Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Testa litt åssen throttlinga fungerer, syntes det er veldig interessant.

Kabinettet mitt ble latterlig varmt, stod bare på vifter på skjermkortet. Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor G1 gaming korta (og sikkert andre) throttler/hopper ned i mhz ved 65-67 grader... er jo ikke noe poeng i det. Ved feks 83 grader forstår jeg det men...

Jeg satt på viftene igjen ved ca 1 min. Når jeg snurrer rundt på videoen.

Hvilken oppløsning bruker du der? Og hvilken nvidia driver version?

4k oppløsning, nvidia drivere 353.30

Lenke til kommentar

Testa litt åssen throttlinga fungerer, syntes det er veldig interessant.

Kabinettet mitt ble latterlig varmt, stod bare på vifter på skjermkortet. Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor G1 gaming korta (og sikkert andre) throttler/hopper ned i mhz ved 65-67 grader... er jo ikke noe poeng i det. Ved feks 83 grader forstår jeg det men...

Jeg satt på viftene igjen ved ca 1 min. Når jeg snurrer rundt på videoen.

Mitt kort var oppi 91 grader uten at det throttlet, eller det gikk ned ifra 1411Mhz til 1404Mhz og reduserte volten på kjernen ifra 1.168v til 1.149 men vil ikke kalle det throttling?

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

Det ER throttling :p

Dog ikkje mye å bry seg om. 1400mhz er jo greitt nok. Med den temperaturen så hjelper det nok ikkje med coustom bios og 1.28v ;)

Nei, har ikke så mye å gå på med tanke på videre overklokking men temperaturen blir nok bedre med det nye hovedkortet slik at jeg får god avstand mellom kortene :) 

Lenke til kommentar

Det ER throttling :p

Dog ikkje mye å bry seg om. 1400mhz er jo greitt nok. Med den temperaturen så hjelper det nok ikkje med coustom bios og 1.28v ;)

Nei, har ikke så mye å gå på med tanke på videre overklokking men temperaturen blir nok bedre med det nye hovedkortet slik at jeg får god avstand mellom kortene :)

Garantert bedre :)
Lenke til kommentar

Mitt kort var oppi 91 grader uten at det throttlet, eller det gikk ned ifra 1411Mhz til 1404Mhz og reduserte volten på kjernen ifra 1.168v til 1.149 men vil ikke kalle det throttling?

Liten throttling der :) 91 grader ? Trodde egentlig disse chipene begynte å throttle/rundt max varme ved 83 grader jeg.

Lenke til kommentar

Mine to referanse kort (980Ti) blir rundt 60-70c varme med overklokk på 1200/1878 (Boost 1276) i BF4. Da mener jeg viftene snurrer på 75% ca.

Øverste kortet ligger 5-7c varmere enn det nederste ca. Har ikke fått solskjerminga mi ennå, så det er litt over 30c på rommet hvor pc'n står på ettermiddagen når sola begynner å steke.

Kjører custom viftehastighet i Afterburner, så er fornøyd med temperaturen på kortene mtp att det er så jævla varmt på gjesterommet her nå. Synes støynivåmessig disse orginalkjølerne er forholdsvis stillegående, værtfall sammenlignet med 7970 kortene jeg hadde :)

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Mine to referanse kort (980Ti) blir rundt 60-70c varme med overklokk på 1200/1878 (Boost 1276) i BF4. Da mener jeg viftene snurrer på 75% ca.

Øverste kortet ligger 5-7c varmere enn det nederste ca. Har ikke fått solskjerminga mi ennå, så det er litt over 30c på rommet hvor pc'n står på ettermiddagen når sola begynner å steke.

Kjører custom viftehastighet i Afterburner, så er fornøyd med temperaturen på kortene mtp att det er så jævla varmt på gjesterommet her nå. Synes støynivåmessig disse orginalkjølerne er forholdsvis stillegående, værtfall sammenlignet med 7970 kortene jeg hadde :)

Stillegående ved 75% fan speed?

Lenke til kommentar

Fikk mitt 980Ti G1 i dag.  Kan bekrefte throttlingen jeg også.  Mitt kort booster på 1517MHz, og i det jeg passerer 65 grader ramler det ned til 1504MHz 

Med stock volt ? På min så greier jeg ca akkurat det samme på "stock" volt, alså 1,193v. Asic er 82%. Hva har du ? Veldig fornøyd med kortet mitt iallefall, helt supert.

Lenke til kommentar

Fikk mitt 980Ti G1 i dag. Kan bekrefte throttlingen jeg også. Mitt kort booster på 1517MHz, og i det jeg passerer 65 grader ramler det ned til 1504MHz

Med stock volt ? På min så greier jeg ca akkurat det samme på "stock" volt, alså 1,193v. Asic er 82%. Hva har du ? Veldig fornøyd med kortet mitt iallefall, helt supert.
Stock volt ja, og power limit på 130% Min asic er 73,5 ;) fornøyd jeg også. Heldigvis ikke merket noe til coilwhine, og temp under load ligger på 69 grader Endret av Theodor1979
Lenke til kommentar

Fikk mitt 980Ti G1 i dag. Kan bekrefte throttlingen jeg også. Mitt kort booster på 1517MHz, og i det jeg passerer 65 grader ramler det ned til 1504MHz

Stock volt ja, og power limit på 130% Min asic er 73,5 ;) fornøyd jeg også. Heldigvis ikke merket noe til coilwhine, og temp under load ligger på 69 grader

Nice. 130% powerlimit her også. Jeg hadde noe veldig med coilwhine de første 2 dagene, men nå hører jeg ikke noe i heltatt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...