nagina Skrevet 2. juli 2015 Del Skrevet 2. juli 2015 Da har jeg fått pressa mitt kort til max for å teste 1562MHz/8000MHz var max, etter det krasjer driveren. Har ikke fått testet spill enda, ganske sikker på det ikke går med så høy klokk. Har bare prøvd 1502MHz/8000MHz og det virker stabilt til nå i spill. 1x MSI 980Ti Vannkjølt i7 3770k @4.5GHz Firestrike 1562MHz/8000MHz Firestrike Ultra http://www.3dmark.com/fs/5280866 Firestrike Extreme http://www.3dmark.com/fs/5280962 Firestrike http://www.3dmark.com/fs/5280932 Valley (Måtte ned 10Mhz) 1920x1080, Ultra, Extreme HD, AA x8 1552MHz/8000MHz Score: 4508 Min FPS: 41.6 Max FPS: 209.6 Max Temp 46c Er vel ikke default bios? Lenke til kommentar
0l3M Skrevet 2. juli 2015 Del Skrevet 2. juli 2015 Nei Bruker denne - Based on the EVGA SC BIOS, no boost limit- 350W default power target at 100%- 425W max power target at 121%- 1.281v under load Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 2. juli 2015 Del Skrevet 2. juli 2015 nåååå ser det ut til å fungere god damn it...der det står msi boost clock..så hadde eg visst 1587 før(når det kræsja) og 1478 i GpuZ Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 2. juli 2015 Del Skrevet 2. juli 2015 Asis GTX 980 Ti Strix nærmer seg. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 2. juli 2015 Del Skrevet 2. juli 2015 Asis GTX 980 Ti Strix nærmer seg. https://www.komplett.no/asus-geforce-strix-gtx-980-ti-6gb/849966?cks=ASS&assoc=26FB581C-3DAA-4F6A-AEA0-8720D71DBD87 Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 2. juli 2015 Del Skrevet 2. juli 2015 Jeg er noe skeptisk til denne digre kjøleren med tre vifter, men det blir interessant å se tester og sammenligne med EVGA. Lenke til kommentar
baggiebridges Skrevet 2. juli 2015 Del Skrevet 2. juli 2015 Har vel egentlig bestemt meg for å la mine EVGA 980ti SC+ klare seg med luft i første omgang. Etter denne testen ser det ikke ut som det er så mye å hente ekstra på vannkjøling. Men jeg trenger da et kabinett med god luftgjennomstrømning. Noen anbefalinger? Må ta XL-ATX hovedkort. Ingen som bruker kabinett her altså? Jeg lurer på Haf X, men synes den er grisestygg. Fractal Arc XL skal jo dempe støy, men på bekostning av hvor mye luftgjennomstrømning? Som sagt; jeg trenger tips og anbefalinger... Haf X er vel ikke et XL-ATX kabinett(?), står det tar Gigabyte XL-HK, om jeg ikke husker feil har vel Gigabyte noen litt sære mål på XL korta sine, dvs litt mindre enn andre XL. Bortsett fra det så er det et luftig kabinett, kan ikke huske i farten at noen har testet bedre med luftkjølte komponenter. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 2. juli 2015 Del Skrevet 2. juli 2015 Har vel egentlig bestemt meg for å la mine EVGA 980ti SC+ klare seg med luft i første omgang. Etter denne testen ser det ikke ut som det er så mye å hente ekstra på vannkjøling. Men jeg trenger da et kabinett med god luftgjennomstrømning. Noen anbefalinger? Må ta XL-ATX hovedkort. Ingen som bruker kabinett her altså? Jeg lurer på Haf X, men synes den er grisestygg. Fractal Arc XL skal jo dempe støy, men på bekostning av hvor mye luftgjennomstrømning? Som sagt; jeg trenger tips og anbefalinger... Haf X er vel ikke et XL-ATX kabinett(?), står det tar Gigabyte XL-HK, om jeg ikke husker feil har vel Gigabyte noen litt sære mål på XL korta sine, dvs litt mindre enn andre XL. Bortsett fra det så er det et luftig kabinett, kan ikke huske i farten at noen har testet bedre med luftkjølte komponenter. Jeg tror HAF X yter veldig bra, men jeg sliter litt med utseendet på den. Har googlet "HAF X + MSI Big Bang XPower II" som er hovedkortet jeg tenker bruke, og det ser ut til å være en kjent kombo. Men jeg skulle gjerne hatt noe som er litt mer "stilrent". Jeg skal ikke ha i noen harddisker, så fint med f.eks. Nanoxia deep silence 5/6 som er modulært på det, da kan man fjerne harddisk "burene" for å få bedre gjennomstrømning. Men det er ingen som har de på lager. Corsair Carbide Air 540 er det en fyr som har dyttet mitt hovedkort i, men man må fjerne hotswap mulighetene, som forsåvidt er greit, men verre at det ikke er skruehull til de 3 nederste spacer'ene. Er på nipppen til å gi opp, og bare gå for noe storm trooper eller noe liknende... Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 FD Arc XL, FD Define XL eller Bitfenix Shinobi XL? Lenke til kommentar
nagina Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 Er det normalt at boost clock ikke går like høyt på ultra firestrike enn vanilla? på ultra så har jeg ca 40 lavere. dvs: 1470 vanilla vs 1430ish ultra. Lenke til kommentar
Trondz1 Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 (endret) Har vel egentlig bestemt meg for å la mine EVGA 980ti SC+ klare seg med luft i første omgang. Etter denne testen ser det ikke ut som det er så mye å hente ekstra på vannkjøling. Men jeg trenger da et kabinett med god luftgjennomstrømning. Noen anbefalinger? Må ta XL-ATX hovedkort. Ingen som bruker kabinett her altså? Jeg lurer på Haf X, men synes den er grisestygg. Fractal Arc XL skal jo dempe støy, men på bekostning av hvor mye luftgjennomstrømning? Som sagt; jeg trenger tips og anbefalinger... Haf X er vel ikke et XL-ATX kabinett(?), står det tar Gigabyte XL-HK, om jeg ikke husker feil har vel Gigabyte noen litt sære mål på XL korta sine, dvs litt mindre enn andre XL. Bortsett fra det så er det et luftig kabinett, kan ikke huske i farten at noen har testet bedre med luftkjølte komponenter. Jeg tror HAF X yter veldig bra, men jeg sliter litt med utseendet på den. Har googlet "HAF X + MSI Big Bang XPower II" som er hovedkortet jeg tenker bruke, og det ser ut til å være en kjent kombo. Men jeg skulle gjerne hatt noe som er litt mer "stilrent". Jeg skal ikke ha i noen harddisker, så fint med f.eks. Nanoxia deep silence 5/6 som er modulært på det, da kan man fjerne harddisk "burene" for å få bedre gjennomstrømning. Men det er ingen som har de på lager. Corsair Carbide Air 540 er det en fyr som har dyttet mitt hovedkort i, men man må fjerne hotswap mulighetene, som forsåvidt er greit, men verre at det ikke er skruehull til de 3 nederste spacer'ene. Er på nipppen til å gi opp, og bare gå for noe storm trooper eller noe liknende...Phanteks enthoo pro, Luxe eller prime? Har Pro utgaven selv og veldig fornøyd Endret 3. juli 2015 av Trondz1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 Er det normalt at boost clock ikke går like høyt på ultra firestrike enn vanilla? på ultra så har jeg ca 40 lavere. dvs: 1470 vanilla vs 1430ish ultra. Har du coustom bios som har høy nok powerlimit, og har du nok kjøling? Lenke til kommentar
nagina Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 Er det normalt at boost clock ikke går like høyt på ultra firestrike enn vanilla? på ultra så har jeg ca 40 lavere. dvs: 1470 vanilla vs 1430ish ultra. Har du coustom bios som har høy nok powerlimit, og har du nok kjøling? Default bios atm, powerlimit på max og temp har vel aldri vært over 38-40c i 3dmark. Voltage på 0, har ikke rørt denne enda. Lenke til kommentar
KBundy Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 noen som har fått 980 ti under vann? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 Er det normalt at boost clock ikke går like høyt på ultra firestrike enn vanilla? på ultra så har jeg ca 40 lavere. dvs: 1470 vanilla vs 1430ish ultra. Har du coustom bios som har høy nok powerlimit, og har du nok kjøling? Default bios atm, powerlimit på max og temp har vel aldri vært over 38-40c i 3dmark. Voltage på 0, har ikke rørt denne enda. Da er det powerlimit som stopper deg. Få deg køstom bios fra overclock.net Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 noen som har fått 980 ti under vann? Ser ut som de fleste som har postet 980 ti relaterte ting på de siste sidene har de på vann, meg selv inkludert Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 Fikk de nye MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming korta mine i dag. Den kjøleren på de er sinnsyk svær. 0.5mm klaring mellom bakplata på øverste kortet og Noctua D15 Mindre tøy enn korta jeg hadde med referanse kjøleren, så det er bra. Men så fort jeg klokker dem stiger temp og rpm raskt. Må finne meg en sweetspot her. 75% på viftene er max jeg kan leve med, så boost blir ikke mye over 1300 da. Sånn er det for oss med luftkjøling av disse 980Ti korta PS : Testet ikke med singel kort, men her blir saken noe annet selvfølgelig. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 Sett nederste kort ett hakk lengre ned, så får øverste kort mere luft? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 3. juli 2015 Del Skrevet 3. juli 2015 Sett nederste kort ett hakk lengre ned, så får øverste kort mere luft? Hmm blir det ikke bare PCIe 4X da? Eller 8X. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå