Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjører 980 Ti på ett Asus P67 Deluxe HK. Dette er vel i utgangspunktet begrenset til Pci-E 2.0. CPU er en 3770K, og støtter dermed Pci-E 3.0

I Gpu-Z rapporteres det at skjermkortet kjører Pci-E 3. Kan dette stemme?

Det kom to varianter av kortet ditt: et som støttet maksimalt PCIe 2.0 og et som støttet maksimalt PCIe 3.0 gjennom oppdaterte switcher.

Ja, det bør stemme at du får PCIe 3.0 mot GPUen din. Hvis du ikke hadde hatt et hovedkort med PCIe 3.0 kunne du like godt ha kjørt en i7-2600k som meg.

Lenke til kommentar

Ja, det er no muffins der .... jeg satte kortet tilbake til default , å selv da kræsjer Far Cry.

Litt rart, fordi det gjorde aldri det med 980 eller 780 kortene mine.

Kanskje noe rart med nvidia drivern (353.30)

Bare en liten bemerkning , jeg får fint over 1500mhz i tester som 3dMark og Unigine,

men ved spilling , f.eks Far Cry 4 ,  så crasher det etter kort tid.

Tror jeg har funnet ett stabilt nivå på 1470mhz / 1813mhz mem  og  +74mV

Asic 69,7.

Kan jo være det er pga overklokkinga. Men ville bare si at Far Cry 4 krasjet uansett hos meg om kortet var stock eller klokka med både 980 og 980Ti. Jeg brukte dette spillet til å finne ut om overklokkinga var stabil, men så krasjet jo spillet uansett. Tror jeg reinstallerte spillet 5 ganger, til slutt sletta jeg hele spillet og gidder aldri å spille det mere.

Lenke til kommentar

Kjører 980 Ti på ett Asus P67 Deluxe HK. Dette er vel i utgangspunktet begrenset til Pci-E 2.0. CPU er en 3770K, og støtter dermed Pci-E 3.0

Jeg antar at programmet leser ut hva skjermkortet støtter (ikke bruker) eller bruker en liste over hva det skal støtte.

Lenke til kommentar

Jeg antar at programmet leser ut hva skjermkortet støtter (ikke bruker) eller bruker en liste over hva det skal støtte.

Det virker faktisk som om mitt hovedkort har støtte for Pci-e 3.0.

Sjekket på 970 kortet som står på ett X58 hovedkort, her rapporteres kun Pci-e 2.0. Noe som skal stemme helt :)

Lenke til kommentar

Jeg har iallefall ikke hørt noe coil whine fra mine MSI 980 Ti hverken i spill eller F@H.

Så det hos en som kjørte 3 eller 4 G1 kort hvor menyene gikk opp i flere tusen FPS hvor han da kunne konstatere coil whine, men uansett scenarioer man fint overlever.
Lenke til kommentar

er det noen som har modda bios på g1?

hadde på mine 3 vanlige 980. Sjekk overclock.net forumet

Vet du om en enkel måte å få moddet en 980Ti BIOS? Vet denne guiden forklarer det meste. Jeg tør bare ikke tukle for mye med korta mine. 1250 core og 1400 boost er alt jeg ønsker. Eller er det da like greit å fortsette med å bare bruke Afterburner? Hadde vært greit å slippe den da og hatt alt i kortas BIOS.

Lenke til kommentar

Vet du om en enkel måte å få moddet en 980Ti BIOS? Vet denne guiden forklarer det meste. Jeg tør bare ikke tukle for mye med korta mine. 1250 core og 1400 boost er alt jeg ønsker. Eller er det da like greit å fortsette med å bare bruke Afterburner? Hadde vært greit å slippe den da og hatt alt i kortas BIOS.

Er noen bioser i første post her: http://www.overclock.net/t/1558645/official-nvidia-gtx-980-ti-owners-club

Du kan også "requeste" bios. F.eks med 1400mhz boost. Slik jeg har det på TX'ene

Lenke til kommentar

er det noen måte å "fjerne" boost på sånn som man gjorde med 780 ? vist jeg går over 1450mhz (hvertfall i Witcher 3) så kræsjer spillet etter en stund, problemet er jo at den "booster" jo litt anderledes hele tiden (fra 1430 til 1480) uten at jeg gjør noen endringer (vanligvis 1453mhz)

Lenke til kommentar

er det noen måte å "fjerne" boost på sånn som man gjorde med 780 ? vist jeg går over 1450mhz (hvertfall i Witcher 3) så kræsjer spillet etter en stund, problemet er jo at den "booster" jo litt anderledes hele tiden (fra 1430 til 1480) uten at jeg gjør noen endringer (vanligvis 1453mhz)

Ja bios med fast boost på hele tiden. Slik jeg bruker på TX ;)
Lenke til kommentar

Er noen bioser i første post her: http://www.overclock.net/t/1558645/official-nvidia-gtx-980-ti-owners-club

Du kan også "requeste" bios. F.eks med 1400mhz boost. Slik jeg har det på TX'ene

Ok takk  :)

Lenke til kommentar

Dere som kjøpte 980 Ti på Netonnet - har dere fått Batman Arkham Knight koden som skulle fulge med?

Tror du må registrere kortet du kjøpte på nettsiden for å få den koden. Jeg har ikke gjort det. PC versonen av spillet er jo trukket tilbake :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...