Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk de nye MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming korta mine i dag. Den kjøleren på de er sinnsyk svær. 0.5mm klaring mellom bakplata på øverste kortet og Noctua D15  :eek:

attachicon.gif20150703_110944.jpg

attachicon.gif20150703_110534.jpg

Mindre tøy enn korta jeg hadde med referanse kjøleren, så det er bra. Men så fort jeg klokker dem stiger temp og rpm raskt. Må finne meg en sweetspot her. 75% på viftene er max jeg kan leve med, så boost blir ikke mye over 1300 da. Sånn er det for oss med luftkjøling av disse 980Ti korta :p

PS : Testet ikke med singel kort, men her blir saken noe annet selvfølgelig.

Veldig nice. Har samma CPU-kjøler som deg, bare at mitt kort har bittelitt mer mellomrom.

Hva gjorde du med referansekorta?

Lenke til kommentar

Gratulerer Betroz med nye heftige kort.

Ser du har x99 Deluxe i profilen din.

Du får da 8x i slot 4 og 5.

Så det er optimalt plassert nå med to kort i spor 1 & 3 for 16x/16x med 40 lanes cpu og det er ikke noen plx svitsj på x99 deluxe så plasseringen er mindre fleksibel.

post-35394-0-87953600-1435923026.jpg

post-35394-0-87953600-1435923026_thumb.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er nesten sikker på at man tjener mere på litt kaldere gpu enn pci-e 3.0 x8 vs x16 :)

Det støtter jeg. Skal ekstremt mye til før 3.0 x8 blir flaskehals. Vil nok gjøre mye for temperaturen å flytte.

EDIT: Trykkleif

Endret av gthaman
Lenke til kommentar

Er nesten sikker på at man tjener mere på litt kaldere gpu enn pci-e 3.0 x8 vs x16 :)

Det støtter jeg. Skal ekstremt mye til før 3.0 x8 blir flaksehals. Vil nok gjøre mye for temperaturen å flytte.

Jeg skal prøve å sette nederst kortet i Slot 5 i løpet av helga. Takker for tips  :thumbup:

Lenke til kommentar

Corsair 750D?

Jo mer jeg leser, desto mer interessant ser denne ut, jeg trodde utformingen ville være mye mer negativ for temperaturene, men den overrasker litt der, og det er jo et flott og stilrent kabinett.

FD Arc XL, FD Define XL eller Bitfenix Shinobi XL?

Jeg hadde litt trua på Shinobi XL, men den skuffet stort på temperaturer i en test jeg fant. FD vurderer jeg litt fremdeles, men jeg så de faktisk ikke er like stille som Phanteks.

Phanteks enthoo pro, Luxe eller prime?

Har Pro utgaven selv og veldig fornøyd :)

Ja, Phanteks har vært høyt oppe på listen, men ingen av dem støtter XL-ATX på spec listene ihvertfall...

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bare invistere waterblocks når man først har sånn badass setup? :)

Jeg gidder ikke sette meg inn i det rett og slett, og det er litt mer styr når man skal bytte ut ting i maskina.

Bare å ha hurtigkoblinger på vannblokkene da - så slipper du styr når du bytter hardware. Ble tipset av Nizzen, og har aldri sett meg tilbake. Svært fort gjort :) Om du i tillegg kjøper Evga hydrocopper slipper du tilogmed å sette på blokken selv (selv om det er mye av moroa for meg) :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...