ang antall kjerner. Intel med flere kjerner har alltid vært lurt Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 15. november 2015 Del Skrevet 15. november 2015 Like bra som 4670, wow Var det ikke en rettssak på gang borte i yankee land ang amd? Villedende markedsføring visstnok ang antall kjerner. Intel med flere kjerner har alltid vært lurt Stemmer at AMD blir saksøkt for tiden ja , men med denne "testen" så har nå AMD enda flere bevis på måten teknologien deres fungerer. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 15. november 2015 Del Skrevet 15. november 2015 (endret) Det tok ganske lang tid før noen tok tak i problematikken. Men for oss som uansett ser på tester så har det vel vært ganske tydelig at AMD sin tech har vært rimelig underlegent Intel i mange år. Og det faktum at de deler opp i halvparten fysiske kjerner med den doblingen som kalles for logiske kjerner. Og at det å dele på ressurser mellom to kjerner kan være en solid begrensning til tider. Endret 15. november 2015 av Andrull Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 15. november 2015 Del Skrevet 15. november 2015 Det tok ganske lang tid før noen tok tak i problematikken. Men for oss som uansett ser på tester så har det vel vært ganske tydelig at AMD sin tech har vært rimelig underlegent Intel i mange år. Og det faktum at de deler opp i halvparten fysiske kjerner med den doblingen som kalles for logiske kjerner. Og at det å dele på ressurser mellom to kjerner kan være en solid begrensning til tider. Ja det er ikke en tvil om at en Amd FX ikke kan konkurrere mot en tilsvarende Cpu fra intel med samme antall kjerner , f.eks så er ikke Phenom II 1100T så veldig langt unna ytelsen til FX 8350 , spesielt om man øker arbeidsfrekvensen en del. Men det er også spennende å se at det lar seg gjøre å utnytte de ekstra kjernene selv med de begrensingene som finnes og at selv Intel med sin Hyperthreading teknologi så utgjør det en forskjell i noen situasjoner som gir bedre ytelse for AMD. Mitt inntrykk er også at Windows 10 har hjulpet markant på ytelsen til AMD cpu'ene , så til syvende og sist så er det jo kjekt for oss som sitter på en FX cpu å se at vi nå får utnyttet de bedre i W10. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 15. november 2015 Del Skrevet 15. november 2015 (endret) enda en fallout 4 cpu benchmark: http://www.gamersnexus.net/game-bench/2182-fallout-4-cpu-benchmark-huge-performance-difference Overklokker man 4690k til 4500mhz +, så ser nok amd 9590 ut som en prehistorisk cpu i forhold AMD 9590 vil knapt overklokke med alle kjernene på Ln2 Dette har jeg selv testet da jeg overklokket på TG for et par år siden AMD's 9590 is its best performer, but even the 220W TDP, $200 CPU loses to Intel's 4690K by a critical 20% margin. Endret 15. november 2015 av Nizzen Lenke til kommentar
Trondz1 Skrevet 15. november 2015 Del Skrevet 15. november 2015 Gode gammle 4790k'n gjør det ikke dårlig Men mitt problem er at SLI ikke fungerer med nyeste driver fra GFX som liksom SKU være til fallout Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 15. november 2015 Del Skrevet 15. november 2015 Det har vel ikke kommet noen offesiell SLI profil ut for fallout 4 enda såvidt jeg vet. Hele spillet er forøvri en grusom konsollport med en max Framerate på 60 fps uten at motoren starter å glitche ut, så for min del har ikke manglen på SLI støtte vært et problem da en singel titan X tar den jobben ganske allright. Lenke til kommentar
Trondz1 Skrevet 15. november 2015 Del Skrevet 15. november 2015 Har ikke hatt noe problem med grafikken etter jeg fiksa ini fila for å låse opp fps cappen hvertfall Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 15. november 2015 Del Skrevet 15. november 2015 enda en fallout 4 cpu benchmark: http://www.gamersnexus.net/game-bench/2182-fallout-4-cpu-benchmark-huge-performance-difference Overklokker man 4690k til 4500mhz +, så ser nok amd 9590 ut som en prehistorisk cpu i forhold AMD 9590 vil knapt overklokke med alle kjernene på Ln2 Dette har jeg selv testet da jeg overklokket på TG for et par år siden AMD's 9590 is its best performer, but even the 220W TDP, $200 CPU loses to Intel's 4690K by a critical 20% margin. Vanskelig å vite om den testen stemmer helt , tar du en titt på denne testen hos Eurogamer hvor de tester med en 8350 så er fps så og si identisk med en blodoverklokket 9590 , med andre ord har de trolig kjørt testen på en hastighet på 4.2 - 4.3 Ghz. Men det er tydelig at en (dyr) Nvidia kombinasjon med Intel Cpu knuser det meste Amd har å by på... Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 15. november 2015 Del Skrevet 15. november 2015 Er custom kjøling verdt det på singelt 980Ti kort? Vet ikke om jeg kanskje skal spare litt ekstra for å kjøpe det:hmm: Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 15. november 2015 Del Skrevet 15. november 2015 Er custom kjøling verdt det på singelt 980Ti kort? Vet ikke om jeg kanskje skal spare litt ekstra for å kjøpe det:hmm: Kanskje du bør tenke over hva som er viktigst for deg, ytelse i spill eller folding. Du har jo hatt SLI med 980 kort, og to slike vil jo så klart være raskere enn singel 980Ti. Så hvorfor alt styret? Lenke til kommentar
Strato Skrevet 16. november 2015 Del Skrevet 16. november 2015 Er custom kjøling verdt det på singelt 980Ti kort? Vet ikke om jeg kanskje skal spare litt ekstra for å kjøpe det:hmm: Custom kjøling er aldri "verdt det". I alle fall ikke om du ser på pris/ytelse. Det er verdt det når du virderer ting som støy og personlig tilfredsstillelse hehe Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 16. november 2015 Del Skrevet 16. november 2015 Da dropper jeg det, singelt kort denne gangen ^^ Though, hva med skjermkort, jeg ser på Classy, 800kr mer enn Acx 2, g1 men er jo classy samt jeg får med dual bios. Er en fordel, spesielt sist da begge kortene gikk til helvete og måtte snike inn et 9800 og flashe dem om -|- Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 16. november 2015 Del Skrevet 16. november 2015 Though, hva med skjermkort, jeg ser på Classy, 800kr mer enn Acx 2, g1 men er jo classy samt jeg får med dual bios. Er en fordel, spesielt sist da begge kortene gikk til helvete og måtte snike inn et 9800 og flashe dem om -|- Et av de råeste korta er jo denna. 1253 Mhz base ut av esken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå