Gabri3L Skrevet 20. august 2015 Del Skrevet 20. august 2015 hei unnskyld for at jeg spør her men hvor dum må man være for å kunne for å ødelegge grafikkkortet med tanke på msi afterbuner og voltage? vil det være slik at de har lagt "dumb proof" ting sånn at jeg kan ikke ved uhell maxe ut voltage og brenne ned nabolaget med max volt så skjer det ikke noe, Hadde det vært et classy derimot... forstår ikke helt hva du mener er veldig noob noen som bare sa at jeg burde lese om msi afterburner men jeg skjønner ikke en dritt faens helvette angrer på at jeg ikke lærte engeslk Vet ikke om det er til hjelp, men om du bruker EVGAs PrecisionX i stedet for Afterburner, så kan du velge svensk som språk. Ikke norsk på noen av dem desverre. Men som sagt, kanskje det hjelper litt? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 20. august 2015 Del Skrevet 20. august 2015 Korrekt, du vil ikke brenne noe som helst:)) Sitter selv med 2x 980 som har 1.275V 24/7. Lenke til kommentar
svenal34 Skrevet 20. august 2015 Del Skrevet 20. august 2015 takker for svar alle men selvom det ikke kommer til å brenne så er det kanskje ikke best å gjøre det altså helt til max med engang Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 20. august 2015 Del Skrevet 20. august 2015 1400mhz "stock" hos meg Genialt Da booster den ikke noe over det, bare ligger der hele tida? Jepp Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 20. august 2015 Del Skrevet 20. august 2015 (endret) Jeg har tatt en litt større runde med Linux-benchmarks for å se utviklingen for Nvidia-driverne. Dette er riktig nok gjort på GTX 680, så jeg håper at dere tilgir meg for at det ikke er Maxwell. Likevel bør det gi en grei indikasjon på at Nvidia gjør en god jobb for å forbedre driverne for skjermkort som ikke er siste modell.Unigine Valley: (gjennomsnitt av 3 tester, i7-3930K stock, linux 3.13.0-62 nyinstallasjon) Score: FPS: Min: Max: 304.125 1485 35.5 22.3 61.0 331.113 1503 35.9 22.2 61.8 340.76 1553 37.1 22.8 64.4 346.82 1577 37.7 22.9 66.3 352.30 1579 37.7 22.4 66.0 355.00.05 1581 37.8 22.6 66.1 Jeg skal se om jeg får kjørt ennå eldre utgaver av 304, fordi jeg vet at det er stor forskjell på denne driverserien. Noen driverserier finnes i svært mange versjoner siden de er "long lived"-serier, deriblant 304, 331, 340 og 346. Den massive listen over Linux-drivere som kan lastes ned sier noe om hvor seriøse Nvidia er, når de stadig oppdaterer og "backporter" ting til eldre driverserier siden dette er viktig for de profesjonelle kundene. BTW: The Extreme Cases Where A NVIDIA GTX 950 Can Outperform An AMD R9 Fury On Linux OpenGL Endret 20. august 2015 av efikkan 2 Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 Noe er galt hos meg. Skjermkortet krasjer etter 20min - 1time med spilling. Jeg har prøvd flere tester ved å sette clock core mindre og mindre, det hjalp ikke. Deretter satt jeg den tilbake til stock, men da krasjet kortet fortsatt. Jeg har ikke sett kortet gå over rundt 60C siden onsdag, så varmen kan ikke være problemet. Satt tilbake CPU-en også til stock ghz for å se om det kunne hjelpe, spilte FC 4 i 20 min. og så krasj igjen. Noen som har snøring på hva som feiler? Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 Kan hende noe annet på kortet blir for varmt.minne/vrm? Du har jo satt på ny kjøler. Lenke til kommentar
svenal34 Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 OK. Byttet ut skjermkortet mitt med 970. Så nå har jeg 970 MSI. Lastet ned nVidia auto driver installer. Hva mer nå? Noe annet jeg må/burde laste ned? hørt prat om ting som shadowplay osv. og. Bonus spørsmål, fikk melding om at directx failed to initialize, hva betyr dette og burde jeg bekymre meg? Lenke til kommentar
svenal34 Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 også hvor i helvete finner jeg spillet som fulgte med kortet Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 Om det er metal gear du tenker på. Så kommer det på email. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 Noe er galt hos meg. Skjermkortet krasjer etter 20min - 1time med spilling. Jeg har prøvd flere tester ved å sette clock core mindre og mindre, det hjalp ikke. Deretter satt jeg den tilbake til stock, men da krasjet kortet fortsatt. Jeg har ikke sett kortet gå over rundt 60C siden onsdag, så varmen kan ikke være problemet. Satt tilbake CPU-en også til stock ghz for å se om det kunne hjelpe, spilte FC 4 i 20 min. og så krasj igjen. Noen som har snøring på hva som feiler? Har du god kjøling/luft over kortet? Det er vertfall en liten gjennganger på Titan X at kortenne blir ustabile om det ikke er noenlunde grei luftstrømm rundt Vrammen på baksiden av kortet som ikke har noen form for annen kjøling. Slet en del med det selv når jeg kjørte Asus X99-A hovedkortet der GPUenne måtte ligge ganske tett inntil hverandre. Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 22. august 2015 Del Skrevet 22. august 2015 Noe er galt hos meg. Skjermkortet krasjer etter 20min - 1time med spilling. Jeg har prøvd flere tester ved å sette clock core mindre og mindre, det hjalp ikke. Deretter satt jeg den tilbake til stock, men da krasjet kortet fortsatt. Jeg har ikke sett kortet gå over rundt 60C siden onsdag, så varmen kan ikke være problemet. Satt tilbake CPU-en også til stock ghz for å se om det kunne hjelpe, spilte FC 4 i 20 min. og så krasj igjen. Noen som har snøring på hva som feiler? Har du god kjøling/luft over kortet? Det er vertfall en liten gjennganger på Titan X at kortenne blir ustabile om det ikke er noenlunde grei luftstrømm rundt Vrammen på baksiden av kortet som ikke har noen form for annen kjøling. Slet en del med det selv når jeg kjørte Asus X99-A hovedkortet der GPUenne måtte ligge ganske tett inntil hverandre. Ja, kjøling og luft er intet problem her. Kortet har greit med rom i kabinettet og god nok luftstrøm vil jeg påstå. Kjente bakpå bracketen, og der var det ikke noe spesielt varmt heller. Har jo en D15 kjøler som står med ca 1 cm mellomrom fra skjermkortet. Men jeg tror jeg har funnet ut ''feilen'' - det er Far Cry 4 som ikke liker overklokking, i hvert fall ustabil overklokking, fordi det er det eneste spillet så langt som krasjer hver eneste gang, uansett oc eller stock. Spilte Rocket League i 4 timer i går uten problem, Crysis 3 i nesten 2 timer, lot Heaven bench stå på i en 1 time i dag og null krasj. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 22. august 2015 Del Skrevet 22. august 2015 Men jeg tror jeg har funnet ut ''feilen'' - det er Far Cry 4 som ikke liker overklokking, i hvert fall ustabil overklokking, fordi det er det eneste spillet så langt som krasjer hver eneste gang, uansett oc eller stock. Spilte Rocket League i 4 timer i går uten problem, Crysis 3 i nesten 2 timer, lot Heaven bench stå på i en 1 time i dag og null krasj. Ikke bruk Far Cry 4 som stabilitets test. Eneste bugfest det spillet spør du meg. Crysis 3 stresser korta max hos meg iallefall. Witcher 3 skal også være bra å teste med. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 22. august 2015 Del Skrevet 22. august 2015 Men jeg tror jeg har funnet ut ''feilen'' - det er Far Cry 4 som ikke liker overklokking, i hvert fall ustabil overklokking, fordi det er det eneste spillet så langt som krasjer hver eneste gang, uansett oc eller stock. Spilte Rocket League i 4 timer i går uten problem, Crysis 3 i nesten 2 timer, lot Heaven bench stå på i en 1 time i dag og null krasj. Ikke bruk Far Cry 4 som stabilitets test. Eneste bugfest det spillet spør du meg. Crysis 3 stresser korta max hos meg iallefall. Witcher 3 skal også være bra å teste med. Witcher 3 er bra til å teste skjermkort, men ikkje som test for hele systemet. W3 bruker ikkje mye cpu som BF spilla. Derfor er BF4/hardline best som stabilitetstest. Samt GTA V. Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 22. august 2015 Del Skrevet 22. august 2015 Men jeg tror jeg har funnet ut ''feilen'' - det er Far Cry 4 som ikke liker overklokking, i hvert fall ustabil overklokking, fordi det er det eneste spillet så langt som krasjer hver eneste gang, uansett oc eller stock. Spilte Rocket League i 4 timer i går uten problem, Crysis 3 i nesten 2 timer, lot Heaven bench stå på i en 1 time i dag og null krasj. Ikke bruk Far Cry 4 som stabilitets test. Eneste bugfest det spillet spør du meg. Crysis 3 stresser korta max hos meg iallefall. Witcher 3 skal også være bra å teste med. Syns bare det var litt merkelig siden jeg spilte det i over 30 timer sammenlagt uten problem med Win 8.1, men nå som jeg har Win 10 krasjer det hele tiden. Får bruke BF 4 og Cryis 3 da. Skulle gjerne hatt GTA V også, men har bare 47 kr igjen på konto etter jeg bestilte NB eLoop viftene Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 22. august 2015 Del Skrevet 22. august 2015 Syns bare det var litt merkelig siden jeg spilte det i over 30 timer sammenlagt uten problem med Win 8.1, men nå som jeg har Win 10 krasjer det hele tiden. Windows 10 bør heller ikke brukes enda tror jeg Iallefall ikke før nVidia har fixet sine drivere. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 22. august 2015 Del Skrevet 22. august 2015 Jeg for min del har ingen problemer med windows 10, lucky me Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 22. august 2015 Del Skrevet 22. august 2015 Jeg for min del har ingen problemer med windows 10, lucky me Bare fordi du ikkje spiller Bf4 og bf hardline Ellers har det funket bra for meg også. Siden jeg spiller mest Bf4, så hater jeg win 10, siden sli fixen ikkje er kommet enda Oppdatering fra ManuelG @ nVidia forums Software team believes they have fixed the issue. QA is in the process of testing the fix. If the issue does appear fixed then we will create a hotfix driver soon. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 22. august 2015 Del Skrevet 22. august 2015 Ellers har det funket bra for meg også. Siden jeg spiller mest Bf4, så hater jeg win 10, siden sli fixen ikkje er kommet enda Oppdatering fra ManuelG @ nVidia forums Software team believes they have fixed the issue. QA is in the process of testing the fix. If the issue does appear fixed then we will create a hotfix driver soon. Samme her, mest BF4. Må jo inn i Tomb Raider 2013 også å beundre stumpen til Lara Croft Lenke til kommentar
0l3M Skrevet 22. august 2015 Del Skrevet 22. august 2015 (endret) Er vel ikke helt riktige plassen her men er det noen som vil bytte Batman: Arkham Knight PC Steam Code (har 2 stykk) mot for eks Metal Gear Solid V: The Phantom Pain ? Endret 22. august 2015 av 0l3M Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå