Strato Skrevet 23. august 2015 Del Skrevet 23. august 2015 Er nb viftene verdt det? Gir de bedre ytelse en Corsair SP120? Funker de greit på Xtx360? prøvd å google men kommer ikke langt Verken corsair eller noctua er gode vifter til radiator.Skulle gjerne oppgitt kilde, men martinsliquidlab.org er nede og har vært det lenge ;( Det visste jeg, derfor jeg vil bytte de ut serru. Jeg trenger ikke Kilde, det er noen på forumet jeg stoler på Ville du da anbefalt NB viftene? Tenker å kjøre de på max speed (om det er 1300RPM versjonene) Men har ikke mulighet til å få mellomrom mellom rad og vifte pga nåværende rad oppsett, har det mye og si? EDIT: Leste nå din edit, har lært såpass at det meste produsentene kan skrive er basert på optimale forhold som er BS.. Så dette litt sent, men her er min erfaring. Har akkurat nå 2stk EK 480x60mm radiatorer med totalt 8stk Noiseblocker Pl-2 (max 1400rpm). Jeg kjører disse på en aquacomputer controller og har vifteprofiler som øker hastigheten fra 0rpm til max alt etter temperaturen på vannet i systemet. Viftene ligger som regel rundt 900rpm og er da nesten lydløse. Ved 1250+ rpm synes jeg det lager litt for mye sus. Det er ikke en irriterende lyd, men den er absolutt hørbar i et ellers stille rom. Det må sies at viftene kun er hørbare på grunn av at de er plassert på radiator og opplever veldig mye luftmotstand. Hadde det ikke vært for luftmotstanden ville selvfølgelig viftene vært omtrent lydløse selv ved 1400rpm. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 23. august 2015 Del Skrevet 23. august 2015 Er nb viftene verdt det? Gir de bedre ytelse en Corsair SP120? Funker de greit på Xtx360? prøvd å google men kommer ikke langt Verken corsair eller noctua er gode vifter til radiator.Skulle gjerne oppgitt kilde, men martinsliquidlab.org er nede og har vært det lenge ;( Det visste jeg, derfor jeg vil bytte de ut serru. Jeg trenger ikke Kilde, det er noen på forumet jeg stoler på Ville du da anbefalt NB viftene? Tenker å kjøre de på max speed (om det er 1300RPM versjonene) Men har ikke mulighet til å få mellomrom mellom rad og vifte pga nåværende rad oppsett, har det mye og si? EDIT: Leste nå din edit, har lært såpass at det meste produsentene kan skrive er basert på optimale forhold som er BS.. Så dette litt sent, men her er min erfaring. Har akkurat nå 2stk EK 480x60mm radiatorer med totalt 8stk Noiseblocker Pl-2 (max 1400rpm). Jeg kjører disse på en aquacomputer controller og har vifteprofiler som øker hastigheten fra 0rpm til max alt etter temperaturen på vannet i systemet. Viftene ligger som regel rundt 900rpm og er da nesten lydløse. Ved 1250+ rpm synes jeg det lager litt for mye sus. Det er ikke en irriterende lyd, men den er absolutt hørbar i et ellers stille rom. Det må sies at viftene kun er hørbare på grunn av at de er plassert på radiator og opplever veldig mye luftmotstand. Hadde det ikke vært for luftmotstanden ville selvfølgelig viftene vært omtrent lydløse selv ved 1400rpm. Ikke for seint en plass! Da går jeg for de viftene der:D Corsair SP120 er helt ok, men en av viftene er defekte og vibrerer så blir å bytte ut alle ^^ Lenke til kommentar
Strato Skrevet 23. august 2015 Del Skrevet 23. august 2015 Kan forresten anbefale denne saken her: http://digitalimpuls.no/WebPages/Produkt/ProduktInfo.aspx?plid=87541&WebSiteMapNodeID=1001005 Fantastisk viftekontroller som byr på utrolig mye features Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 23. august 2015 Del Skrevet 23. august 2015 Kan forresten anbefale denne saken her: http://digitalimpuls.no/WebPages/Produkt/ProduktInfo.aspx?plid=87541&WebSiteMapNodeID=1001005 Fantastisk viftekontroller som byr på utrolig mye features Hvor og hvordan er det meningen den skal festes? Følger det med festemateriell som braket eller noe? Lenke til kommentar
Strato Skrevet 23. august 2015 Del Skrevet 23. august 2015 Nei. Må være litt kreativ. Jeg festet den i bunn av kabinettet med borrelås. Det funket veldig greit og ble ryddig og fint. Dette er samme greia dersom man foretrekker 5,25" mounting og en ekstra skjerm i front. Jeg liker ikke dette: http://digitalimpuls.no/WebPages/Produkt/ProduktInfo.aspx?plid=84919&WebSiteMapNodeID=1001005 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 23. august 2015 Del Skrevet 23. august 2015 (endret) Hva er vitsen med et kabinett om den ikke kan si noe om status til maskinen. XD Jo flere sensorer, målere, indikatorer osv... jo bedre. Ellers kan den like godt være i skapet eller stå ute. Kaldt, stille og utenfor noens syn. Jaja. :-p Endret 23. august 2015 av Andrull Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 23. august 2015 Del Skrevet 23. august 2015 (endret) Eneste som er med Aquaero 5, er at den blir så veldig varm. Har også PL-2, 13 stk, og hvis jeg kjører de ned i 700rpm, så blir kontrolleren så varm at den kjører opp viftene til maks Volt igjen hele tiden for at den skal kjøle seg ned. Aquaero 6 har løst dette, men den koster endel, og kommer ikke i en LT versjon - dessverre. Kan jo kjøpe vannblokk til den, men da er det verre med plassen igjen. Utrolig nok så er egentlig kabinettet mitt ganske fullt EDIT: Sorry OT, trodde jeg svarte i den kalde kaféen. Endret 23. august 2015 av bshagen Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 23. august 2015 Del Skrevet 23. august 2015 Vannkjøing til viftekontrolleren Lenke til kommentar
Strato Skrevet 23. august 2015 Del Skrevet 23. august 2015 Eneste som er med Aquaero 5, er at den blir så veldig varm. Har også PL-2, 13 stk, og hvis jeg kjører de ned i 700rpm, så blir kontrolleren så varm at den kjører opp viftene til maks Volt igjen hele tiden for at den skal kjøle seg ned. Aquaero 6 har løst dette, men den koster endel, og kommer ikke i en LT versjon - dessverre. Kan jo kjøpe vannblokk til den, men da er det verre med plassen igjen. Utrolig nok så er egentlig kabinettet mitt ganske fullt EDIT: Sorry OT, trodde jeg svarte i den kalde kaféen. Derfor du kjøper: http://www.techbay.no/product.html/aquacomputer-kjoleribbe-til-aquaero-5?category_id=73 Det løste problemet for meg. Problemet oppstår forresten kun dersom du har mange vifter. Lenke til kommentar
Strato Skrevet 23. august 2015 Del Skrevet 23. august 2015 Hva er vitsen med et kabinett om den ikke kan si noe om status til maskinen. XD Jo flere sensorer, målere, indikatorer osv... jo bedre. Ellers kan den like godt være i skapet eller stå ute. Kaldt, stille og utenfor noens syn. Jaja. :-p Jeg synes ikke led skjermer i front ser så veldig fint ut Det blir en smakssak egentlig. Jeg liker minimalistiske bygg best. Rette linjer og enkle fargekombinasjoner. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 Eneste som er med Aquaero 5, er at den blir så veldig varm. Har også PL-2, 13 stk, og hvis jeg kjører de ned i 700rpm, så blir kontrolleren så varm at den kjører opp viftene til maks Volt igjen hele tiden for at den skal kjøle seg ned. Aquaero 6 har løst dette, men den koster endel, og kommer ikke i en LT versjon - dessverre. Kan jo kjøpe vannblokk til den, men da er det verre med plassen igjen. Utrolig nok så er egentlig kabinettet mitt ganske fullt EDIT: Sorry OT, trodde jeg svarte i den kalde kaféen. Derfor du kjøper: http://www.techbay.no/product.html/aquacomputer-kjoleribbe-til-aquaero-5?category_id=73 Det løste problemet for meg. Problemet oppstår forresten kun dersom du har mange vifter. Det er montert, kjøpte den sammen med kontrolleren. Er nok for mange vifter, som jeg setter for langt ned i spenning, skulle kjøpt vifter med lavere RPM, så kunne kontrolleren vært nærmere 12V enn ned mot 5V som jeg prøvde på. Er bare 15 vifter da Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 (endret) Hehe. ^^ :-D Å vannkjøle viftekontrolleren hørtes ganske overkill ut. Dog bra funksjon at den kobler ut dimming når den blir for varm. Brent ut viftekontrollere før. Men Aquaero har etter hva jeg husker løst problemet ved å bruke PWM elns, og ikke brenne av varmen. Ellers tror jeg det er lettere å koble til en effektransistor av eget ønske. Ganske enkelt faktisk, og takler alt fra et par vifter, til hundretalls om du kobler den til kjøleribbe. Trengs bare et par motstander, en NPN transistor, noen ledningsstusser og en loddebolt. Endret 24. august 2015 av Andrull Lenke til kommentar
svenal34 Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 Hjelp når jeg spiller så er 970 kortet mitt på 75+/- grader! Burde jeg sende kortet tilbake og kjøp gigabyte g1 eller MSI tvin frozr. Pls hjelp Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 Hjelp når jeg spiller så er 970 kortet mitt på 75+/- grader! Burde jeg sende kortet tilbake og kjøp gigabyte g1 eller MSI tvin frozr. Pls hjelp Nei. Helt normalt. 3 Lenke til kommentar
svenal34 Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 Sendte mail til msi folka da sa de at max safe temp er 85 og at jeg burde bytte termal paste. Faen i helvete jeg kjøpte jævla kortet fordi det var billig som faen også dagen etter så er 970 GAMING edition på salg og koster like mye. Faen helvette altså sånne ting iriterer meg jævla mye Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 Cool story bro! :-) 2 Lenke til kommentar
Strato Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 Sendte mail til msi folka da sa de at max safe temp er 85 og at jeg burde bytte termal paste. Faen i helvete jeg kjøpte jævla kortet fordi det var billig som faen også dagen etter så er 970 GAMING edition på salg og koster like mye. Faen helvette altså sånne ting iriterer meg jævla mye Ta deg en bolle. Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 Sendte mail til msi folka da sa de at max safe temp er 85 og at jeg burde bytte termal paste. Faen i helvete jeg kjøpte jævla kortet fordi det var billig som faen også dagen etter så er 970 GAMING edition på salg og koster like mye. Faen helvette altså sånne ting iriterer meg jævla myeRo ned musa jesus. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 Hvis safe temp er 85 (den er egentlig nærmere 95) og du ligger på 75, hvorfor flipper du helt da? 1 Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 Har 1488-1503 på core i Crysis 3 og BF 4, men Assetto Corsa krasjer det uansett oc. Er det helt normalt at noen spill ikke tåler oc i det hele tatt? Og hvorfor kan jeg ikke sette memory på mer enn +250 uten at spill skal krasje? Leser at andre har null problem med +500 på sitt referansekort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå