Theo343 Skrevet 9. november 2015 Del Skrevet 9. november 2015 (endret) Vurderer om jeg skal vente til Black Friday med innkjøp. Tenker kanskje 980ti kommer på et godt tilbud? Evt. MSI GTX970 Red Gaming? Men er vel kanskje ikke så sannsynlig at kortet man vil ha er det som kommer på tilbud og BF er vel ikke før fredag 27. november i år? Akkurat nå koster MSI 970 kortet 4-500,- mer enn i sommer så summen man vil spare er vel begrenset uansett. Endret 9. november 2015 av Theo343 Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 9. november 2015 Del Skrevet 9. november 2015 Med 1440p och en del eyecandy hade i vart fall jag INTE köpt 970. En sak är att Gsync hjälper på flyt, men går du tom för vram så gör du. Med 3.5GB vram går det fort tomt i 1440p. Jag har 4GB med GTX 980 och har en 1440p skärm på posten men jag är rädd 4GB blir för lite. Nu är inte alla spel dåligt optimerade men det blir fler och fler....Sludder og vas. Hvilket spill krever over 3.5GB i 1440p hvis fps er over 60 med et gtx 970? Under 60 fps teller ikkje Black ops 3 bruker 4GB vram og det går smooth med gtx 970.... Kommer egentlig broadwell-e? Ikkje direkte på skylake-e? Va fan har fps med saken att göra?Shadow of mordor? Gta V? Black ops 3? Far Cry 4? BF4? Det jeg mener er om man setter grafikkinstillingene så høyt at gpuen er en seriøs flaskehals. Man får typisk 30-40 fps. Da er det jo samme om det er for lite minne til tider, når spillet er uspillelig uansett om gpu hadde hatt 12GB vram. Hvis du skjønner hva jeg mener her på morgenkvisten For mange går black ops 3 laggfritt/stutterfritt selv om spillet bruker 4GB vram med gtx 970 Så muligens har nyere drivere gjort noe bra for et "drittkort" som gtx 970 Förstår nog vad du menar. Mitt svar var till Theo som skrev han hade lust på eye candy. Med en 1440p och ett 970 är det inte direkt rum för både eye candy OCH fps. När det gäller BO III har jag en ide om varför spelet flyter även om vram är "uppspist". Har man nog med minne i maskinen hjälper det (16GB om vram går tom). Går man tom för minne i tillägg går det över på växlingsfil på hdd. Hade 14GB växlingsfil på ssd'n med all 4GB vram och all 8 GB ram uppbrukt med Black Ops körandes efter en reboot. Skulle vilja se samma scenario fast med en sliten 5400 rpm snurredisk....... Jag TROR det är de med 8GB, lite vram och snurredisk (en typisk laptop) som klagar mest i Black Ops 3, men som sagt, detta är bara teori från min sida. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 9. november 2015 Del Skrevet 9. november 2015 For et GTX 970 i 1440p så vil GPU-ytelse være et mye større problem enn minnekapasitet.Ved kjøring som enkeltkort vil både GTX 970 og GTX 980 først støte på flaskehals ved GPU-ytelse, så minneytelse og til slutt minnekapasitet. At noen spillere klarer å fylle hele GPU-minnet og ytelsen blir dårlig trenger ikke å være et kapasitetsproblem, ren matematikk vil fortelle deg at dersom du prøver å bruke f.eks. 4 GB per bilde i 196 GB/s vil aldri tillate over 49 FPS. Og siden en GPU aldri bruker minnet 100% optimalt så vil i praksis minnebussen bli et problem lenge før kapasiteten. I praksis får du i beste fall 30-40 FPS som Nizzen sier, selv om kortet hadde hatt 16 GB minne. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. november 2015 Del Skrevet 9. november 2015 Vel jeg får da gjøre følgende: 1. Vente på reviews embargo løses opp av Bethesda og så bruke uken til å vente på reviews for både PS4 og PC samt en facoff mellom disse. 3. Vente på BlackFriday og se hva som gir mest for pengene. 