Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Så, når får vi 980 Ti hydrocopper?

Mulig du ikke skjønner dette. TI betyr helt opplåst kjerne. Siden ingenting av 980 er låst vil det ikke komme noen TI versjon av det.

Dette er den hele og fulle kjernen.

 

 

What? Siden når har det vært en greie? Og hvor har de presistert det? Okey, da skal jeg vente på GM210 da.

Lenke til kommentar

 

 

Så, når får vi 980 Ti hydrocopper?

Mulig du ikke skjønner dette. TI betyr helt opplåst kjerne. Siden ingenting av 980 er låst vil det ikke komme noen TI versjon av det.

Dette er den hele og fulle kjernen.

 

 

What? Siden når har det vært en greie? Og hvor har de presistert det? Okey, da skal jeg vente på GM210 da.

 

Hvordan skal de kunne lage et Ti-kort av GM204 når det ikke er noenting å legge til? GTX980 er maks av det GM204 klarer rent fysisk.

 

Hvorfor kaller alle sammen det GM210? Lekkasjer viser at chipen som tapa ut etter GM204 var GM200. Grunnen til at store-Kepler het GK110 var at nVidia skrinla GK100. GK110 ble da neste revisjon.

Lenke til kommentar

 

Hehe, Den riggen fortjener wc, Jeg har en H100i (Som evt blir byttet ut neste uke av H110) Den holder Cpuèn kald, Men er skikkelig høylytt. :p

Bytt ut de grusomme Corsair-viftene med f.eks Noctua, og du vil ikke kjenne kjøleren igjen på støy ;) verdt hver krone!

 

Har 2x noctua nf-f12 vifter, Men forsatt bråker de som F¤¤¤ :)

 

EDIT: Hvor langt et 980 unna 770 Sli performance wise? Er litt for trøtt til å finne benchmarks^!^

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Med mindre AMD har noe revolusjonerende på lager så har NV det veldig lett nå. De har ikke økt ytelsen siden Titan, men Maxwell har så mye å gå på at de kan jo gi ut 980 "Ti" på dagen om de vil, bare klokke opp core og kjøre 384bit minne. Jeg aner ikke om de har en større kjerne på lager.. men de trenger faktisk ikke det engang sånn det ser ut nå.

Lenke til kommentar

Med mindre AMD har noe revolusjonerende på lager så har NV det veldig lett nå. De har ikke økt ytelsen siden Titan, men Maxwell har så mye å gå på at de kan jo gi ut 980 "Ti" på dagen om de vil, bare klokke opp core og kjøre 384bit minne. Jeg aner ikke om de har en større kjerne på lager.. men de trenger faktisk ikke det engang sånn det ser ut nå.

Nei, det kan de faktisk ikke. nVidia kan ikke magisk øke ytelsen på en allerede makset ut chip, de kan heller ikke magisk kjøre 384bits minnebuss med mindre de redesigner hele chipen. GM200 tapet ut 2 mnd etter GM204 så den er nok ikke så veldig langt unna, men som HKS sier kommer den først i Tesla før den evnt kommer i et mulig Titan 2.

 

Skulle ønske folk kunne slutte å spre så ekstremt mye feilinformasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke slik som enkelte tror at Nvidia sitter og ruger på en stabel av GM200 som de ikke gidder slippe ut fordi AMD ikke har noe å stille opp med. Disse brikkene har neppe god nok yields med det første til at Nvidia kan pumpe ut disse i store mengder til en konsumentpris.

 

De av dere som kjenner til compute-delen av GPUene vet at Nvidias arkitekturer er ekstremt mer komplekse enn AMDs, og dette innebærer også problemer med hver nye generasjon og krymping. Utfordringene var allerede tydelig med Fermi, ble større med Kepler hvor topp-brikken ikke ble klar så tidlig som planlagt, og nå med Maxwell, hvor toppbrikken blir den siste som kommer lenge etter de andre. Det er nevneverdig at ved design av hver av disse arkitekturene har toppbrikken vært utgangspunktet(GX100), og de øvrige (GX104, GX107/GX108 osv.) har vært nedkuttede versjoner av disse. Til sammenligning har AMDs konkurrerende GCN-arkitektur vært svært enkel. Den monumentalte forskjellen på arkitekturene er svært godt synlig for tallknusing, hvor GCN er god på enkle beregninger mens Nvidia er mye bedre på komplekse. AMD har klart å henge godt med på grafikkfronten, siden dagens APIer er ineffektive og klarer ikke utnytte Nvidias teoretiske fordeler i særlig stor grad. Hvis OpenGL og Direct3D dras mer i CUDA-retning, med kompleksitet i GPU-programmer så må AMD gjøre en enorm overhaling for å henge med. En finpusset GCN kan nok være en mellomløsning, men en helt ny arkitektur må til. Jeg er bekymret for at dette kan bli punktet hvor AMD faller av (altså om et par-tre år).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...