Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ble 2 stykk msi 980ti gaming på meg , klarte ikke å vente på at evga 980ti sc+ skulle komme på lager hos komplett, og regner med at kjøleren på msi kortene er bra den også :) gleder meg som en unge , og går fra alltid amd til nå å kjøpe nvidia for første gang

Lenke til kommentar

Fikk to MSI 980ti gaming i posten i dag .. har fra før ett Gigabyte g1 gaming.

Største forskjellen er at MSI har myyyyye lavere støy , mens tempen er +1 grad muligens.

Ene Msi hadde asic score på 68 , andre hadde på 73.

Men det på 73 ga meg en temp på 79c , mens det andre ga meg temp på 75c ved akkurat samme test.

Ellers klokka begge MSI ca likt .. ligger på ca 1450 boost stabilt når de har fått varmen i seg.

Var ikke noe å hente på å gi mer +v   , så jeg brukte settings +12mv , +135mhz gpu , +400mhz mem.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Største forskjellen er at MSI har myyyyye lavere støy , mens tempen er +1 grad muligens.

Men det på 73 ga meg en temp på 79c , mens det andre ga meg temp på 75c ved akkurat samme test.

Ellers klokka begge MSI ca likt .. ligger på ca 1450 boost stabilt når de har fått varmen i seg.

Var ikke noe å hente på å gi mer +v   , så jeg brukte settings +12mv , +135mhz gpu , +400mhz mem.

Har du problemer med coil whine på noen av dine? Fikk mitt for ett par dager siden og coil whine er ekstremt høy i menyer osv som har svært høye framerates.

Lenke til kommentar

Et MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6GB kort som har ASIC verdi på 66%  

Bra / dårlig ?

Kortet ligger også på 913MHZ ved Idle i desktop.. slik det skal være ? 

59 grader ved idle i desktop. 

i OC mode går kortet opp til 1354MHZ når spiller Farcry 4.

78 grader på OC mode 1354MHZ.

Har ikke overklokket manuelt da jeg aner ikke hva slags verdier i Afterburner burde starte med.

Kom gjerne med forslag på hva jeg skal sette i Afterburner og :)

Endret av spetter
Lenke til kommentar

Har du problemer med coil whine på noen av dine? Fikk mitt for ett par dager siden og coil whine er ekstremt høy i menyer osv som har svært høye framerates.

På Gigabyte så var det mye coilwhine ... MSI har så si ingen , altså hvis du legger øret inntil kabinettet , så kan du høre litt.

Lenke til kommentar

Bra / dårlig ?

Har ikke overklokket manuelt da jeg aner ikke hva slags verdier i Afterburner burde starte med.

Hvis du har flere monitorer, evt kjører 144hz så klokker det seg automatisk til litt over 900mhz, normalt.

Prøv de settings som jeg nevte lenger opp .. og skru powerlimit til max.

Lenke til kommentar

På Gigabyte så var det mye coilwhine ... MSI har så si ingen , altså hvis du legger øret inntil kabinettet , så kan du høre litt.

Ok, da har jeg vært uheldig med mitt eksemplar da. Heldigvis dukker den bare opp når det er rundt 2000 fps (menyer etc). 

Lenke til kommentar

Bra / dårlig ?

Hvis du har flere monitorer, evt kjører 144hz så klokker det seg automatisk til litt over 900mhz, normalt.

Prøv de settings som jeg nevte lenger opp .. og skru powerlimit til max.

har 3 monitorer..

For å teste raskt  satt mV til +20

POwer limit (%) til max 109

Core clock mhz til +135

Mem clock til +300

GPU-Z viser da

GPU Core clock: 1463.4MHz

GPU Memory  Clock = 1900.8Mhz  (gange 4 ?=7603,2)

Power Consumption 97,1 % TDP

VDDC 1.1990V

Satt også TdrDelay til 10 (la til linje i regedit (la til uten å teste dette på forhånd)

http://www.reddit.com/r/battlefield_4/comments/1xzzn4/tdrdelay_10_fixed_my_crashes_since_last_patch/

Setter ned mV 20 er trolig for høyt antar jeg. Hva er anbefalt her for at ikke kortet skal bli svidd ?

Prøver mer i morgen tenker jeg
Endret av spetter
Lenke til kommentar

Tar det på PM da det blir lit off topic å gjøre det her :)

Edit: 970 Strix er vel et av de svakere 970 kortene pga, lav powerlimit, og bare 1 8 pin? Ikke helt optimalt for vannkjøing?

Endret av Adiex
Lenke til kommentar

Jeg tror CPU og RAM er mest flaskehals i 1080p og 1440p gaming. Jeg gamer i 4K og kan si med sikkerhet at mine 980 Ti er flaskehalsen. Tviler jeg vil se forskjell i fps om jeg overklokker min 5960X fra 4.2 der jeg har den nå og opp til 4.6 Ghz. Samtidig ser jeg poenget til Nizzen, man vil ikke at CPU skal begrense skjermkorta.

Det er gjerne flere flaskehalser som virker inn i ulike stadier av rendering, selv om GPUens regnekraft er oftest den klart største. Naturligvis kan det hentes litt mer ut av et skjermkort ved å presse CPUen ekstremt langt, til og med overklokking av skjermkortminne kan bidra litt. Men for praktisk bruk så kommer det gjerne et punkt der ytterligere overklokking av CPU har lite for seg. Sagt på en enkel måte; med en CPU på over 4 GHz så ville jeg fokusert på GPUen, med mindre det er snakk om et rekordforsøk da.

Enig med Betroz, det er jo alltid slik at høyere oppløsning setter større krav til GPU vs. CPU. Samt enig med Efikkan at har man en grei CPU er ofte GPU det man bør satse på.

Ift. SLI/CF er det dog veldig mange variabler å ta hensyn til. Ikke minst om spillet, drivere ol. vil fungere godt i kombinasjon.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Var ikke noe å hente på å gi mer +v , så jeg brukte settings +12mv , +135mhz gpu , +400mhz mem.

Bare å skaffe G-sync skjerm da :D
Lenke til kommentar

Fikk mitt MSI 980ti Gaming 6 i dag!

Og gud for et herlig kort!

Det var ca 1cm kortere enn mitt Asus 780 DCII.

Så passet rett inn uten noen problemer overhodet.

Testet kjapt unigine valley, fikk 5800 ca.

Da med alt på maks, oppløsning 1080p men AA på 2x.

Og 6554 med AA av.

Da med en 5820k på 4.2ghz og har ikke klokket kortet noe mere enn det allerede er da.

Asic på 72.7%

Endret av Netrum
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...