1 Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 9. november 2015 Del Skrevet 9. november 2015 Vurderer om jeg skal vente til Black Friday med innkjøp. Tenker kanskje 980ti kommer på et godt tilbud? Evt. MSI GTX970 Red Gaming? Men er vel kanskje ikke så sannsynlig at kortet man vil ha er det som kommer på tilbud og BF er vel ikke før fredag 27. november i år? Akkurat nå koster MSI 970 kortet 4-500,- mer enn i sommer så summen man vil spare er vel begrenset uansett. Med mindre du er ute etter hvitevarer skjønnhetsprodukter og kjøkkenmaskiner kommer du aldri til å finne noe bra tilbud på pc hardware, så du kan sikkert bare kjøpe når hvilke som helst tilbud kommer opp, men for all del, jeg venter selv i en heeeeelt sinnsyk spenning selv på hvilke "knall" tilbud de kommer opp med, dvs knall tilbud for en nett butikk på pc hardware er 20kr avslag eller noe, yay. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 9. november 2015 Del Skrevet 9. november 2015 Vel jeg får da gjøre følgende: 1. Vente på reviews embargo løses opp av Bethesda og så bruke uken til å vente på reviews for både PS4 og PC samt en facoff mellom disse. 3. Vente på BlackFriday og se hva som gir mest for pengene. Hvis du kan vente til Black Friday, så er ikke det dumt. Altså hardware kjøp er vel aldri fornuftig for oss hjemmebrukere. Om man betaler 3000 eller 8000 kr for et skjermkort, så er jo det noe man strengt tatt ikke må ha. Så hvis du har råd til det, hvorfor ikke bare slå til med et GTX 980Ti først som sist? Vi vet jo ikke hva som skjer neste år. Kanskje noe uventet skjer og vi ikke får tak i nVidia Pascal Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. november 2015 Del Skrevet 9. november 2015 (endret) Betroz: Har nok råd til det men som familiefar med "dyre" tenåringer i huset er lommeboka og til tider kredittkort ganske strukket og da er det lettere å svelge et 970 nå før jul eller worst case et 980ti til 5000,- på Black Friday (Not gonna happen i guess) hehe. Endret 9. november 2015 av Theo343 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 9. november 2015 Del Skrevet 9. november 2015 Jeg hadde kjøpt et 980TI dersom det kom til 500, evt 5500. Er nok det jeg får tilbake fra komplett (780Ti rma) Synd det hadde stått dedikert i en folderig da Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 9. november 2015 Del Skrevet 9. november 2015 Betroz: Har nok råd til det men som familiefar med "dyre" tenåringer i huset er lommeboka og til tider kredittkort ganske strukket og da er det lettere å svelge et 970 nå før jul eller worst case et 980ti til 5000,- på Black Friday (Not gonna happen i guess) hehe. Kjøpe skjermkort på kreditt er vel ikke lurt uansett om man har unger eller ei, men det er da min mening Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 9. november 2015 Del Skrevet 9. november 2015 Kjøping på kreditt er noe du aldri bør gjøre, du sparer ikke mye penger på tilbud da. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. november 2015 Del Skrevet 9. november 2015 (endret) Ikke kjøpe på kreditt, men kjøpe på et kredittkort som gir 50 dagers renteutsettelse eller kjøpe det med denne 3 måneders betalingsutsettelsen hos komplett. Ikke kjøpe med rentekostnad. Jeg bruker aldri kreditt på den måten at det renter seg .Hadde bankkontoer vært svulmende hadde jeg aldri tenkt lenge på slike kjøp. Endret 9. november 2015 av Theo343 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 9. november 2015 Del Skrevet 9. november 2015 Betroz: Har nok råd til det men som familiefar med "dyre" tenåringer i huset er lommeboka og til tider kredittkort ganske strukket og da er det lettere å svelge et 970 nå før jul eller worst case et 980ti til 5000,- på Black Friday (Not gonna happen i guess) hehe. Jeg sier bare , hopp over 970 og gå direkte for 980x , alternativt vurder Fury X som formfaktor , lavt støynivå ( Siste rev har fikset de fleste problemene som de første hadde ) og grei ytelse i de fleste spill i Windows 10 og trolig bra ytelse i DX12 ( Merk, det kan fortsatt være at kortet ikke kan konkurrere med toppkortene til Nvidia , men det er i alle fall et greit alternativ mener jeg). Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 9. november 2015 Del Skrevet 9. november 2015 @Theo343 : http://www.gamersnexus.net/game-bench/2177-fallout-4-pc-video-card-fps-benchmark-all-resolutions Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. november 2015 Del Skrevet 9. november 2015 (endret) Mackanz: Takker, sjekkes Malvado: Men 980x så mener du 980ti? Ikke i7-980X på X58 maskinen min vel? hehe. Har per nå ikke vurdert Fury X kortene. Hvike spesifikt ville du anbefalt ift. kjøling, støy ol.? (Litt OT så kan ta det på PM kanskje) Endret 9. november 2015 av Theo343 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 9. november 2015 Del Skrevet 9. november 2015 Malvado: Men 980x så mener du 980ti? Ikke i7-980X på X58 maskinen min vel? hehe. Han mente vanilla 980 og 980Ti. 1 Lenke til kommentar
baggiebridges Skrevet 9. november 2015 Del Skrevet 9. november 2015 Tenkte nå jeg skulle koble musa til PS/2 via en overgang fra USB som fulgte med HK. Vil dette gi en teoretisk forsinkelse på ca 0.73 ms?Teoretisk vil det være 0.73 ms (per event) + en eventuell liten prosesseringsforsinkelse i musen/tastaturet. Dette er basert på studering av seriellprotokollen som brukes i PS/2. Det er ikke garantert at alle tastatur og muser støtter PS/2-modus. Takker svar. Har du henvisning/link til PS/2 tastaturer som nevnt. Dessuten ville ikke min mus Corsair M65 RBG fungere i PS/2. Det gjorde heller ikke Logitech G9x og en billig mus fra netthandelen. Hadde Logitech G19 og Corsair K95 Cherry MX Red før nåværende Logitech G910, enkelt kan man si at begge disse byttene var et syvmils steg i riktig retning på total opplevelsen. Har egentlig aldri følt at G910 ikke har vært raskt nok eller sviktet på noe vis, helt slutt på gjentagende "tapping" Men den Musa..... føler ofte det ikke skjer noe raskt nok når musa brukes og da spesielt venstre knappen som avtrekker, av og til tar det noen bitte små evigheter (report rate 1000Hz/sec), akkurat som med Logitech G9x/G402/G502/ og en billig mus fra netthandelen. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 9. november 2015 Del Skrevet 9. november 2015 Halla Noobs ! Download GeForce 358.91 WHQL Game Ready driver optimal experience for Fallout 4, Star Wars: Battlefront, and StarCraft II: Legacy of the Void. http://www.guru3d.co...r-download.html Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 9. november 2015 Del Skrevet 9. november 2015 (endret) *never mind* Endret 10. november 2015 av Betroz Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 (endret) Er det liksom som negativt nå? I'm a Noob of most and proud of it. Ignorance is blizz. Endret 10. november 2015 av Andrull Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 (endret) Jeg får ta en endelig beslutning.... synes dette er forferdelig mye penger med tanke på hvor lite jeg spiller i løpet av 1 år, men det kan fort bli 100+ timer i et par utvalgte titler som Fallout 4 ol.MSI GTX970 Gaming Red, 3500,- Sapphire Radeon R9 Fury X, 6800,- Gigabyte GeForce GTX 980 Ti G1 Gaming, 7200,- (980v til 5200,-) Førstnevnte svir minst i lommeboka men vil også ha kortest levetid og gi minst tilbake ved et evt. bruktsalg. Kortet i "midten" er litt hmm. Jeg trenger ikke et kort som har spesielt liten formfaktor da nåværende kabinett er maxi og neste bygg nok blir et type Fractal R5. (forløpig gått vekk fra tanken om Microbygg og mer mot stillest mulig)Om 1-2 år (Cannonlake eller ny 2011) skal nok den snart 7 år gamle PCen byttes ut med et nytt bygg og dermed tror jeg at et GTX970 vil gi meg den tiden og samtidig oppleves som en heftig oppgradering fra mitt nåværende HD6950-2GB. (jeg har 2 til av dette liggende men orker ikke styret med Crossfire/multigpu og støyen det gir). Tror nok dermed det blir et MSI GTX970 Gaming Red før helgen. Ingen som har noen slike brukte som skal selges? EDIT: Fant ett brukt kort til 2500,- men må sendes langt med posten så hmm tja. EDIT: Hvordan yter GTX960 4GB ift 970 på 1080P og 1440P? Ser ut som 970 er minstenivået jeg bør gå for. Endret 10. november 2015 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå